Redacció osona.com | Actualitzat el 13/01/2010 a les 10:46h

«Si l’alcalde hagués estat Vila d’Abadal, jo no hauria pogut anar al col•legi»

Najat El Hachmi parla al Diariomontanes.es sobre l’enrenou de l’empadronament a Vic.

Najat El Hachmi ha parlat al Diariomontanes.es sobre l’enrenou de l’empadronament a Vic. L’escriptora d’orígen marroquí, que va viure molts anys a la ciutat, ha criticat la nova política de l’Ajuntament, que no ha dubtat en qualificar de “feixista”.

Najat no ha ha estat precisament benèvola amb l’alcalde Josep Maria Vila d’Abadal: “Quan la meva família va arribar a Vic no hi havia legals i il•legals. Si llavors s’hagués posat en marxa l’ordre de l’alcalde Vila d’Abadal, jo no hauria pogut anar al col•legi”.

“A Vic s’estan fent bé les coses”, ha dit Najat, en relació a la tasca que la ciutat està fent en l’àmbit de l’acollida d’estrangers. “Hi ha moltes persones que treballen per la convivència, tot el contrari del que fa l’alcalde”, ha lamentat.

Najat El Hachmi va néixer a Nador (Marroc) el 1979, i amb vuit anys va venir a viure a Vic gràcies a un reagrupament familiar. Actualment viu a Granollers. Va escriure la seva primera novel•la el 2004, amb el títol “Jo també sóc catalana”. L’any passat va guanyar la 28ena edició del Premi Ramon Llull, amb la novel•la “L’últim patriarca”.

- Llegir article al diariomontanes.es

Navega per les etiquetes

empadronamentNajat El Hachmiimmigració

COMENTARIS

+0
-0
Ara s'ha passat
Anònim, 13/01/2010 a les 11:08
Sra. vostè s'ha passat de rosca. Ja ni ha prou de fer i dir tonteries. Perdoni, calladets estem mes monos/mones.
Els temps han canviat i la situació de quan vostè va arrivar i la d'ara és diferents.
Les circumstàncies camvien, per favor un respecte pel qui també és el seu alcalde.
Aquests articles fan molt mal.
+0
-0
Mal caràcter.
A. Nònim, 13/01/2010 a les 11:11
La Najat és una persona amb moltes qualitats i molt mal caràcter(com l'Alfons L.T.). El Pacte Vic no és "feixista".
EL Pacte Vic és prou intel·ligent.

ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.

ELS CASTELLANS NO SÓN CATALANS.

LA VIDA ÉS COM UNA ESCALA DE GALLINER...

CATALÀ SEMPRE.

CONFLICTE A FONS.

RESPECTE!
+0
-0
mentidera
Anònim, 13/01/2010 a les 11:18
si aquesta noia sabes be de que va i s'hagues informat no hauria dit aixo ja que no es ben be aixo. Aixi que val mes q calli o es que ha de treure un altre llibre i s'ha de promocionar???? Ja n'hi ha prou de tanta tonteria
+0
-0
com s'ha de dir
Anònim, 13/01/2010 a les 11:20
si però noia, ho entens que no hi cabem tots??
+0
-0
Pixar fora de test
L Serres, 13/01/2010 a les 11:39
Les declaracions d'aquesta joveneta en un diari del grup Vocento (ABC) són d'un populisme digne del propi Anglada. L'empadronament no té res a veure amb el dret a la sanitat i l'educació, que estan garantits per llei. La ignorància és la mare de tots els mals d'aquest món. O sigui que venint d'una universitària cal presumir que el que diu és amb mala fe.
+0
-0
comentaris
Anònim, 13/01/2010 a les 11:44
i si estiguesis en el teu pais anirias tapada de cap a peus i no tindries cap estudi pel sol fet de ser dona
+0
-0
D'acord
Enric Castellnou Alberch, 13/01/2010 a les 12:05
Crec que l'Editorial és impecable i, com que no s'adscriu a l'angelicalisme ni a la demagògic d'esquerres, ha rebut els esperats atacs -i, en alguns casos, insults- anònims. Lamentablement, normal.
Amb tot, em permeto una matisació i uns comentaris.
Vull dir que "l'entremat previ" que reclama l'Editorial amb tota la lògica política no hauria set possible ateses les reaccions constatades de polítics, sindicalistes, periodistes i oenagetistes de Barcelona i de Madrid, que haurien obstaculitzat el protocol municipal. Encara n'estarien parlant.
Comentaris: 1) sorprèn (o no) que vicepresidents del govern i ministres desconeguin la llei que ells mateixos van aprovar pel desembre passat.
2) sorprèn igualment (o no) que la majoria de crítics no s'adonin del que passa i ha passat a Europa i dels efectes en moviments polítics, socials, cívics i sindicals. Potser no tardarem a veure un sindicat proper a PxC amb afiliats procedents dels sindicats actuals.
3) la crisi econòmica a tots nivells també repercuteix forçosament en aquesta qüestió.
Dit això, chapeau. Cordialment.
+0
-0
Resposta a Najat
Anònim vigatà, 13/01/2010 a les 12:20
Najat,la gent que et va envoltar en la teva infantesa predicaven el que no creien,o potser si que s'ho creien enduts per la falacia de pensar que amb la llengua apresa un immigrant ja s'estima i se sent patriota i ciutadà del nou país. I accepto que aquest no és el teu cas, molts dels que t'hem seguit l'evolució personal i com a escriptora, sabem que estimes aquest país, la seva cultura i la seva gent, però el teu cas crec, i tu ho pots corroborar,és minoritari. Si un marroquí parla català ja s'integra, creien... millor un marroquí que un sudamericà que no parlarà mai català ja que els catalans ja l'entenen i li parlaran en la seva llengua. Aquesta era la teoria subjacent dels que anaven amb el lliri (o amb el Fabra) a la mà. Tot un somni irreal en mans de l'administració Codina que va abocar molts diners per crear el centre de Normalització Lingüística (la joia de la corona) i no va saber entendre la força d'una cultura i una religió on els valors del grup i la família estan per sobre d'altres aspectes identitaris, nacionals i per sobre, no cal dir, de llibertats individuals pròpies de la il.lustració i de la Revolució francesa. Hi ha moltes coses a esmenar, de drets, potser si, però també de deures. Titllar per això l'Alcalde de Vic de xenòfob, és tocar música desafinada i ressentiment que no ens duu enlloc. Espero que m'entenguis benvolguda Najat.
+0
-0
Dir mentides
Una vigatana, 13/01/2010 a les 12:38
És molt fort que aquesta noia digui això. Aquests comentaris són els que fan mal, perquè no diuen la veritat. Independentment de que puguis estar més o menys d'acord amb la mesura presa, el fet és que aquesta mesura no afecta als reagrupats, per tant, ella, encara que hi hagués hagut en Vila d'Abadal, hagués anat a l'escola!. És molt trist que hi hagi tanta hipocresia i demagògia amb aquest tema.
+0
-0
Viure a Barcelona
Nona, 13/01/2010 a les 12:45
Hola Najat es molt macu parla de VIc quan tu estás vivin a Barcelona,i no estas patin lo que tenin que soportar nosaltres a les escales,tenin de veins a 20 persones ficades en un pis,ni aguantar que no paguen manteniment d'escales ni res. i a més no diguis tonteries ja que el alcalde amb l'educació,no es fica pas.
+0
-0
demagogia
Anònim, 13/01/2010 a les 13:04
si no hagués vingut tot aquest allau de nou vinguts, ni en parlariem del padró.
Si no s'hagués instal.lat la industria del porc a la comarca potser no hagués calgut aquest allau d'immigrants.
si el meu pare fos ric, no m'hauria d'aixecar a les 6 per anar a treballar.
Si medis dos metres quinze jugaria a basquet
Si en lloc de dir si quan em vaig casar hagués dit no, "otro gallo cantaria....."
Em sembla vergonyòs fer declaracions d'aquesta mena.

Endavant amb aquesta idea , proposta de l'alcalde de VIC i l'ajuntament. Hi ha drets però també hi ha deures
+0
-0
demagogia
Anònim, 13/01/2010 a les 13:04
si no hagués vingut tot aquest allau de nou vinguts, ni en parlariem del padró.
Si no s'hagués instal.lat la industria del porc a la comarca potser no hagués calgut aquest allau d'immigrants.
si el meu pare fos ric, no m'hauria d'aixecar a les 6 per anar a treballar.
Si medis dos metres quinze jugaria a basquet
Si en lloc de dir si quan em vaig casar hagués dit no, "otro gallo cantaria....."
Em sembla vergonyòs fer declaracions d'aquesta mena.

Endavant amb aquesta idea , proposta de l'alcalde de VIC i l'ajuntament. Hi ha drets però també hi ha deures
+0
-0
molt bé noia
maria, 13/01/2010 a les 13:08
Les coses ja les entenem però també has d´entendre que si ara visquessis a Vic i passesis segons a quines hores i segons a quins carrers els teus compatriotes et dirien que ets una meuca. Això es veritat i està passant. Tant de bó la gent fos com tu però tu ets l´excepció.
+0
-0
"cria cuervos y te sacarán los ojos"
Robert, 13/01/2010 a les 13:56
.
+0
-0
desagraïda
Joan, 13/01/2010 a les 15:41

Si no hagessis estat inmigrant, tampoc hauríes guanyat cap premi.
A sobre que t'han enriquit et queixes .

Ets un clar exemple de com s'afovereix als inmigrants...
I que consti, que no soporto l'Anglada , perqué sòc independentista total
Al teu pais el mes que t'hauríen permés llegir, sería L'Alcorà
Volem un referendum popular i democràtic sobre el padró.
Igual que a Suïssa amb les mezquites
+0
-0
Sense comentaris
CAT, 13/01/2010 a les 15:51
Sencillament, sense comentaris....... de fora vingueren, que de casa ens tragueren.
+0
-0
Najat
Anònim, 13/01/2010 a les 15:54
En primer lloc,no crec que mereixis ni que la gent et contesti,no vulguis esser tant la protagonista,ja en vas tenir prou amb el teu llibret...Jò per alcalde tenia un sr que es deia Francisco i tampooc vaig poder anar al col.legi...sempre pots tornar a casa teva...i per últim et demanaria que tinguessis una mínima decència de democràcia i si tothom pensa d´una manera concreta no es perque siguem rascistes (ja t´ho dic jo abans de que ho diguis segur tu, ja que altres arguments no teniu)es perque nosaltres volem el millor per la ciutat de Vic i alguns només voleu el millor peer vosaltres, i si un dia vas per l´autopista i tothom va en direccio inversa a la teva no pensis que tots els altres van en contre direcció, el tema es solsament que vas equivocada i t´has ficat en una autopista en sentit contrari.

Salutacions d´un demòcrata
+0
-0
Ok Vic
Anònim, 13/01/2010 a les 15:59

Estic totalment d'acord amb la decisió presa per part de l'ajuntament de Vic, és l'unica entitat que per primera vegada s'ha atrevit a parlar del tema fins ara ningu s'ha atrevit a fer cap pas, es tracta de CONTROLAR no pas de negar el dreta a ningu, i penso que és el mínim que es pot fer.

Es tracta de controlar i complir la normativa, igual com nosaltres els d'aqui tambe ens la fan complir, faltaria mes que els immigrants no compleixin i nosaltres si que es el que esta passant com fins ara.
+0
-0
Ilde
Anònim, 13/01/2010 a les 16:12
Quin espectacle mes lamentable, perdre el temps amb aquest tema, hi veig alguna ma fosca amb tot aquest assumpte, quant hi han coses molt mes importants per resoldre. Noia est una manipularora, i amb tants estudis, pobre.
+0
-0
Bravo Najat!
Anònim, 13/01/2010 a les 16:35
Als del Quart Reich els causa certa incomoditat que un ‘autòcton’ els qualifiqui de racistes, però quan és algú ‘vingut de fora’ qui els posa davant el mirall la seva freqüència cardíaca es dispara per sobre els límits màxims recomanats. Les rates són així. No hi ha res a fer.
+0
-0
però quina xorrada
Anònim, 13/01/2010 a les 16:36
Quina xorrada dius. Els nens tenen dret a escola perquè venen reagrupats i ja està home. quina burrada estas dient noia. Tu que vas marxar d'aqui no saps el que està passant. No m'agradaves i encara m'agrades menys ara
+0
-0
anna
Anònim, 13/01/2010 a les 16:38
el teu pare maca et va reagrupar i això ja fa que tinguis dret a escola, etc... Es que mira que pots arribar a ser ... No , noia no tens una mirada de rancunia que no m'agrada. potser que abans t'assessoris
+0
-0
Resum perfecta
Jan, 13/01/2010 a les 16:43
Crec que en Robert fà un resum perfecte de tot lo que la gent diu. Per alguna cosa ha fet servir la saviesa popular. Per cert, lo d'aquesta noia sen diu integració no? he he he.
+0
-0
a favor de la proposta de l'alcalde de vic
Anònim, 13/01/2010 a les 16:55
No hi veig cap mal en la proposta de l'alcalde de vic, cap ni un. Quin problema hi ha en fer les coses bé? Jo no soc immigrant i per qualsevol tramit administratiu o burocratic que hagi de fer em demanen el d.n.i, la tarja sanitaria, els contractes de treball etc etc etc.... Quin problema hi ha en que tothom tingui els mateixos deures? Tothom es creu que tots tenim dret a tot i els deures que !!!! que els deures només han de ser per les persones no immigrants. No hi ha cap mal en el que proposa l'alcalde, no es cap actitud racista ni xenofoba, senzillament es que tots hem de ser iguals, tots tenim drets, però sobretot no oblidem que també tots tenim deures.
+0
-0
Jordi
Anònim, 13/01/2010 a les 16:56
La Senyora Najat El Hachmi el millor que pot fer és callar, perquè si ella ha arribat on ha arribatr és gràcies a Vic.

També voldria dir-l'hi que si jo me'n vaig el seu país com em tractarien? Quines ajudes em donarien ? que em facilitarien ? RES !i que em farien una esglèsia perquè pogués anar a missa ? NO !! per tant el millor que pot fer Vic ( i la resta del país), és no donar cap ajuda a cap imigrant il·legal i per tant, sí és il·legal tornar-l'ho al seu país !!
+0
-0
I que???
un, 13/01/2010 a les 17:17
Hauries pogut anar al de Granollers. Que és on vius ara, no?
+0
-0
és d'infart!
Nini, 13/01/2010 a les 17:28
He tingut la molèstia de llegir l'article sencer de l'entrevista i la veritat és que em fot una ràbia de mil dimonis tot el que diu. Vaja que es deu creure que li haurien de fer un monument! Aquesta noia no deu saber que molts joves de la generació dels 70 habien de deixar d'estudiar als 14anys per posar-se a treballar per ajudar econòmicament a les seves families i que molts han patit moltes penúries que ella per molt immigrant que sigui no té ni la més minima idea.
+0
-0
Immigrants i a més racistes
Miquel , 13/01/2010 a les 17:45
Si a allà haguessin reclamat els drets com ho fan aqui, no haguessin hagut d'emigrar. Ho viurien bé, ho serien al cementiri. Records al rei del Marroc.

Una part del rebuig a l'immigració el provoca lo mal agraits que són i la llengua tant llarga que tenen.
+0
-0
muda
Anònim, 13/01/2010 a les 17:52
Najat, hagués se't millor, que el dia que et van fer aquesta entrevista, t'haguéssis quedat muda. Gràcies a Vic i tota la gent que et va donar suport, ets a el què ets ara. No et facis la victima, sisplau !!!!!!
M'has caigut bastant baix. Pensa que no tinc cap llibre teu i, després de llegir el què has dit, no en compraré pàs mai cap, de teu.
+0
-0
desagraïda
Anònim, 13/01/2010 a les 18:23
Najat, no tens raó, ets una desagraïda, jo pensava que eres més intel.ligent però veig que allà on no n,hi ha no en raja. Fes-t´ho mirar.
+0
-0
vaya tela
Anònim, 13/01/2010 a les 18:35
quina mala posició aquesta noia. Potser no s'enrecorda que al seu pais només per ser dona ja seria considerada inferior i sense cap dret, i ara vol reclamar justicia a la gent que li ha donat tot. Patètic.
+0
-0
no ho entenc
Anònim, 13/01/2010 a les 19:35
cap vigatà és capaç de posar-se en la pell d'un immigrant? creieu que la gent fuig del seu país per afició? que quan algú es deixa tots els estalvis en pujar a una pastera ho fa perquè li agrada l'aventura? que quan venen aquí ho fan per malícia? sé que nosaltres no tenim cap culpa de que en altres països s'hi visqui pitjor, però els seus habitants tampoc tenen culpa d'haver-hi nascut.
Molts immigrants que arriben aquí sense papers ho fan des de la desesperació. Es tracta de lluita per la vida. Ho sento: sé que aquí no coneixem aquest terme.
+0
-0
Donar tot?
Anònim, 13/01/2010 a les 19:44
A la Najat ningú li ha regalat res. I menys vosaltres, pringats!
+0
-0
ja n'hi ha prou
Anònim, 13/01/2010 a les 19:44
Com es nota que ja no vius a Vic...ets una més de les moltes persones que parlen sense tenir ni ideia de quina és la situació de la ciutat de Vic en el dia de avui. A mi, se me'n fot si els immigrants venen a viure i treballar aquí, no tinc res en contra seva, és més, intento ajudarlos en la mesura que puc, el problema és que ja son masses els que no tenen un comportament adequat als carrers, i a mi em fa mal el cor pero m'hi trobo, persones del mateix orígen que tu, que a data d'avui es passejen per Vic en escamots buscant problemes i creant aldarulls, maleducats, irrespectuosos, grollers, ofensius... Ja n'hi ha prou, em sembla que tinc dret a viure en pau i amb respecte, que jo bé els hi tinc.
+0
-0
sembla mentida
Anònim, 13/01/2010 a les 19:48
Em sembla mentida que aquesta noia pugui publicar això. En cap moment ha dit l'alcalde que treu l'educació. Crec que primer s'ha d'escoltar exacte el que volen fer i despres poder criticar.
Trobo molt be aquesta mesura, espero que es pugui portar a la realitat. I aquesta noia que pensi que si ha arribat a on està, la ciutat de Vic i te alguna cosa a veure, per tant que no critiqui tan.

Endavant Vila d'Abadal!!!!
+0
-0
Fums al cap
Jaume Amargant i Pons, 13/01/2010 a les 19:56
Amb sembla maca, que estàs confonent la gimnàstica amb la magnesia, no serà que t`han pujat molt els fums al cap, dorm i descansa , que putser demà ho veuràs d'una altra manera.
Ben cordialment.
Jaume.
+0
-0
informa't
Núria, 13/01/2010 a les 20:41
Malaguanyats diners que els ciutadans de Vic vàrem invertir en tu. Abans de fer manifestacions cal que t'en assabentis sobre el que vas a parlar. No t'ha servit de gaire anar a la universitat.
+0
-0
dfda
Anònim, 13/01/2010 a les 21:14

Demagògia pura i dura de caire progressista dels mons de yupi.

+0
-0
Calla!
Joan M., 13/01/2010 a les 21:49
No vius a Granollers?... Doncs a callar!
+0
-0
jo també estic amb l'alcalde de vic
jana, 13/01/2010 a les 22:18
Crec que el que proposa l'alcalde de Vic, es una cosa totalment normal. Si la cosa fos al revés i fossim la gent d'aquí els que anessim a parar al país d'aquesta noia que ha fet aquestes declaracions tant alegrament...que creiu que ens passaria? Algú creu que tindriem tantes ajudes, tant suport, tant de tot per part de les administracions i demés. Va home, no fotem !!! Nosaltres ens hauriem d'acostumar a les seves costums i manera de viure i muts i a la gabia. Que no hi ha gent aquí que no són immigrants i també tenen molts problemes economics i de falta de feina i per aconseguir qualsevol ajuda han de tenir tots els documents en regla, doncs apa a pringar tots!!!
+0
-0
pero que dius tia?
Raul, 13/01/2010 a les 22:27
mare meva, i tu ets ets escriptora? i els estudis de que t'han servit? mare meva, al teu pais ara mateix estaries tancada a casa amb el marit controlante. vaya tela.
+0
-0
De què vas nena?
Emprenyat, 13/01/2010 a les 23:27
Sembla mentida que siguis una autora i diguis aquestes tonteries. Qualsevol diria que aquí a Vic et van maltractar. Si has arribat on ets és gràcies al suport de la gent de la ciutat i la comarca. Segurament ara, al teu país estaries tancadeta a casa teva amb el teu home controlant-te a tota hora i estudiant l'Alcorà.
PD. No penso comprar cap llibre teu mai. Sobrada.
+0
-0
hauries pogut ?
ROC, 13/01/2010 a les 23:36
Hauries pogut anar al col.legi al teu país ? i a urgéncies ? i poder-te expresar amb llibertat ? i poder vestir com vulguis ? i poder ser només LLIURE ?

Perquè no tornes al teu país si tant malament ho fan aqui ?

I jo tota la vida pagant impostos per aixó !!! Vinga ja, i ara resultarà que som racistes.
+0
-0
Jo estic en contra
Jordi, 13/01/2010 a les 23:59
M'agradaria que molta de la gent que està a favor d'aquesta mesura hagués de deixar el seu pais, la seva família, la seva cultura... i marxar cap a un altre indret. Això és molt dur, senyors! No ens podem posar a la pell de la gent nouvinguda? No podem ser més solidaris? No us adoneu però esteu sent còmplices de la ultradreta més flagant? No teniu conèixement històric? Els del primer món no han robat tot el que han pogut (or, diamants...) a aquests països molts dels quals la seva gent ha hagut de marxar per falta de recursos que els hem robat, expoliat, explotats? Per què no els tornem tot i així aquesta gent, bona gent, no haurà de deixar la seva família, la seva terra, la seva cultura?
I jo em pregunto, ningú se n'adonat de la riquesa cultural que ens aporten? A mi m'agrada el multiculturisme, l'obertura de mires, els diferents colors...la diversitat. I és clar que hi ha petits problemes, però amb aquestes mesures xenòfobes, crec que no són la manera de solucionar-les. Tenim el diàleg i la tolerància com a millor arma.
+0
-0
Bé per la Najat
Txell, 14/01/2010 a les 00:06
Estic totalment d'acord amb la Najat, una escriptora excel·lent. Què passarà amb els fills d'aquests nouvinguts, els pares dels quals no tenen papers? Sense el padró no podran anar a l'escola. Això sí, que serà un problema.
I jo em pregunto: Quina culpa tenen les persones d'haver nascut en un lloc determinat? És que nosaltres hem fet alguna cosa extraordinària per haver nascut en aquest primer món, que els ha robat tot el que ha pogut? Ells tenen tot el dret de buscar-se la vida, una vida millor i nosaltres no som ningú per a negar-los-ho.
+0
-0
A LSerres
PAULA, 14/01/2010 a les 00:12
Estàs molt desinformat/ada. Per tenir dret a la sanitat i a l'educació cal estar empadronat en el lloc on vius. Si això els ho neguem, aquestes persones nouvingudes no hi podran accedir ni a la sanitat ni a l'escola desls seus fills.
NO A LA MESURA DE L'AJUNTAMENT DE VIC QUE ÉS IL·LEGAL.
NO A LA POLÍTICA D'ULTRADETRA.
NO A L'ANGLADA I ELS SEUS "COMPINCHES"
NO A LA XENOFÒBIA
SÍ A LA CONVIVÈNCIA, AL DIÀLEG, A LA SOLIDARITAT, A LA DEMOCRÀCIA
+0
-0
Tens raó,Najat
Carme, 14/01/2010 a les 00:22
El meu suport a la Najat, com a bona escriptora,com a nova catalana, com a dona lluitadora, com a representant d'una cultura que malauradament es desconeguda per la majoria de persones. Penso que tenim unes ments molt tancades. MOltes persones haurien de viatjar pels seus països i se n'adonarien de la seva gran hospitalitat, cosa que nosaltres n'hauríem d'aprendre. El món és de tots, tots som d'alguna manera immigrants. Busqueu les arrels i ho veureu! Sigueu més tolerants i intentem buscar solucions als petits problemes que ens poden esdevenir. No són aamb la negativa a empadronar-los ( totalment il·legal) que solucionarem els problemes.
+0
-0
A en ROC
Laia, 14/01/2010 a les 00:27
Sí, ets un racista. No te'adones però ho ets. No saps que els nouvinguts també pagant impostos com tu i com jo?
Qui ets tu per dir que algú torni al seu país? On és la teva sensibilitat com a persona?
+0
-0
Gràcies, Najat
Ariadna, 14/01/2010 a les 00:28
Gràcies Najat pel teu llibre! Tens tot el meu suport,noia!
+0
-0
canya contra els catalans!
Anònim, 14/01/2010 a les 00:38
Per què la màfia sociata de tot Espanya s'acarnissa ara contra Vic, una població pionera en la integració de l'immigrant? Molt senzill: perquè els convé molt titllar de RACISTA tota una ciutat on una gran massa de ciutadans acudí a votar en massa en el referèndum per la independència, amb una gran majoria de SÍ. AQUESTA ÉS ARA LA VENJANÇA DEL PSOE
+0
-0
j
Jordi, 14/01/2010 a les 01:19
Najat, i per què no dius que gràcies a Vic i a molts dels seus ciutadans has tingut aconseguit a ser el que avui dia ets? Hauries quedat molt més bé.

Que desagraïda ets amb nosaltres amb declaracions així. Em sento apunyalat per l'esquena. M'has decebut molt.

El meu suport per l'alcalde i l'equip de govern.
+0
-0
si si si..
Anònim, 14/01/2010 a les 07:14
molts dels ultim comentaris ultradefensors, a favor del diàleg i la tolerància, que si som racistes que si blablabla...com es nota que no deveu viure a Vic, perquè la problematica de convivencia urbana i seguretat ciutadana és mes greu cada dia.

si els seus fills no podran anar a l'escola? va home va, si son ells mateixos que no i volen anar, que quan tenen 14-15 anys comença l'absentisme voluntari, el desinterès, la passivitat, repeteixen cursos, esdevenen conflictius amb els seus companys i acaven volguent deixar l'escola..
+0
-0
si si si..
Anònim, 14/01/2010 a les 07:21
els dels ultims comentaris o sou una colla de enganyats, o no viviu a vic.
tolerància? convivència? diàleg? solidaritat? vinga va home, ells es comporten de manera conflictiva, maleducada, desagradable, grollera, sense respecte, i no volen saberne res del diàleg i la convivència, nosaltres a adaptarnos a les seves normes i forma de vida i punt.

anar a l'escola? pero si els hi és igual, a la que tenen 14-15 anys comencen amb l'absentisme escolar voluntari, amb el desinterès, a passivitat, repeteixen cursos, esdevenent conflictius i problemàtics en els centres i acaven deixan els estudis sense el títol bàsic. a ells els hi interessa poc estudiar, i ho diu algu que ho viu diàriament de primera ma.
+0
-0
no,no,no
Txell, 14/01/2010 a les 08:49
I tant que visc a Vic, de tota la vida. Sóc tan vigatana com tu i tant del món com qualsevol altre. Per mi les teves paraules són racistes i xenópfobes.
+0
-0
De Vic de tota la vida
Anònim, 14/01/2010 a les 09:00
Problemes greus de seguretat ciutadana? Jo no els he patit mai, i mira que fa anys que visc a Vic. N'hi ha que s'espanten per res. Els racistes sou uns nenes. Si, si, si..
+0
-0
VERGONYA!
Lluís, 14/01/2010 a les 09:06
La majoria de comentaris em fan sentir molta vergonya.
Vergonya de ser català, o més ven dit, que sigueu catalana.

Que miserables que sou!
Mai aconseguirem que s'integrin els immigrants si els tractem axií. Els immigrants (igual que els immigrants espanyols que van venir) els hem d'integrar i que formin part del nostre poble. El nostre país ha estat sempre una tera d'acollida i on hi ha hagut molts fluxes migratoris. Aixó no ens ha impedit continuar com poble.

En canvi, els feixites i franquistes com el Sr. Anglada (a qui l'alcalde deu tèmer molt) si que ens volíen erradicar com a poble. Més misèria que ells (que els espanyols) mai ens ha portat ningú, i ara, molts de vosaltres escolteu i aplaudiu el discurs de l'ulra dreta que, feu memòria tant mal ens va fer en el passat.
És més fàcil trobar un enemic feble (els immigrants) que no pas solucionar els problemes d'arrel i de fons (que no són pas els immigrants).

Quin vergonya!
+0
-0
No saps escriure!
Pol, 14/01/2010 a les 09:58
Perquè no vas al teu país d'orígen... que no és Catalunya sinó Moroco i els hi expliques totes les coses que han d'arreglar... que són moltes! per cert! No has estudiat? Doncs torna al teu país i comparteixes la teva "saviesa" amb els teus... els morocos. Vinga! Salut i endevant Ajuntament de Vic! Ara si que anem bé!
+0
-0
Vesten
Ros, 14/01/2010 a les 10:02
I al teu país sí? Doncs marxa-hi
+0
-0
per en Lluis
Nani, 14/01/2010 a les 10:34
Peró Lluis no t'anadonas que la gent pensa igual que el Sr.Anglada si no mira els resultats de les municipals.
+0
-0
gentussa
Anònim, 14/01/2010 a les 16:46
Lluís, doncs a mi em fa vergonya el bonisme de gent com tu. No sé com tens la barra de desqualificar els qui patim la discriminació en favor dels immigrants...
+0
-0
Ja tardem
Anònim, 15/01/2010 a les 13:41
Ja estem tardant els ajuntaments dels pobles col.lindants a fer el mateix o ens els menjarem tots amb patates.

El meu recolzament tambe a la proposta de l'alcalde de Vic. Ja tardavem a començar a pendre mesures.

Si hi ha feina molt be, pero ara tenim dificultats i tota aquesta colla de gent sensa papers fan que tots plegats anem mes coixos que mai i evidentment ens resultara mes dificil sortir del pou. Haurien d'entendre les dificultats actuals i tornar d'alla on han vingut pero resulta que aqui tenen mes drets i hi estan mes be. No podem seguir amb la dinamica de pobrets pobrets perque ens en farem les creus amb tot aixo.

Sensa papers i inmigrants delinquents fora de les terres catalanes avans no sigui massa tart.
+0
-0
lluis
Anònim, 15/01/2010 a les 13:47
Au va lluis! Mentalitats com la teva i en 4 dies ens trepitjaran el cap a tots plegats. Pero que es aixo de demanar tants drets i mesquites i ajuds? drets que no tindriem pas nosaltres si anessim alla.

Ja esta be. Aqui no es pot dir res o passes a ser un racista i mala persona. Ja en tenim prous de delinquents i treballar es diferent a robar. Igual que integrarse, tu creus que s'integren? Com? Fent mesquites i guettos? Montant grans bandes i infrastructures per delinquir?

La passivitat judicial i policial ens esta portant a tot aixo, cada vegada hi haura mes crispacio i podem donar les gracies als politics actuals i als plans d'ajuda als ibnmigrants que han estat montant tot aquest temps pero per fi sembla ser que algu es comença a donar compte del que passa realment quant et toca conviure amb ells. Les cultures moltes vegades xoquen entre elles inevitablement.

Com diu mes amunt un company, cria corbs i et treuran els ulls!
+0
-0
Naiat, amb Anglada
Anònim, 15/01/2010 a les 22:31
Naiat, amb aquestes frases que dius has fet mes vots a favor de la plataforma d'anglada que els que hauria guanyat ell en tres mesos.
Tu ves abocant el teu odi contra la gent de Vic, no et cansis. Dia arribarà que no us podrà veure ningú, i tot per culpa de gent com tu

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: