Redacció osona.com | Actualitzat el 12/01/2010 a les 09:53h

Editorial: Amb l’equip de govern de Vic, amb la democràcia

La mesura de l’Ajuntament de Vic d’executar un protocol administratiu previ a l’acte d’empadronament per tal de garantir-ne la plena fiabilitat ha derivat en una intensa campanya de rebuig, menada des d’algunes entitats i des d’alguns mitjans de comunicació de Barcelona. L’equip de govern de la ciutat ha estat acusat d’abocar els immigrants que no superin els tràmits a haver de sucumbir per manca d’assistència sanitària, i d’haver iniciat una ofensiva general contra la immigració a Vic. Un conegut periodista, fins i tot, el va assenyalar com a incubador del nazisme, que ja és dir.

És cert que l’equip de govern ha exposat públicament la mesura de forma improvisada i sense ser gens previsor amb les reaccions que despertaria en uns sectors que, malgrat ser molt minoritaris, tenen una forta capacitat de difondre el seu discurs. És així que les garanties relatives a l’empadronament, amb les darreres modificacions legals efectuades, han quedat situades en una zona oberta a interpretacions jurídiques tan diverses com antagòniques.

L’Ajuntament, abans d’aplicar la mesura,  hauria hagut de comptar amb un entramat de suport jurídic i polític –que anés més enllà de la ciutat i de la comarca- que li garantís la fortalesa que en alguns moments ha mancat. Fins i tot hauria calgut un treball previ d’explicació prop de determinades entitats i institucions. Tanmateix, aquestes mesures preventives no es van portar a terme perquè el propi equip de govern, com hem dit, no preveia les reaccions ja que entenia i entén que l’increment del control sobre l’empadronament tindrà una afectació mínima o nul•la sobre les persones de bona fe que es vulguin empadronar a la ciutat.

La mesura no afecta les persones ja empadronades, ni els reagrupaments familiars, ni té efectes retroactius, ni entorpeix la gestió dels qui disposen d’una documentació mínima i fiable. La mesura va en la direcció de millorar els tràmits administratius per incidir en alguns afers, entre d’altres els de seguretat ciutadana. Potser ens diran que ens equivoquem, però creiem que la mesura de control sobre el padró que es vol aplicar compta amb el suport massiu de la ciutadania de Vic, sigui de l’origen que sigui.

Entenem que hi ha diaris i forces polítiques minoritàries i residuals que troben un especial plaer –cadascú pels seus motius- en acusar els partits democràtics de ser racistes, xenòfobs, feixistes i tot el que se’ls acut, en especial si l’objecte de les acusacions són la ciutat de Vic i les forces polítiques vinculades al nacionalisme i l’independentisme, com ha passat tantes i tantes vegades en els darrers anys. 

Alguns mitjans no han paït encara, tot i els anys transcorreguts, que si en algun lloc de Catalunya s’ha fet una “nit dels vidres trencats” amb escamots de veïns apallissant immigrants a la via pública no hagi estat a Osona, sinó en un barri “progressista i d’esquerres” de Terrassa. I que un dels llocs de Catalunya en què es penca amb més profunditat per una millor convivència sigui Vic, aconseguint que malgrat que tinguem un altíssim percentatge d’immigració –que els experts en el tema situen en zona d’alt risc de conflicte,- la vida a la ciutat sigui ben acceptable, malgrat episodis marginals que han passat i passen sempre arreu.

Algunes de les acusacions que han caigut sobre Vic clamen al cel. Què ha de venir a dir-nos el ministre espanyol Corbacho? El mateix home que encara no fa dos anys propugnava que els llocs de treball disponibles havien d’adjudicar-se per criteris ètnics donant la preferència als espanyols? El que ha de fer Corbacho és tenir cura, ni que sigui per caritat humanitària, de les seves fronteres marítimes on cada any moren ofegats centenars d’immigrants. Corbacho ha amenaçat fins i tot amb demanar “responsabilitats” al govern de Vic per aquest afer, quan el que hauria de fer és assegurar, junt amb el seu col•lega Pérez Rubalcaba, que la policia espanyola compleixi la missió de control per a la qual se la paga i que sembla haver abandonat.

I què dir del Col•legi d’Advocats de Barcelona? Que emet tot un document basant-se només –com s’admet diverses vegades dins del mateix text- en notícies publicades als diaris? I que no s’ha molestat ni en reunir-se amb l’Ajuntament de Vic per conèixer de primera mà els fets. Veritablement, és un document aquest que cal guardar per a la història: la representació dels advocats, jutjant i sentenciant en base a notícies que han llegit mentre esmorzaven.

La campanya periodística barcelonina contra l’equip de govern de Vic també es distingeix per haver passat anys ignorant tot el que s’ha fet i es fa a la ciutat per afavorir la integració i la cooperació entre totes les comunitats. Són temes que no interessen, i que queden arraconats quan comença la tempesta organitzada de pseudoinformacions alarmistes, a base de mitges veritats i d’interpretacions jurídiques per la via ràpida.

Que s’acusi l’equip de govern de fer “electoralisme” per voler aturar l’ascens de forces polítiques xenòfobes també és una afirmació tan recurrent com incomprensible d’aquesta campanya. És que potser no és el deure dels partits democràtics aturar la xenofòbia i el racisme? Algun demòcrata se sentiria reconfortat si la xenofòbia guanyés més espais polítics a Vic?  Que aquestes acusacions vinguin de forces socials i polítiques que no són racistes ens hauria de fer reflexionar a tots plegats –als acusadors en primer lloc- sobre la responsabilitat que es deriva de deteriorar les institucions democràtiques, d’erosionar la credibilitat del gruix dels partits democràtics i dels resultats demolidors que pot comportar. La història europea del segle XX és prou fresca i està prou ben estudiada com perquè no ens puguem permetre errors en aquest aspecte.

Certament, és molt senzill fer receptes còmodes, com el famós “papiers pour tous” del SOS Racisme francès, i tot seguit exercir el paternalisme tronat del qui no té responsabilitats de govern. No es pot posar la feina fàcil als enemics de la democràcia destruint la solvència de les institucions des de la irresponsabilitat més frívola. Aquesta és una feina que la xenofòbia –per la seva arrel repugnant, insocial, bàrbara, mancada de credibilitat...- no pot portar a terme amb èxit, a no ser que se l’ajudi, sense voler, des d’altres posicions. Preparant el terreny per al desastre. No cal que ens allarguem massa en aquest punt perquè les biblioteques són a la vora, i la història del segle XX encara té molts protagonistes vius a qui anar a preguntar.

Resumim, doncs. Aquest diari –que des de la seva fundació ha fet bandera de la democràcia radical i de l’antifeixisme- fa confiança a l’equip de govern de l’Ajuntament de Vic, al seu alcalde, als seus tinents d’alcalde i a totes les forces polítiques que en formen part.

Que ningú no perdi el senderi: l’ equip de govern no és xenòfob, ni racista, ni és un incubador del nazisme. No vol deixar morir ningú per manca de targeta sanitària, ni que els nens es quedin sense escola, ni que les famílies es morin de gana perquè no tenen passaport.  El nostre equip de govern està format per persones de la màxima responsabilitat social, amb una trajectòria democràtica més que acreditada, que porten anys patint les vexacions i humiliacions a què els sotmeten la xenofòbia i els enemics de la concòrdia cívica.

Essent crítics amb els errors de comunicació, de procediment i de gestió que s’han comès, cal donar suport en aquest moment difícil als membres de l’equip de govern de Vic que encapçala l’alcalde Josep Maria Vila d’Abadal  –com creiem que fa la majoria de la ciutat-, i dir-los que no es deixin intimidar ni per la demagògia de dretes ni per la d’”esquerres”, ni per la xenofòbia ni pel progressisme mal entès. I que segueixin treballant -des d’una democràcia tan generosa com blindada i implacable- per la pau i la convivència a la ciutat de Vic.

Navega per les etiquetes

immigracióempadronament

COMENTARIS

+0
-0
Al cent per cent d'acord
Joan, 12/01/2010 a les 10:40
Subscric totalment l'editorial d'Osona.com. No es pot parlar més clar ni es poden dir més veritats per paraula.
+0
-0
Al·lucinant!
Anònim, 12/01/2010 a les 10:48
Qui paga mana, oi naciodigital? Visca la objectivitat periodística...només falta que demaneu el vot per en Vila d'Abadal
+0
-0
La pela és la pela
Anònim, 12/01/2010 a les 11:02
Efectivament, amb l'equip de govern de Vic i la democràcia..., i també amb la subvenció i altres aportacions econòmiques en concepte de publicitat. Apa, ja podeu passar per caixa!
+0
-0
Molt bé
Jordi, 12/01/2010 a les 11:07
Molt bé l'editorialm un 10! Caldria que algú el fés arribar a la premsa, al Parlament i a Espanya.
+0
-0
Curiositat
Joan, 12/01/2010 a les 11:12
Només una curiositat: qui és el "conegut periodista" que va dir això d'incubador del nazisme?
+0
-0
Queda del tot clar!
Anònim, 12/01/2010 a les 11:31
Ja era hora que publiquessiu un article com aquest.
Més que editorial, sembla un pamflet propagandístic del senyor Alcalde. Que bé, teniu assegurada la subvenció un altre cop!
+0
-0
dadf
Anònim, 12/01/2010 a les 11:39

A l'anònim que diu "qui paga mana oi nació digital?"

Poder no t'has adonat que l'encapçalament d'aquest escrit és EDITORIAL.

Repassa què és un editorial per favor.


Estic d'acord amb l'editorial, la gent de fora de la plana i de vic no té dret a opinar com si fossin habitants de tota la vida de Vic. A Vic les coses es fan tan bé com poden, clar que hi ha moltes coses millorables, però poc a poc i bona lletra.

+0
-0
totalment d'acord
Anònim, 12/01/2010 a les 12:00
Per part d'algú que no ha volgut mai que el Sr. Vila d'Abadal sigui alcalde, tot el meu suport a l'equip de govern i, també, a l'alcalde.
+0
-0
Felicitar-vos
Biel Barnils, 12/01/2010 a les 13:15
Felicitar-vos per l'editorial i suport total a la mesura de l'ajuntament de Vic.
No a la demagògia de la dreta ni al paternalisme de l'equerra. Sí a la convivència i al sentit comú. El llenguatge políticament correcte amaga realitats i opinions sota la catifa i ja n'estem farts de catifes i de llenguatges políticament correctes que no arreglen res, més ho empitjoren.
+0
-0
no hi estic d'acord
Anònim, 12/01/2010 a les 13:18
quan un està al capdevant de una ciutat ha de fer polítiques per una majoria i no per a una minoria ( això no vol dir ignorar les minories). Aquesta mesura que es vol aplicar pot afectar a un 2 per cent dels inmigrants.
El que s'hauria de fer és un veritable debat sobre inmigració, les polítiques d'on arriben les subvencions i per qui van dirigides,però esclar aquest debat no aportaria vots i potser en restaria de cara a les properes eleccions autonòmiques.
Per un altre banda ens trobem que amb mesures així es justifica devant de molts empresaris que fins fa ben poc contractaben inmigrants per que eren ma d'obra barata, això sí després per el carrer deien moro de merda , però els contractaben per que la mà d'obra era més barata i cobraba una part del sou en negre.
Crec que aquest Alcalde és especilista en fer globus sonda i anar improvitsant a mesura que la notícia té més o menys trascendència, la mesura per molt que digui que no és per guanyar 4 vots i dir que ell sí que està per defensar las "autòctons".
+0
-0
conservar poltrona
Anònim, 12/01/2010 a les 13:55
ja teniu la subvenció assegurada amb aquesta editorial, l'ajuntament de Vic no necessita cap diari municipal ja que te els mitjans de comunicació de nació digital i el 9Nou al seu servei. I aquesta decissió del padro, es molt clar que la fan perque s'acosten les eleccions.
Quina vergonya de politics aquets de l'ajuntament de VIC.
Per cert la dona del Sr. Vila d'Abadal tambe es inmigrant oi?
+0
-0
felicitats
Anònim, 12/01/2010 a les 14:54
Felicitats per l'editorial en suport a l'alcalde; ara ja sabem quin peu calça politicament osona.com; ...després ja podeu passar per caixa.
+0
-0
Felicitacions
Eduard Garrell, 12/01/2010 a les 15:21
Suscric plenament l'editorial d'Osona.com
+0
-0
Anònim
Anònim, 12/01/2010 a les 15:22
M'agradaria saber si també els demanen per empadronar-se a Vic
la cedula d'habitabilitat.Als veïns de Vic quan et canvies d'adreça t'exigeixen la cedula i si no la tens has de pagar 200 euros per anar a buscar-la , sino no et pots empadronar correctament.Em consta que hi ha molta gent mal empadronada
per aquest motiu i no son inmigrants.
+0
-0
Oda a les persones de bona fe
La venedora de llumins, 12/01/2010 a les 15:28
I la pregunta és: que és la política? Si l’equip de govern de Vic no vol ser atacat que es dediqui a un altre activitat. Tot hi que el “m’acredito desacreditant els altres” els funciona prou bé
Personalment em va sobtar la noticia i vaig pensar que estaria bé informar-se del pq de tot plegat. Però en aquest escrit no hi ha informació. Tant sols, és una oda a l’equip de govern. .
La frase “...entén que l’increment del control sobre l’empadronament tindrà una afectació mínima o nul•la sobre les persones de bona fe que es vulguin empadronar ...” no és gaire encertada. M’agradaria saber ben bé que vol dir persona de bona fe en aquest context. Si no tinc papers, no sóc una persona de bona fe? Mmm no ho acabo d’entendre.
PD: Si algú vol llumins per caldejar més l’ambient, ja sabeu. :)
+0
-0
Politics, premsa i ciutadania
Anònim, 12/01/2010 a les 15:31
La gent que es dedica a la política fa les coses sempre malament? Realment creiem que pel fet de dedicar uns anys de la vida al servei d'un municipi vol dir que s'està sempre equivocat?
I si un diari dona suport a uns polítics... de veritat que ens hem de creure que només es per rebre una subvenció?
Els diaris han d'atacar sempre la classe política?
La ciutadania també ho ha de fer així?
No hem de començar a tenir una mica de confiança en aquests homes i dones que estan al davant de la ciutat?
La mesura va estar mal explicada i potser no es va consensuar, però al menys serveix per començar a posar el debat sobre la immigració al damunt de la taula.
+0
-0
Ben dit!
Marc Peiron, 12/01/2010 a les 16:20
Sí senyor, molt ben dit!

Dono tot el meu suport a la decisió de l'Ajuntament!

Felicitats per l'editorial, està molt bé!
+0
-0
el que paga, mana!
Anònim, 12/01/2010 a les 16:20
estomago agradecido
+0
-0
Democràcia? Voleu dir Populisme!
Anònim, 12/01/2010 a les 16:20
Des de sempre m'ha agradat osona.com per la seva línia editorial catalanista, comarcal però a la vegada oberta i moderna i justa...però avui m'he quedat al.lucinat amb aquest editorial!!

Des de quan es pot donar suport a una iniciativa que va en contra de les lleis (dit en veu alta fins i tot pel Ministre) i en contra a la llibertat de les persones? Des de quan algú pot fanfarronejar de donar suport a una iniciativa així?
Estic decebut amb voaltres! I proposo que si realment hem de ser estrictes amb el padró de Vic es DESEMPADRONI IMMEDIATAMENT A L'ALCALDE PERQUÈ COMENT UN FRAU JA QUE NO HI VIU!
Prou populisme a Vic i a Osona: ens hi va en joc una cosa més importants que les eleccions...la convivència dels nostres fills i filles... de veritat voleu portar aquest pes a la vostra espatlla?





E
+0
-0
Molt bé
Anònim, 12/01/2010 a les 16:34
Totalment d'acord amb aquesta editorial!!
+0
-0
uf...
Josep , 12/01/2010 a les 17:18
d'això se'n pot dir llepar la mà de l'amo...

ah, i pel dafd, o daf, que diu que els de fóra de Vic no poden opinar, que ho dius potser per l'alcalde?
+0
-0
LA LLEI COMENÇA I ACABA EN ELS POLITICS
Anònim, 12/01/2010 a les 17:44
molta constitució, molt estatut, molts drets i llbertats, i arriba un alcalde i es pasa la llei pels .... Això es la politica, falsetat, arbitrarietat, desviació de poder, i justicia però per casa meu que no pasi. Esta vist amb tots els antecendents historics a la comarca que la llei comença i acaba en la persona del politic, el politic es la llei, i la resta no val per res. Es una vergonya la editorial, ara ja sabem de quin peu calcen. I va i l'altre de torn, l'alcalde de Tona, li don suport i estudia importar la idea. apaga i vamonos. no soc anarquista, però cada cop els hi donen més la raó, son tots uns vividors aquests politics, que despres s'estranyen que no anem a votar.
+0
-0
Si a l'editorial
Jordi, 12/01/2010 a les 18:23
L'Ajuntament de Vic ha fet el què altres administracions no s'han atrevit mai a fer: Posar una mica d'ordre i sentit comú al tema de la immigració.
+0
-0
Responsabilitat Política !
Domènec, 12/01/2010 a les 18:51

L'exercici de la responsabilitat política no eximeix de les crítiques. Agradi o no ,quan les coses no es gestionen bé ( jurídicament, comunicativament i en consens amb els col.lectius afectats ) els nostres representants han d'acceptar la crítica ( no descalificativa cert, però si democràticament beligerant en l'exercici de la llibertat d'expressió i de les opinions divergents , per molt que no ens agradin) i aprendre dels errors.

Sincerament , com no pot ser d'altre manera respecto el vostre editorial, ara bé no combrego amb la forma en que us posicioneu ( no crec que totes les veus que han manifestat les seves crítiques siguin " enemigues de la ciutat" , ni crec que cal que totes les veus operin des de la dicotomia " xenòfob-no xenòfob / amic -enèmic de VIC ).

+0
-0
Legalitat vigent
Pep, 12/01/2010 a les 19:00
Madereixo a l'editorial.Algun grup a titllat l'alcalde de xenofog, com es pot tiutllar a l'alcalde per aplicar la legalitat vi gent?.Si per residir en el pais cal un visat, com es pot empadronar sense aquest document?.S'ha obert la "capsa de Pandora", i algu rebra com a cap de turc.
+0
-0
Suport
Jaume, 12/01/2010 a les 19:26
tot el meu suport a l'Ajuntament
+0
-0
Suport a l'editorial
Ignasi Aragonès Oriol, 12/01/2010 a les 21:09
Només una paraula: Chapeau !!
+0
-0
politics de.............
Lluís, 12/01/2010 a les 21:23
No tenen cap més surtida que apuntar-se al que diu Anglada perquè Anglada sempre ha tingut raó, però no podreu amb l'Anglada.

+0
-0
tal com ha de ser
Veins, 12/01/2010 a les 21:49
no he votat ni votaré mai PXC però es evident que s'han d'aplicar les lleis i deixar clar a tothom que qui arriba de forma irregular ho tindrà molt difícil regularitzar-se, si no estem dien que aquí val tot. Hi al món, i si volteu una mica ho sabreu, no val tot.
+0
-0
Reflexió
Ignasi Aragonès, 12/01/2010 a les 21:51
Com és que la majoria d'opinions favorables són amb noms (i cognoms vàries d'elles) i la majoris de les que son en contra són anònims?

Bé, només és una pregunta, eh?
+0
-0
ordre i llibertat
naf, 12/01/2010 a les 21:58
Em sembla que aqlgu va dir que preferia ordre sense llibertat que llibertat sense ordre. En aquests moments hi estic bastant d'acord
+0
-0
Buen siervo
Anònim, 12/01/2010 a les 22:04
Osona.com ha demostrat amb fets que no mossega la mà de qui els dóna de menjar. Només heu de comprovar com fa un parell d'anys que els anuncis de l'ajuntament que hi havia a la web, que eren escassos i els que hi ha ara.
L'editorial està fora de lloc. Això de veure "molins de vent" per tot arreu no toca al segle XXI. I defensar una operació de propaganda política i populisme per guanyar un grapat de vots, menys encara. Per què no opinaveu el mateix del que sempre ha dit l'Anglada? dèia exactament el mateix!! Ell era racista i l'alcalde, no?
Tela, tela, tela...
+0
-0
Teleñecos
Anònim, 12/01/2010 a les 22:06
Osona.com s'ha convertit en un programa de titelles. Al pas que aneu El 9 Nou digital se us menjarà amb patates. No teniu ni criteri ni bones intencions periodístiques, que és le pitjor. Us heu venut per quatre rals...
+0
-0
.
Anònim, 12/01/2010 a les 22:36
Anglada i d'Abadal no diuen el mateix.

Anglada vol fer fora els immigrans, sense cap mena d'escrúpol

D'Abadal vol ajudar els immigrans a tenir tots els papers en regla i que puguin tenir els mateixos drets que tothom.

I qui no s'ho cregui que es miri l'entrevista que li ha fet en Cuní aquest matí.

Anglada, tremola perquè tens els dies comptats!
+0
-0
Felicitació.
Miquel Pi Costa, 12/01/2010 a les 22:43
Al mateix temps que us felicito pel vostre editorial, com a ex-Degà del Col·legi d'Advocats de Vic lamento profundament l'actuació del Col·legi d'Advocats de Barcelona, tant pel que dieu en le vostre ditoral, com pel que suposa en la intromissió de les decissions d'un Ajuntament que està fora del seu àmbit territorial.
Us imagineu una manifestació pública del Col·legi d'Advocats de Vic criticant per exemple l'aplicació de l'Ordenança de Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona?
Desgraciàdament es demostra una vegada més que els mitjans de comunicació de Barcelona se'ls acaba el mon en aquesta Ciutat i fan periodisme legal sense saber que el Col·legi d'Advocats de Barcelona només té competència sobre uan petita part d'aquesta província.
+0
-0
Alcalde ha entrat "al trapo"
vigata 10, 12/01/2010 a les 23:23
Jo continuo pensant que tot això s'ha fet per por a l'Anglada.

L'Anglada es com el Cid Campeador, guanya alguna batalla, sense entrar en combat, només de veure'l , l'enemic ja marxa.

Aqui l'Alcalde i l'equip dels que manen, han fet un rendez-vous a l'Anglada, entrant al "trapo" de la immigració.

L'entrevista d'en Cuní A TV· molt interesant, més que no pas aquest editorial

Salutacions a tots
+0
-0
dfda
Anònim, 12/01/2010 a les 23:50

Primer de tot, abans he dit que els que no viuen a Vic no haurien d'opinar en referència a tota aquella gent i mitjans de comunicació barcelonins i de provincia, inclòs de diversos punts d'Espanya. Per què? Doncs perque és molt fàcil parlar quan no es sap pràcticament de res Vic, quan no s'hi ha viscut, quan no s'ha viscut l'ambient, quan no s'ha palpat absolutament res.

Vic és un exemple de integració, acollim un molt alt percentatge de immigració i no va del tot malament, naturalment hi han molts problemes i xocs culturals, però no van del tot tan tan tan tan malament.


Llavors, algú ha dit que fins i tot el ministre ha dit que això era il·legal...bé, jo no faria massa cas a un ministre que just quan no ho era es dedicava a dir coses com aquestes "
http://cybereuskadi.com/corbacho-para-integrar-a-la-inmigracion-tolerancia-cero
"

Com veieu, és molt fàcil canviar de vorera segons com bufa el vent.


Un 10, a l'empenta de Vic, a l'editorial, perquè és lamentable i molt suat el discurs progre pro-inmigrants per part d'alguns.

+0
-0
Favorable
Miquel, 13/01/2010 a les 07:20
És d'una demagogia absoluta els qui es postulen en contra de l'editorial i alhora de la iniciativa de l'ajuntament de Vic.
Tots els vigatans hem viscut el fenomen inmigrador i ningú, absolutament ningú, des de fora coneix com nosaltres com s'han fet les coses.
Ara bé, sorpren que els qui posin mà a l'assumpte siguin els mateixos que des de quinze anys enrera facilitaven l'accés a tots ells.
+0
-0
Ei juguem a bàsquet...
Anònim, 13/01/2010 a les 09:25
Boing, boing, boing....
+0
-0
Una editorial perfecta.
Josep Bruch, 13/01/2010 a les 09:31
És una editorial perfecta. Summa cum laude.
Aquesta vegada us heu superat.
Felicitats.
+0
-0
Tot el suport per l´Anglada
Anònim, 13/01/2010 a les 10:07
Evidenment sense la presència a casa nostra d´un personatge com l´Anglada MAI s´hagues plantejat aquesta situació. La inmigració ilegal, les màfies, la droga i tot el que rodeja al mon de la ilegalitat que patim els osonencs continuaria com si res. Subevencions, ajudes, empadronaments, pisos, etc etc. L´Anglada pot caure be o malamanet, peró el seu discurs està prenent una força molt gran. El següent pas, l´expulsió dels ilegals. Estic convençut que l´Anglada MAI guanyarà res. MAI cobrarà el sous dels nostres polítics. MAI tindrà poder. MAI decidirà. MAI gobernarà. Peró estic convençut que l´Anglada HA GUANYAT el favor popular. Els polítics ja ens manipularàn, els polítics ens vendràn que tot ho fan per la democràcia i contra la xenofòbia.
Paraules,paraules i paraules.
MAI votaria l´Anglada.
Avui ja m´ho estic replantejant.
+0
-0
no tirem enrrera
Anònim, 13/01/2010 a les 10:15
ara nomes falta que ningu es cagui a les calces, i rectifiqui.
+0
-0
Totalment d'acord
Anònim, 13/01/2010 a les 11:01
Jo també estic d'acord amb l'editoria. I tal com es va dir ahir al programa del Cuní, si és fessin les coses bé des de un bon principi, aquest debat ja no tindria sentit. Quan un ajuntament s'ha de posar a regular la inmigració és perquè els que hi ha damunt no han fet bé la feina.

ja n'hi ha prou de la politica de que entra tothom i sense cap mena de control, De que serveix deixar-los empadronar si llavors no podran treballar perquè no tenen permisos? Que comporta aixó?

Sisplau que es fagi be la feina i llavors l'ajuntament podrà empadronar a tothom!
+0
-0
Felicitats
Anònim, 13/01/2010 a les 14:09
Felicitats a l'editorial per explicar clarament com són les coses i no treure-les de context, ni explicar només la part que ens fa semblar racistes, males persones, independentistes...
Crec que per empadronar algu ha de presentar els mateixos papers que qualsevol de nosaltres hem presentat, jo aquest estiu em vaig empadronar i em van demanar entre altres la celula d'habitabilitat i sóc nascuda a Catalunya, perque no se li hauria de demanar a un immigrant, llavor serien racistes amb mi i considero que amb moltes coses és així.
+0
-0
L'independentisme en contra
Pere, 13/01/2010 a les 15:25
No comparteixo l'editorial. Però hi ha una cosa del seu contingut que encara em preocupa més. I és la capacitat d'embolicar la troca que té barrejant-ho amb nacionalisme i independentisme.

Vejam:
. una candidatura explíticament independentista com la CUP es mostra totalment contrària a la mesura.
. ERC -els altres indepes- com a partit i com a Secretari d'Immigració ha desautoritzat els regidors d'ERC
. un partit d'extrema dreta espanyolista com la PXC es mostra encantat amb la mesura i diu que CIU-PSOE-ERC li dónen la raó.

Essent així, com és que teniu la barra de dir que s'ataca Vic pel seu nacionalisme?? Collons, que són les CUP sinó molt més nacionalment conseqüents que CIU-PSOE-ERC? I en tot cas la mateixa ERC es desmarca de la decisió. Fins i tot gent de la direcció nacional de CDC!! I és que PXC són de l'esquerra indepe ara?

Per favor, si voleu defensar l'Ajuntament feu-ho però no emboliqueu la troca!!
+0
-0
Acollonits
Francesc, 13/01/2010 a les 17:21

Quan anem a España no podem parlar català ni entre nosaltres.
Quan anem als païssos musulmans , les nostres dones s'han de tapar, i anar amb peus de plom.
Aquí tots foten com volen ! i encara els racistes som nosaltres!
I no soporto L'Anglada, que consti.
Però som massa rucs , i aixì ens anat sempre.
+0
-0
Editorial ??
Anònim, 14/01/2010 a les 03:05
Des de quan Osona.com té Editorial ?
M'he perdut alguna lliçço perquè no en recordo cap.
Ah!!, suposo que les fa des que l'ajuntament li contracta tants anuncis...
+0
-0
viatge mes enllà del hort
baixa de la parra, 14/01/2010 a les 10:00
que jo recordi a osona.com es la 2ª vegada que hi veig una editorial, la primera va ser per celebrar l'independencia de Vic desde el balcò de la plaça major mirant cap al ajuntament, ho vaig trobar desmesurat com també trobo desmesurada aquesta.
quan els periodistes donen la raó als que governen fa mala olor, no es pas la seva feina, hauries d'haber esgarrapat una mica, pero m'imagino que l'abadal aquest senyor de barcelona et te enamorat.
podeu difressar aquesta norma del color que volgueu, pero fa tuf a cacicada, es vergonyosa, tots els fatxes d'espanya ens aplaudeixen, quin horror.

+0
-0
Penso
Anònim, 14/01/2010 a les 16:53
Jo penso que tot això s'ha fet en un intent de recollir més vots en les pròximes eleccions, concretament els que en les últimes van anar a parar a pxc. Però algú s'ha parat a pensar ni per un instant com pot ser que en una ciutat com és Vic, catalana fins a la mèdul·la, hi haguessin tants vots a un partit clarament d'extrema dreta (per dir-ho finament)? No quadra... I és que la gent de Vic està tipa de veure com els últims anys barris de tota la vida s'han convertit en una espècie de "guettos" on cada dia hi ha més desenfrè (botigues obertes il·legalment o amb horaris igual d'il·legals, drogues, prostitució, baralles,...), com de sobte es troben amb que pateixen un accident i han d'arreglar els desperfectes pagant-ho de la seva butxaca perquè l'altre vehicle implicat no disposa de cap mena de papers, com està pagant una bestiesa per conduir (cotxe, manteniment del mateix, ITV, assegurança, renovació del carnet,...) amb la por sempre dels punts quan resulta que surt més car anar correctament i que et multin per saltar-te un stop (et treuen punts i la multa és superior, a part que et toca pagar-la) que no pas que et parin havent fet el que sigui i que no tinguis papers de res (la multa és inferior, no et poden treure punts si no tens carnet i la majoria de vegades aquestes multes no les paguen i busca'ls), veure per la televisió que hi ha dèficit a la S.S. i que per altra banda hi ha un munt de gent que no hi contribueixen i que són habitualment els que més se'n beneficien, i qui diu la S.S. diu l'atur o les ajudes municipals... La gent està farta que l'escanyin per tot arreu per mantenir gent que vénen buscant una vida millor i es troben amb la terra promesa on l'únic que han de fer per viure és dir que són immigrants i que no tenen feina i els plouen les ajudes, mentre hi ha molta gent d'aquí en la mateixa situació que no hi poden accedir... Això ha de canviar pel bé de tots i això és el que crec que es reflecteix en la decisió que s'ha près; el que no pot ser és que la gent hagi de votar un partit xenòfob per reclamar que les coses es facin en benefici de tots i no només dels immigrants. Tal i com s'omplen la boca, tothom ha de tenir els mateixos drets i, per tant, (i això no ho diuen) les mateixes obligacions. I quan diuen tothom, aquí també s'hi ha de contemplar la gent de Vic, que també són persones i que estan lluitant cada dia per tirar endavant complint amb tots els requisits, impostos i altres que reclama l'estat.
+0
-0
Penso
Anònim, 14/01/2010 a les 17:08
I he d'afegir una cosa: no crec que tots els immigrants estiguin al mateix sac però sí que els fem un favor molt pobre ensenyant-los que poden viure sense moure un dit. També afirmo que n'hi ha d'altres que viuen i treballen com qualsevol altra persona de Vic de tota la vida. I també crec que no és lògic i que això sí que hauria d'ésser sancionat que per entrar i viure a espanya es reclamin uns papers i que per empadronar i per tant viure-hi i disfrutar dels beneficis que això comporta no. Ho trobo il·lògic, hipòcrita i de nens de primària: si li dius al teu fill que no pot cridar en un edifici no el pots renyar perquè estigui en silenci en una habitació del mateix. No som una ONG, som un poble que s'ha de mantenir per ell mateix i a tothom li agrada ajudar però no que et prenguin el pa que t'has guanyat amb sang, suor i llàgrimes de la boca per donar-lo al veí. Qui vulgui formar part d'aquí ha de treballar i conviure com els nats, que ningú ens ha regalat mai res i tot s'ha aconseguit amb l'esforç que era i hauria de continuar essent conjunt i igual per a tots.
+0
-0
Total acord
Anònim, 15/01/2010 a les 01:24
Ja és hora de parlar clar, totalment d´acord amb l´ajuntament de Vic. Què en sap en Zapatero d´immigració? Res de res, i encara va donant lliçons.

Vic és model de ciutat acollidora, però s´ha de tenir sentit comú.
+0
-0
doble moral cristiana
mafies, 15/01/2010 a les 10:08
vic es la vergonya de la comarca això es vic ara mateix
acollidora? caragirats,que en te d'acollidora vic? on son les mafies que varen portar tots aquets immigrans aqui? que es varen enriquir pagant menys per mes hores amb treballadors espantats i sumissos? cuantes illes s'han comprat amb els beneficis? ara toca atur i criminalització, al final em fareu emprenyar de debò.
+0
-0
hipocresia elevada a la màxima potència
Anònim, 15/01/2010 a les 10:53
Déu n'hi do l'hipòcrites que són l'alcalde i tot el seu seguici. Se'ls omple la boca de paraules com integració, nouvinguts, acollida, etc. i ara que s'apropen les eleccions no tenen una altra millor idea que, només per arreplegar-li uns quants vots a l'Anglada, treure's de la màniga una mesura XENÒFOBA i de ben segur il.legal. Be nois be, se us ha vist el llautó i esteu demostrant el que realment sou: una colla de incompetents que només voleu aferra-vos al seient sigui al preu que sigui. Jo proposaria que la Fiscalia General de l'Estat obrís diligències immediatament per depurar les responsabilitats que calguin. I respecte de l'editorial d'osona.com, només una paraula: PATÈTIC
+0
-0
dfda
Anònim, 15/01/2010 a les 12:11
Els hi voldria preguntar als 2 últims comentaris, si a ells els hi sembla bé la famosa i antiga ja reforma de "papeles para todos".

A lo millor a vostès els hi sembla bé donar tota l'atenció del món, les ajudes que facin falta, deixar empadronar per la cara, donar serveis ,que vostès paguen i a lo millor els que la reben no, perquè si.

A lo millor encara són dels que creuen que d'aqui a 30 o 40 anys el sistema de pensions funcionarà com ara, que la sanitat eixugarà el seu deute, etc etc...

Somiar és gratis, tenir sentit comú també. Utilitzint-lo
+0
-0
Pel que s'emprenya de debò
Anònim, 15/01/2010 a les 15:39
Només una pregunta: Què hi té a veure la religió amb tot això? És que jo ja arriba un punt que no sé què es comenta, o potser són els altres... I una segona pregunta: On eres tú quan veies que portaven a tots aquests immigrants per a explotar-los? Perquè escrius i critiques ara i no ho vas fer llavors? Saps què passa? Que la gent en sabem molt de parlar i encara més de quedar bé fent i dient el que és políticament correcte i només ens movem mínimament quan creiem que no tindrà conseqüències com ara haver de moure el cul per solucionar alguna cosa. Abans que t'emprenyis de debò: Què proposes per a solucionar tot el dèficit que se n'està derivant? Què hauries fet per evitar arribar fins aquest punt d'insostenibilitat? Què creus que s'hauria de fer en un futur immediat per esmenar-ho? I més a la llarga?
+0
-0
No hi estic d'acord
Lluís, 15/01/2010 a les 16:19
No comparteixo l'editorial.
Ara bé, si que crec que ho dieu perquè ho creieu i no per altres motius (subvencions,...)

Estic fart de sentir que els que diem que és inadmisible la decisió del govern de Vic, som de fora, o no entenem la realitat.

Molt vigatans i vagatanes opinen que aquest no és el camí. Jo subscric la opinió de la CUP de Vic (www.vic.cup.cat)

No veig gens encertada l'editorial, i em decepciona un xic, però bé, s'ha de respectar a tothom.

Lluís
+0
-0
per alusions
doble moral cristiana, 15/01/2010 a les 21:45
dius fer una pregunta però en conto mes de 8... la religiò crec que hi té a veure ja que l'alcalde es de unió democràtica un partit democristià i no m'ho he inventat jo.
jo era llavors un espectador atònit devant l'allau, atònit de les condicions de treball que deien només poder soportar els immigrants perquè aquí no trobaven treballadors, a mí m'ha costat molt entendre una mica tot plegat i no tinc ni idea de com es pot arreglar tot això, ni jo ni cap líder mundial que jo sàpiga, però sí que opino que l 'ajuntament de vic no habia mesurat les consecuencies i que ara ha de defensar la seva posició aplaudits per tota la caverna i ho trobo patètic, es ilegal i només espero que el debat que ha generat serveixi per aclarir lleis ambigües i es tornin mes justes per a tots,
+0
-0
Pel que s'emprenya de debò
Anònim, 18/01/2010 a les 12:18
Així doncs, si fos ateu seria doble moral atea? I si fos budista seria doble moral budista? És que no sé si sóc jo que continuo sense entendre-ho o què... Entenc que és cristià, per mi que sigui el que vulgui, però continuo sense entendre què té a veure això amb la decisió presa i amb la doble moral... També he de dir que no sóc precisament una erudita ni molt menys en la biblia però no em sona que enlloc parli d'empedronaments... que potser sí, ja et dic que sóc una ingorant en aquest tema en concret... Per altra banda veig que com em pensava molt xerrar i res més: jo de tú em faria polític m'has donat una resposta en la que has escrit molt i dit res, has evadit totes les meves preguntes excepte alguna com la del cristianisme que m'has aclarit perquè ho dius però no què hi té a veure i, com no, jugat a la mateixa ambigüetat que desprècies (vols que solucionin una cosa que no creus que hi hagi ningú que sàpiga solucionar, reclames que s'aclareixin lleis ambigües i il·legals sense saber si ho són o no i oblidant-te que la llei d'estrangeria no és ambigua sinó que no s'aplica, reclames justícia per a tots però demanant la derogació de la proposta de vic només dónes justícia als que tu creus que tenen la raó sense valorar si realment és així i sense comptar amb les opinions i la butxaca dels altres... Continuo sense entendre res.
+0
-0
El meu suport a Vic
Mercè, 21/01/2010 a les 22:40
Estic d'acord amb l'alcade de Vic
+0
-0
per l'anònima indignada
doble moral i el que em dongui la gana, 26/01/2010 a les 10:01
quina mandra explicar-te tantes coses que no entens, les opinions de la xarxa son un reflex de la societat, l'opiniò sempre parcial d'una individualitat.
es com si jo hagués escrit això contra tú, per lo menys sembles molt aludida i no es el cas fins ara, pero ara sí:
crec que ets una beata amb pasta i que a més has tingut o tens treballadors ilegals a més de moltes de les paranoies de la gent de vic i com que em fas molta mandra ja no et contestaré mes, et deixo a tú l'última paraula perquè disfrutis amb algo ja que sembles bastant aburrideta.
salutacions.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: