Quico Sallés | Actualitzat el 05/01/2010 a les 12:45h

El Rei de la festa

Torna el tradicional tortell de Reis, que no s'arronsa davant la crisi.

- Veure fotos (Adrià Costa)
Francesc López amb la seva família, ens mostra un dels tortells de reis que elaboren al Forn Sant Antoni de Vic Foto: Adrià Costa

S'acaben les festes amb gust dolç. El tortell de Reis posarà com sempre el punt i final a les festes de Nadal. A més, el tradicional pastís no perd pistonada malgrat la crisi. Els gremis de pastissers de Catalunya preveuen vendre 850.000 tortells de Reis, xifra similar a l'any passat.

Segons el mestre pastisser de Vic Francesc López, de la pastisseria Sant Antoni, el tortell estrella continua sent el farcit de massapà i amb fruita confitada per sobre. La demanda, però, fa que cada any se'n produeixin més d'altres tipus de farcits, sobretot de nata, trufa i crema.

Pel que fa al preu, oscil·len entre els 10 i els 40 euros, depenent de la mida del tortell -el quilo ronda els 20 euros. Segons el president del gremi de pastissers de Barcelona, Joan Turull, una família es gastarà un mínim d'entre 15 i 25 euros en el tortell de Reis.

La recomanació d'en Francesc, que ens ensenya com s'elabora un tortell, és acompanyar-lo amb una copa de cava. I la tradició és inamovible: "Qui trobi la sorpresa serà coronat Rei i qui trobi la fava pagarà el tortell".

Navega per les etiquetes

Reis d'OrienttortellNadal

Referències a Internet

tortell

COMENTARIS

+0
-0
mmmm!!!
Anònim, 05/01/2010 a les 18:51
Els millors crossants de tot Vic i rodalies!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dissabte
-7°C  2°C
diumenge
-7°C  3°C
dilluns
-5°C  6°C
Edicions locals

El president del CP Vic atribueix la renúncia a la Copa del Rei a la pressió ambiental contra la «copa del borbó»

 
Des de Madrid ja l’han respost. Continua la polèmica per la candidatura de la fase final de la competició d'hoquei patins.
educaweb.cat
Enquesta
Heu notat els efectes de les retallades als hospitals o al vostre CAP?
      Vots emesos: 84
Recull fotogràfic
Vés a: Les nevades dels últims anys

Les nevades dels últims anys

Galeries de fotos dels temporals de neu arreu del país, des del 2003 fins a l'actualitat.

Humor
Vés a: Escola de música

Escola de música

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: