Quico Sallés | Actualitzat el 29/12/2009 a les 13:35h

Manlleu: pressupostos per «arriscar i resistir»

Els números municipals augmenten el 9,61% i prioritzen la despesa social.

Moment de la presentació dels comptes municipals del 2010. Foto: Adrià Costa / Nació Digital

Aquest matí, Winston Churchill era d'ànima present a la sala de plens de l'Ajuntament de Manlleu. El ressuscitat líder de la dreta europea ha servit a l'alcalde de Manlleu, Pere Prat per presentar els números de l'Ajuntament pel 2010. "Com deia Churchill són temps per arriscar i resistir, i aquesta és la filosofia de presentar uns comptes de 22,123.023 euros", ha clamat l'alcalde. Al final de la presentació també ha recordat José Negrín i el seu clàssic "quien resiste, vence". Coses de les arques municipals quan les vaques són magres. “Qui no es consola és perquè no vol”, diu Pere Prat, en reduïda conversa.

Un augment del 9,61%

El pressupost total pel 2010 s'enfila a 22.123.023,48 euros. Uns números que mostren un augment del 9,61% respecte l'exercici del 2009. Ara bé, és un augment que té truc. La inversió de la biblioteca nova -projecte estrella del mandat- que serà cofinançada per la Generalitat i la Diputació, és de 2.019.000. Si aquesta inversió no es compatibilitzés als números municipals caurien un 0,69%. 

Els números, preveuen un tancament d'endeutament d'inversions del 116,69% - la Generalitat permet fins un 120%- , però la ratio d'estalvi net queda en un lloable 6,20%.

La despesa corrent augmenta d'un 0,40%  i la inversió al barri de l'Erm continua en el milió d'euros des que es va iniciar el Pla de Barris.

La tragèdia dels ingressos i l'ajust de la despesa

Amb una reducció en un any del 50% dels ingressos dels permisos d'obres, de les transferències de l'Estat i la congelació de d'impostos i taxes obliguen, segons Prat, a una revisió absoluta de la previsió d'ingressos i del destí de la despesa.

D'entrada el pressupost destinat a la celebració de fires i events com la Festa del Porc i la Cervesa o la Cavalcada de Reis patiran una reducció d'entre el 10 i el 15%.

En la banda contrària, és a dir, qui augmenta la despesa és el departament de serveis socials que calcula una factura de 1,59 milions d'euros, això és, un 14% més que l'exercici 2009. També augmentaran la partida Promoció Econòmica,la reparació de l'entorn de l'estació de tren (54.000 euros)  i la gestió del "dia a dia" amb reducció de personal a través de no contractació de substituts.

Dinàmics i actius

Pere Prat ha definit el pressupost municipal com actius i dinàmics. Prat ha insistit que hi ha serveis que no es poden tancar com l'escola bressol o l'escola de música. "Hem de gestionar millor i aprofitar la crisi per repensar moltes coses del funcionament de l'administració" ha pregat l'alcalde. "No deixarem de fer coses, però hem de pensar com fer-les millor i entre tots, en cas contrari portarien Manlleu a al misèria”, ha reblat Prat.

De moment, sense acord

Tot i que Pere Prat ha enviat cartes per poder pactar els números amb els grups de l'oposició, Prat ha reconegut "que no ha estat prou seductor", i que treballava amb la previsió que tots els grups votin en contra.

Pere Prat a la presentació dels pressupostos municipals del 2010. Foto: Adrià Costa

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
10°C  28°C
dissabte
13°C  27°C
diumenge
12°C  24°C
Enquesta
Anireu a la manifestació del 26 de maig a Vic contra el racisme?
      Vots emesos: 285

Audie Norris es passeja per Seva

 
L’exjugador del Barça de basquet, protagonista d’un reportatge de l’”Espai Terra” de TV3.
Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: