Marc Riera / ACN | Actualitzat el 16/12/2009 a les 08:08h

Taradell remodelarà el nucli de Mont-rodon

El projecte contempla, entre d’altres actuacions, soterrar les línies elèctriques i telefòniques i acabar les voreres dels carrers.

Un dels carrers del nucli de Mont-rodon, a Taradell. Foto: ACN/Marc Riera

Taradell remodelarà durant el 2010 l'urbanisme del nucli de Mont-rodon. El projecte contempla, entre d'altres, soterrar les línies elèctriques o telefòniques, deixar aquest nucli preparat per la connexió a la xarxa de gas natural o acabar les voreres dels diferents carrers. Actualment les voreres estan construïdes però no hi ha posat el panot superior. Aquest fet ha provocat queixes de persones que s'hi han entrebancat.

El pressupost de l'actuació és de 1,2 MEUR. Del cost total, el 50% arribarà a través de diverses subvencions mentre que l'altre meitat es finançarà a través de contribucions especials del centenar de propietaris de les parcel•les d'aquest barri.

L'alcalde, Lluís Verdaguer (CiU), diu que un cop es faci l'actuació, urbanísticament, Mont-rodon deixarà de ser un barri “inacabat”. Amb aquest projecte, el cap del consistori taradellenc considera que aquest nucli, situat a tocar del terme de Malla, tindrà tots els serveis “com s'hi fos un barri que s'ha fet en els darrers vint anys”.

La meitat del cost de l'actuació vindrà finançada pel Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC), aportació de companyies subministradores com Gas Natural o aportació del consistori. Ara s'està enllestint el projecte definitiu. El calendari previst per l'Ajuntament contempla poder iniciar les actuacions a mitjans del 2010 un cop enllestit tot el procés administratiu que comporta una actuació d'aquestes característiques.

Fins ara s'ha fet una primera reunió amb els veïns per parlar del projecte i l'aportació. Als veïns se'ls va plantejar entre un projecte de “mínims” consistent en acabar les voreres i una segona opció amb soterrament de serveis sense xarxa de gas natural. En la tercera opció s'hi contemplava acabar les voreres i la canalització del gas natural i els serveis i una quarta opció, d'”excel•lència”, amb altres serveis complementaris. Els veïns van optar per la tercera opció.

L'alcalde admet que quan s'acabin fixant les quantitats a pagar poden sorgir “problemes puntuals” però considera que és la única via possible per poder fer una actuació d'aquest tipus. Aquest tipus de contribucions també s'han aplicat en la remodelació d'altres zones de Taradell. 

Navega per les etiquetes

urbanismeMont-rodonPUOSC

COMENTARIS

+0
-0
UN BON BARRI
VEÍ, 18/12/2009 a les 10:11
Crec en el progrés, i com a tal ja sabem que quant ens toquen la butxaca tot costa, i més ara, però crec que és una bona oportunitat fer ara les obres el barri, amb les ajudes que ens donen,cada veí haurà de pagar segons el tipus de vivenda que té, espero que es tiri endavant, per el bo i futur del nostre barri, veinatge, escola, ....

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
-5°C  4°C
dissabte
-7°C  1°C
diumenge
-5°C  7°C
Edicions locals
Vés a: Vestigis franquistes a Vic

Vestigis franquistes a Vic

L'actual passatge Gaudí de la Calla conserva pintat a terra l'antic nom de General Mola. Els veïns ja fa temps que es queixen.

El #carnavaldeterraendins, al minut
educaweb.cat
Enquesta
Heu notat els efectes de les retallades als hospitals o al vostre CAP?
      Vots emesos: 101
Humor
Vés a: El rei esquia a Vic

El rei esquia a Vic

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: