ACN | Actualitzat el 26/11/2009 a les 15:38h

Retirats els càrrecs contra un mosso per una baralla a la Fira d'Espinelves

El comissari Juan Carlos Molinero sosté que el van agredir quan va increpar dos visitants per la seva actitud al volant.


López i el comissari Molinero entrant a la secció tercera de l'Audiència de Girona.

Fiscalia i acusació particular van retirar els càrrecs contra un comissari dels Mossos d'Esquadra acusat de detenció il•legal i lesions per una baralla amb uns visitants a la Fira de l'Avet d'Espinelves. Una batussa per la sortida d'un aparcament va acabar amb acusacions creuades entre els dos visitants i el comissari, que llavors era intendent. Juan Carlos Molinero sosté que el van agredir quan els va increpar per la seva actitud al volant. Els homes diuen que anava de paisà, no es va identificar i que només va ser un 'forcejament'. Els visitants, Antonio Masdeu i Daniel López, també van retirar els càrrecs per atemptat a l'autoritat i demanen 90 euros de multa a cadascun per lesions.

La picabaralla a la Fira de l'Avet d'Espinelves va acabar dilluns amb el comissari dels Mossos i els dos visitants asseguts al banc dels acusats. El 6 de desembre del 2004 Masdeu i López sortien d'un aparcament cadascun amb el seu cotxe quan un agent de protecció civil va demanar al primer que tornés a entrar al pàrquing. Llavors, va començar una discussió que va fer que Molinero, que anava vestit de paisà, s'acostés a recolzar l'agent.

L'enfrontament va anar pujant de to fins que Masdeu va sortir del cotxe i va agredir l'actual comissari de la regió metropolitana nord de Barcelona. L'altre acusat, Daniel López, també va baixar del seu vehicle i es va unir a la picabaralla. Durant el judici, Molinero va afirmar que li van donar un cop de puny, el van tirar a terra i li van clavar puntades de peu. A més, el comissari sosté que es va identificar com a mosso i va treure la placa.

López i Masdeu van declarar que “tot va anar molt de pressa” i no van ser conscients que estaven agredint un agent dels Mossos d'Esquadra. “Va ser un forcejament i hi va haver alguna empenta”, va explicar Masdeu que va afirmar que, en el moment dels fets, creia que estava discutint amb un “aparcador de cotxes”.

Les acusacions particulars que exerceixen Masdeu i López demanaven quatre anys de presó cadascuna per a Molinero per detenció il•legal. Els dos homes afirmaven que un cop van sortir del poble es van trobar amb set o vuit vehicles dels Mossos d'Esquadra que els hi van barrar el pas. Segons els dos homes, Molinero va sortir d'una furgoneta policial, aquesta vegada vestit com a agent, i els va detenir sense comunicar-los els motius.

Durant el judici, fiscalia i acusacions particulars van retirar els càrrecs contra el comissari. La fiscal només l'acusava de tres faltes de lesions. López i Masdeu s'enfrontaven a un any de presó per atemptat contra l'autoritat. Al final, les acusacions van retirar la imputació per aquest delicte perquè creuen que hi ha “dubtes”que els dos homes sabessin que Molinero era mosso d'esquadra. “Es va identificar clarament, però pel nerviosisme pot ser que no sabessin que agredien un agent de l'autoritat”, va afirmar la fiscal.

Per això, la fiscal va demanar que els condemnin a pagar cadascun una multa de 90 euros per lesions. El judici va quedar vist per sentència tot i que les acusacions es van adscriure a les peticions de la fiscalia i demanen la mateixa pena.

Navega per les etiquetes

agressióFira de l'AvetMossos d'Esquadra

Referències a Internet

Espinelves

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: