
Feien el Barça i es va notar. El ple de Manlleu havia de ser dens – característica pròpia de les qüestions urbanístiques i més en els temps que corren- però l’alka-seltzer de la Champions va facilitar la digestió.
Dues hores de plenari per aprovar la resolució del contracte del contractista que havia de construir l’aparcament de la plaça Fra Bernadí, agilitar Pla Parcial Urbanístic del sector "El Mas", i el de La Piara.
Amb precs i preguntes i lectura d’un manifest de protesta per la violència contra les dones, es va aixecar la sessió amb les paraules màgiques: el Barça guanyava dos a zero.
170.000 mil euros per no construir res
170.000 euros. Aquest és el peatge de la resolució del contracte que haurà de pagar la constructora Castellot de Manlleu per no construir l’esperat pàrquing de la plaça Fra Bernadí.
Sector “El Mas”
El ple va aprovar inicialment el projecte d'urbanització del Pla Parcial urbanístic del sector "El Mas". Un projecte que tant govern com oposició van advertir que calia espavilar per la manca de sòl industrial de Manlleu.
L’aprovació era necessària, segons el regidor responsable Pere Riera, per tal d’avançar el planejament, allargar el termini per tal que la junta de compensació aconsegueixi els avals del 12% del cost del procediment. Tots els grups, llevat de CiU van aprovar el projecte inicial amb l’ànim marcat per afanyar el procediment.
Sector La Piara
El ple també va aprofitar per aprovar la tramitació de la modificació puntual del pla de millora urbana del sector "La Piara". Una aprovació precedida d’un desestiment de l’Ajuntament. Un truc, segons el regidor encarregat del cas Pere Riera, per poder modificar puntualment el POUM, i permetre crear dos sectors.
Dos polígons industrials i poder cedir els terrenys de la futura biblioteca. Si bé tots els grups van aprovar el canvi, també es van formular queixes.
La primera del portaveu socialista Pep Colomer, que va titllar Manlleu de “ciutat lliure de pàrquins” perquè en cap modificació del pla ni a l’estimació de les al•legacions és prevista construcció d’un aparcament. Una proposta recollida però posposada de cara a un futur més immediat.
La segona, per part de Lluis Mundet, de CiU, que va proposar signar un conveni urbanístic amb els constructors per poder dibuixar locals comercials al planejament. Una proposició, de moment, rebutjada perquè segons el regidor Riera, “l’Ajuntament no pot signar un conveni amb si mateix, i per tant, cal esperar”.
Precs i preguntes
Fins a 2000 pisos buits
A preguntes de Lluís Mundet de CiU sobre la quantitat de pisos buits al municipi, la regidora Gràcia Poblet, va confirmar la dada. Ara com ara hi haurien entre 1500 i 200o pisos buits, tot i que la darrera xifra oficial és de 1200 el 2006. Poblet va insistir que es difícil treure’ls profit perquè els propietaris no s’animen.
Fins i tot, va explicar que l’ajuntament havia acompanyat tres promotors a la Generalitat per intentar canviar la requalificació dels pisos com habitatge públic. Però, de moment, no ha estat possible. Els pisos buits, majoritàriament, continuaran buits.
L’eix est
Pep Colomer del PSC va demanar a l’alcalde com estava el famós “eix est” per interconnectar els polígons. Pere Prat ja va avisar que fins que no es reordeni el carrer Santiago Russinyol no s’acabarà de perfilar l’obra.
Què farem amb el Feil?
Pregunta mixta entre Pep Colomer del PSC i Marta Alsina de CiU sobre que se’n farà del segon pla Zapatero. Prat, sincer, va avançar que ja ho estan estudiant. ”La decisió”- va admetre Prat- “no està presa”.
Fervosa i les pudors
Lluís Mundet, de CiU, va tornar a insistir sobre les pudors de Fervosa. L’alcalde va avançar que es troben immersos en converses per poder aclarir com arreglar-ho, tot i que Prat, va insistir que el nivell de les pudors s’havia rebaixat de manera “considerable”.
Felicitacions a la penya Flamenca
Tots els grups van felicitar a la Penya Flamenca de Manlleu per la tasca desenvolupada, sobretot, entre els joves.
On és el Sant Antoni?
Pregunta de Plataforma per Catalunya (PxC) sobre on parava la imatge de Sant Antoni de la Plaça Sant Antoni. La resposta senzilla. A l’escola taller que li estan restaurant la peana.
Badanadal des de la Purísima?
No. La crisi no ho permet. A preguntes de Pep Colomer sobre la possibilitat d’obrir la pista de gel de la plaça Fra Bernadí pel Pont de la Puríssima, el regidor David Bosch, va contestar que no era possible. “Ja ens agradaria” va reblar. La crisi, és la crisi.

La contra crònica del Ple: Keynes, l’Alakrana i Marta Alsina per Quico Sallés
La regidora de CiU a Manlleu, Marta Alsina, és el que en psicologia s’anomena una “riallera cartesiana”. És a dir, d’aquelles dones que calculen matemàticament el que diuen, i reparteixen calbots amb una eterna rialla sorneguera.
Calbots amb mesura i intensitat suficient com els que va repartir en 45 segons al Pla Zapatero. Alsina va recordar el catedràtic d’economia Joan Tugores i les paraules de Keynes, el nou ídol de la justificació de la intervenció estatal en economia.
Alsina, preguntant pel Fons Zapatero i què pensaven fer amb aquests calés a Manlleu, va clamar: “Keynes mai va dir que l’estat havia de posar diners per fer forats i després tornar-ne a posar per tapar-los”. Amb seny i sense tocar sometent, fa baixar els ulls de la concurrència.
Tot són estils. Altres regidors manlleuencs, confonen l’oposició amb uns jocs florals o amb un concurs de monòlegs amateurs de festival nadalenc. D’altres, la feina és entendre’ls. Per exemple, un de Plataforma, va enraonar ahir de l’Alakrana. Ningú sap perquè ni el com ni amb quin sentit. En va parlar alhora d’aprovar el manifest de protesta per la violència domèstica. Els misteris de Manlleu...La ciutat sense parquins... Si ho hagués sentit en Keynes, segur que se’ns torna anarcocapitalista.









Festa Verdaguer de Folgueroles (Adrià Costa)
Festa de Sant Baldiri a Sant Boi (Josep Martínez)
Campionat de Catalunya de Karting (Josep M. Oliver)
Trobada de puntaires a Manlleu (Adrià Costa)
Batalla d'Alpens (Adrià Costa)
Fira del Tupí de Sant Julià (Josep M. Costa)
Arbre de Maig a Folgueroles (Josep M. Costa)
Trobada de forjadors a Alpens (Adrià Costa)
Premis Manlleu + Comerç i pop-up (Adrià Costa)