Redacció osona.com | Actualitzat el 19/11/2009 a les 13:07h

Montseny-Guilleries pretén consolidar-se com a destí turístic de natura

Viladrau acull la I Jornada de Turisme de natura.

La I Jornada de Turisme de natura Montseny-Guilleries es va celebrar dimarts 17 de novembre amb més de 70 assistents, al Centre Cultural Europeu de Natura, a Viladrau. L’organització va anar a càrrec de la Federació d’Empresaris Turístics Montseny-Guilleries que agrupa més de 160 empreses de la zona i que des de fa temps, està treballant de forma coordinada per crear nous productes relacionats amb el turisme de natura i de descoberta dels valors del territori.
 
Va donar la benvinguda als assistents l’alcalde de Viladrau, Francesc X. Bellvehí, i a continuació, el secretari general del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, Enric Aloy, va inaugurar la Jornada.

La ponència presentada en primer lloc va abordar la problemàtica i voluntat de treball conjunt dels empresaris turístics del Montseny-Guilleries.

A continuació  un representant de Turisme de Catalunya va exposar  la proposta de projecte per potenciar els valors identitaris de la zona, basat en les històries de bruixes i bandolers seguit del representant del Parc Natural del Montseny que va explicar als assistents en què consisteix la proposta d’adhesió a la Carta Europea del Turisme Sostenible.

Com a instrument per tirar endavant els projectes,  es va presentar una estratègia de desenvolupament del turisme de natura a la zona, informe encarregat per la Diputació de Girona.

La última part de la Jornada va permetre als assistents conèixer diverses experiències vinculades al senderisme i al turisme de natura. En primer lloc, la iniciativa Itinerànnia, xarxa de 2.500 kms. de senders entre les comarques de Ripollès, Garrotxa i Alt Empordà impulsada per les seves associacions turístiques i consells comarcals. 
 
A continuació,  les característiques del mercat alemany de senderisme a càrrec de la representant de la revista Wandermagazin a l’estat espanyol, i finalment, les característiques del senderisme com a producte turístic, presentades per un representant de l’Associació Catalana d’Empreses de Senderisme.

Enric Vilert, president de la Diputació de Girona, en la cloenda de la Jornada, va apostar per la cooperació entre territoris, institucions i empreses per tirar endavant els projectes de dinamització turística i territorial a la zona. En aquest sentit, va valorar  molt positivament el dinamisme que mostra la Federació d’Empresaris Turístics Montseny-Guilleries, factor que esdevindrà decisiu per garantir la viabilitat dels projectes.

Navega per les etiquetes

TurismenaturMontsenyGuilleriesturisme

Referències a Internet

Montseny

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: