Redacció osona.com | Actualitzat el 10/11/2009 a les 08:25h

El GDP vol que les troballes del pont gòtic de Vic s’integrin al barri

Aquest diumenge, més de 100 persones visiten les restes arqueològiques del Remei.


Visites guiades al pont gòtic del barri del Remei, aquest diumenge

Les obres de remodelació del carrer del Remei de Vic van posar fa uns dies al descobert part de l'accés al pont gòtic. Aquest pont va ser suprimit a inicis del segle XX amb l'obertura de la carretera de la Guixa .

Les obres de nova urbanització d'aquest carrer s'inclouen dins de les actuacions del Pla de Barris Sud. Segons fonts municipals, la troballa de les restes no afectarà els treballs, tot i que una vegada acabada la intervenció arqueològica es vol estudiar la possibilitat de modificar la urbanització del carrer per incorporar “part del les restes a l'acabat del carrer” o bé reflectir “l'existència de les restes a la superfície”.

El Grup de Defensa del Patrimoni de Vic i Osona (GDP) ha emès un comunicat on valora positivament  el procedir de l'Ajuntament de Vic pels treballs arqueològics a l’entorn dels vestigis del pont gòtic del Remei. L’entitat sol•licita que, sens detriment de la marxa de les obres del carrer,  o amb les mínimes molèsties possibles, la troballa pugui formar part de la futura urbanització a través de senyalitzar aquestes empremtes històriques amb un paviment rústec adient i destacat, amb les pertinents explicacions històriques a través de plafons indicadors.

Visites guiades

Aquest diumenge, dia 8 de novembre, va tenir lloc les visites guiades per conèixer les restes arqueològiques que s’han trobat al carrer del Remei de Vic. Més de 100 persones van poder conèixer in situ les restes amb l’explicació de l’arqueòleg, Joan Casas.

- Més informació de les troballes

-------
COMUNICAT DEL GDP
SOBRE  ELS VESTIGIS DEL PONT GÒTIC DEL REMEI

El Grup de Defensa del Patrimoni, valora en el seu procedir als responsables d'urbanisme i cultura de l'Ajuntament de Vic pels treballs arqueològics duts a terme des de mitjans del passat mes d’octubre a l’entorn dels vestigis del pont gòtic del Remei i les instal•lacions o restes adjacents. Es per això que sol•licita que es faci públic el més aviat les conclusions d'aquest estudi, que es valori en el seu conjunt i que sens detriment de la marxa de les obres del carrer,  o amb les mínimes molèsties possibles, la troballa pugui formar part de la futura urbanització a través de senyalitzar aquestes empremtes històriques amb un paviment rústec adient i destacat, amb les pertinents explicacions històriques a través de plafons indicadors on s'expliciti il•lustrativament el sentit d’aquests vestigis. Plafons que es podrien ampliar a l'àmbit de  l'oratori, el pou i el pont del Remei, referents històrics de l'origen d'un carrer itinerant que ha acabat per batejar, un barri sencer de Vic.

El GDP, també demana que aquesta petició es faci extensiva a l'Associació de Veïns del Barri del Remei, a fi efecte que l'entitat valori degudament :  

a) la importància d'aquest llegat

b) la necessitat de deixar-ne l'empremta 

c) la oportunitat d'afegir-se a aquesta iniciativa patrimonial.

D'aquesta manera, els veïns i es seus representants poden aportar la pròpia dimensió corporativa de gent que estima el barri, recupera una part de la seva història  i dinamitza aspectes culturals lligats al coneixement dels orígens del propi barri en relació a la ciutat que anticipava i que ha de contribuir a ser una baula més en l'arrelament i sentiment de pertinença a la col•lectivitat que hi resideix.

GDP (Vic-Osona )





Navega per les etiquetes

pont gòticbarri del RemeiPla de Barris

Referències a Internet

Vic

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: