Redacció osona.com | Actualitzat el 16/10/2009 a les 07:15h

Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona, un camí de trenta anys

Carme Capdevila participarà en l'acte, aquest divendres a Vic. La consellera d’Acció Social i Ciutadania passarà balanç dels projectes que el Departament ha portat a terme a Osona, en l'àmbit de la salut mental.

La consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, farà balanç aquest divendres 16 d’octubre de les actuacions que el Departament ha impulsat a Osona en favor de les persones amb problemes de salut mental. Capdevila farà aquest repàs coincidint amb una visita a Vic per participar en la commemoració del 30è aniversari del Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona.
 
L’acte tindrà lloc a les 12:30 hores a l’edifici del Sucre. També hi assistiran l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal; el director dels serveis territorials del Departament d’Acció Social i Ciutadania a Barcelona, Josep González-Cambray; i el president del consell comarcal i del Centre Mèdic Psicopedagògic, Miquel Arisa.
 
EL CENTRE MÈDIC PSICOPEDAGÒGIC D’OSONA CELEBRA 30 ANYS

La Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPPO) celebra el seu 30è aniversari. Per commemorar l’efemèride, l'entitat ha organitzat una vetllada que tindrà com a protagonistes els usuaris dels diferents serveis. La celebració es portarà a terme aquest divendres, 16 d’octubre, a l’edifici El Sucre, de Vic, a partir de les 12:30 h, i serà presidida consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila.

L’acte començarà a la sala Marià Vila d’Abadal amb el passi d’un audiovisual que han realitzat els usuaris i usuàries del Taller de Cinema La Nau, de la Fundació CMPPO. El vídeo mostra el dia a dia de l’organització a partir de les vivències i el relat de les persones a les que s’até. Tot seguit, es donarà pas als parlaments, i després hi haurà un petit concert il•lustrat. Finalment, es servirà un refrigeri a la sala Sert.

El públic assistent també podrà visitar l’exposició de fotografies instal•lada al vestíbul de l’edifici El Sucre, fetes pels assistents al taller de fotografia del Club Social El Pedrís. Aquestes imatges mostren l’activitat diària de la Fundació a través dels seus serveis.

Per completar la jornada, s’han organitzat uns tallers monogràfics, que són un petit “tastet” de la feina aplicada pels professionals en alguns dels serveis de la Fundació. Els tallers s’impartiran el mateix divendres a la Universitat de Vic. 

La FCMPPO és una entitat  sense ànim de lucre amb seu a la comarca d’Osona des de la seva creació, el 1979. La seva missió inicial era millorar l’atenció als infants i adolescents de la comarca que presentaven dificultats de conducta o d’aprenentatge escolar. Després d’un llarg camí, de molts canvis i d’una creixent especialització en l’àmbit de la salut mental, avui dedica tots els seus esforços a la rehabilitació i integració social i laboral de persones amb problemes en aquest àmbit. L’altra gran branca de l’entitat és l’assistència logopèdica a persones que pateixen dificultats en els processos de la comunicació  (llenguatge, parla, veu...).

Així, a més de la branca de Logopèdia, actualment gestiona tots els recursos comunitaris i socials en salut mental d’Osona: el Servei de Rehabilitació Comunitària (SRC), el Club Social El Pedrís, el Centre de Dia CADO, la Llar Residència per a malalts mentals de Manlleu, una llar amb suport i el Programa de Suport a l’Autonomia a la pròpia Llar (PSALL). En l’àmbit laboral, gestiona el Servei Prelaboral, l’Oficina Tècnica Laboral d’Osona i el Centre Especial de Treball Areté. L’any 2008, el conjunt d’aquests serveis van atendre 977 persones.

Data:   Divendres, dia 16 d’octubre de 2009.
Hora:  2/4 d’1 del migdia.
Lloc:  Auditori Marià Vila d’Abadal de l’edifici El Sucre, de Vic.

Més actes, aquest divendres

Els actes programats en el marc del Dia Mundial de la Salut Mental continuen a Vic aquest divendres. Aixi, el Casino de Vic acollirà a les 21:30h, un espectacle que fusiona poesia,  música i dansa, a càrrec de la Companyia Bebeto Cidra i del Club Social  El Pedrís de la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona.

D'altra banda, aquest mateix vespre tindrà lloc la xerrada "El per què d'una  entitat tutelar", a càrrec de Mercedes Montoy, coordinadora i  vicepresidenta de la Fundació Lar. L'acte es realitzarà a les 19 h a la  seu de l'Associació de Familiars de Malalts Mentals d'Osona. Psg. de la Generalitat, 29. Vic

- Programa d'activitats del Dia Mundial de la Salut Mental

Navega per les etiquetes

Acció SocialCarme Capdevilasalut mental

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: