Redacció osona.com | Actualitzat el 28/08/2009 a les 08:06h

Festa major: Centelles es «deixa anar les grenyes»

L’adaptació del musical “Hair”, a càrrec d’El Triquet de Centelles, recupera l’esperit hippie dels anys 60’.



La inauguració de la 18a Tómbola de la Solidaritat i el pregó, a càrrec de pelegrí Gely Pujol van donar el tret de sortida, aquest dimecres 26 d’agost, a una nova edició de la festa major de Centelles. Enguany, la festa s’allargarà set dies, fins al dimarts, dia 1 de setembre.

Del programa d’activitats, destaca la Festa Caribenya, que any rere any agafa més volada, i el ball i concert amb l’Orquestra Maravella. També la trobada i cercavila de gegants, el diumenge, que servirà per commemorar el 30è aniversari dels gegants de Centelles. A la cita hi assistiran un total de 15 colles.

En el marc de la festa major també s’entregaran Premi Centelles, LXVII concurs de pintura, el més antic de l’Estat espanyol. El guardó està dotat amb 3.000 euros i el muntatge d’una exposició. L’acte tindrà lloc al Centre d’art el Março vell, també el diumenge a les 12 del migdia.

El premi ha comptat amb la participació de més de 130 artistes dels quals diumenge també s'inaugurarà l'exposició col·lectiva de les 30 obres seleccionades. La mostra es podrà visitar fins al dilluns 12 d'octubre.

- Més informació del premi

Altres activitats a tenir en compte a l’agenda són les tradicionals havaneres, amb el grup Peix Fregit, el Vici-aigua, una concentració de vehicles clàssics, el sopar popular i els racons musicals, a càrrec de l’escola de música, que l’any passat van tenir molt bona acollida. Els focs d’artifici al carrer de Can Minguet tancaran la festa major, el dimarts a les 10 de la nit.

La festa major també comptarà amb una programació adreçada als joves, amb propostes com la baixada de carretons, el torneig de futbolí, tennis taula i dòmino o la Vinguikitaja, entre d’altres.

Aquesta edició no se celebrarà la tradicional Fira d’entitats, que ha passat a ser bianual.

Et paguem la festa major!

Un dels atractius d’enguany serà el concurs “Et paguem la festa major 2009!”. Es tracta d’assistir al màxim nombre d’activitats de la festa major i deixar-ne constància fent-se una foto amb el mòbil. Les fotos es poden presentar fins al 3 de setembre al PIPA, punt juvenil.

El jurat valorarà l’assistència als actes, el nombre de fotos, l’originalitat i l’ordre cronològic. El guanyador s’emportarà 150 euros. El premi es lliurarà el dissabte 5 de setembre, a les 12 del migdia a l’Ajuntament. 

- Presentació de la festa major

--------------------
El Triquet presenta un nou musical


En el marc de la festa major, el grup de teatre amateur El Triquet de Centelles estrena aquest divendres 28 d'agost “Deixa anar les grenyes”, una adaptació del musical “Hair”. En total, hi haurà set dies de funció.

NOTA DE PREMSA
TRIQUET DE CENTELLES

Després de l'excel•lent rebuda del musical “Entre Gats”, fa tres anys, teníem ganes de tornar a fer una obra amb diàleg, però on també hi hagués música, cant i ball. En aquesta ocasió teníem un munt de voluntaris que volien participar-hi i ens han animat a tirar endavant un projecte ambiciós: uns 40 actors i actrius repartits entre papers protagonistes, cossos de ball i cant i un bon grapat de papers secundaris on tothom volia col•laborar. I entre bambalines tornem a reunir una cinquantena de persones treballant en el vestuari, el so, els llums i un decorat molt complee (de nou ha calgut ampliar l'escenari per tirar l'obra endavant), combinant tot tipus d'efectes i alguns elements mai vistos a l'escenari del Casal Francesc Macià.

Tot plegat per tirar endavant una obra amateur amb les carències i les limitacions que aquest tipus d'aventures acostumen a tenir, però també amb la voluntat, la il•lusió i l'intens desplegament de mitjans que El Triquet té com a emblemes.

======= EXTRACTE DEL DÍPTIC ============

PAU I AMOR!

Fer un musical a nivell amateur no és fàcil. Aconseguir que tot convergeixi pot ser un autèntic calvari, però acceptem-ho: ho fem perquè ens agrada. Hipotequem el temps lliure fora de les nostres feines habituals per viure la màgia del teatre durant uns dies.

Des de El Triquet vam començar a fer obres amb cançons en directe ara fa uns 12 anys: “Catalans a la romana”, “El Retaule del Flautista”, “La botiga dels horrors” i “Entre Gats”. Ha plogut molt i cada nou projecte trianual ha estat més complicat que l’anterior, fins al punt que els nostres esforços com a grup de teatre s’han acabat centrant gairebé en exclusiva a aquests musicals i a “Els Pastorets”.  Passem gairebé tres anys preparant una sola obra!

I al final sempre tornem als escenaris gràcies a un munt de gent que ho dóna tot des del primer dia o s’afegeix al grup al llarg del camí. Per això tampoc ens estranyaria si ens hem descuidat més d’un nom als agraïments del programa de mà!

Aquest any és el torn de la nostra visió de “Hair”. Ens vam decantar per fer aquest musical quan vam comprovar que tindríem el repartiment necessari (i mai se sap quan tornarem a tenir una generació tan motivada i preparada, que no deixa de ballar i cantar). Amb “Deixa anar les grenyes” volem recuperar l’univers utòpic dels hippies dels seixanta, en plena guerra del Vietnam. Aquest moviment contracultural es perdia entre el pacifisme, les drogues i la utopia d’aconseguir un món millor. I malgrat la vessant negativa d’algunes de les seves pràctiques, és innegable que sentim admiració per la seva forma sincera i descarada de viure l’amistat, amb enorme generositat i gran respecte per la diversitat.

UNA OBRA ENTRE PÈLS

“Deixa anar les grenyes” és una readaptació en català de l’obra teatral musical “Hair”, escrita originàriament per James Rado i Gerome Ragni, amb música de Galt MacDermot, que es va representar en un teatre per primer cop el 1967.

L’obra va ser duta a la gran pantalla el 1979 pel director Milos Forman, fent-se famosa a nivell mundial i sobretot popularitzant cançons com “Aquarius” o “Let The Sun Shine”, que encara avui dia són conegudes malgrat que sovint no se sàpiga de quin musical vénen.

“Hair” és un espectacle basat en la cultura hippy dels anys 60 als Estats Units, on temes com l’amor, la pau i la guerra, la llibertat sexual i de l’individu, la diferència de classes i l’ús de drogues, són tractats obertament i sense censura, de manera directa. Per això al seu moment va causar un gran impacte i encara fa que l’obra, tot i el pas dels anys, no hagi deixat de ser vigent. Tots aquests temes són tractats amb la història d’un noi que s’introdueix al món d’un grup de hippies de cop i volta i descobreix que la vida no ha de ser com l’hi havien plantejat.

Amb la guerra del Vietnam com a teló de fons, els personatges parlen obertament dels seus problemes i intenten viure la seva vida amb llibertat i seguint els seus ideals, que no seran sempre els que dicti la societat.

El musical que presenta El Triquet està basat en la versió cinematogràfica però amb algun afegit de l’obra teatral original, de manera que hi trobem algunes cançons que no surten a la pel•lícula i que ens permeten conèixer més els personatges i el món que els envolta sense trencar en cap moment l’esperit i el significat de la història, que conté tots els elements per ser interessant i commovedora, des de crítica social a romanticisme. Així és el nostre “Hair”; una adaptació peluda -i musical- que també hauríem pogut titular “Grenyes” o “Cabells”.

No serà estrany si trobem un pèl a la sopa!

- Cartell de l’obra (PDF)
- Repartiment de l’obra (PDF)

------------------------
Galeries de fotos d’edicions anteriors de la festa major

- Festa major de Centelles, 2008 (I)
- Festa major de Centelles, 2008 (2)
- Festa major de Centelles, 2007

Navega per les etiquetes

HairEl Triquetfesta major

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: