Des del Museu Industrial del Ter (MIT) i amb la col•laboració dels Ajuntaments de Sant Vicenç de Torelló, de les Masies de Voltregà i de Vidrà, del Museu Arqueològic de l'Esquerda, del Grup de Defensa del Ter i del consorci de Paisatges del Ter es presenta un any més la proposta sota el títol de: ” Viu l'estiu vora el Ter”.
La comarca d'Osona ofereix un gran conjunt d'atractius turístics repartits per tota la seva geografia. En aquest sentit un dels seus atractius importants i que al llarg dels anys ha configurat un paisatge molt particular a la comarca, és el riu Ter. Al seu pas per Osona les seves ribes van ser ocupades per colònies i fàbriques tèxtils creant un paisatge industrial del qual avui en dia encara en queden importants testimonis com la Colònia de Borgonyà o l'antiga fabrica de Can Sanglas, actualment seu del Museu Industrial del Ter. Al llarg dels anys, aquest motor de vida per a les més d'una trentena de fàbriques o colònies situades en el tram mitjà de riu, ha vist com les fàbriques desapareixien i com naixien altres activitats relacionades amb el riu.
Un any més, amb aquest projecte, el MIT se suma al programa de vacances amb família de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa es realitza des de l'Alberg Canonge Collell de Vic on les famílies s’allotgen durant una setmana i descobreixen els espais de la nostra comarca. Va ser amb el propòsit de facilitar informació cultural de la zona a aquestes famílies com va néixer “Viu l'Estiu vora el Ter”. Donada la bona acollida que va tenir l’any passat aquest any des del MIT, amb la col•laboració de l’alberg de Vic, s’ha decidit continuar la iniciativa per donar a conèixer als visitants el ric patrimoni natural i industrial de la conca mitja de l’alt Ter. Aquest any s’han editat tres diferents fulletons, que s’han distribuït als diferents tipus d'allotjaments de la comarca, oficines de turisme, restaurants i altres punts d'Osona, on el visitant hi podrà trobar prop d'una desena d'activitats.
Un joc de pistes
El MIT presenta un Joc de pistes, on tots els nens que vinguin acompanyats dels seus pares hauran de trobar el fantasma del MIT. D'aquesta manera la visita al MIT es converteix en un joc on els nens aprenen al mateix temps que recorren les seves instal•lacions. Tanmateix el MIT per aquest estiu continua apostant pel teatre ampliant la seva oferta. Actualment en Quim o l’Assumpta continuen ensenyant la fàbrica els diumenges a les 11:30h a través de, les ja consolidades, visites teatralitzades de l'Esperit del Ter. Però de nou un dels plats forts per aquest estiu és l’espectacle que presenten la companyia Corcia Teatre i el MIT “Torn de Nit. Crònica negra”, amb representacions divendres i dissabtes del 17 de juliol al 15 d’agost i amb una representació acompanyat d'un Sopar de Carmanyola els divendres 17 i 31 de juliol 31 i 7 d'agost.
“Viu l'estiu vora el Ter” també engloba les diferents activitats que tots aquells que vinguin a Manlleu poden desenvolupar des de l'oficina de Turisme de Manlleu (la ruta audioguiada i el BTTER). L'oferta també destaca l'espai de l'Embarcador del Ter amb una combinació de la visita teatralitzada al MIT i un petit Vermut en aquest espai on els visitants podran degustar els productes típics d'aquest indret emblemàtic, la llimoneta i la llonganissa.
L'oferta es complementa amb el Museu Arqueològic de l'Esquerda on aquells que s'hi desplacin hi podran observar en directe els treballs d'excavació al jaciment i la ruta per descobrir el riu Ter, el GR 210 a través de les rutes publicades des del MIT (MIT-L'Esquerda i MIT-Borgonyà).
En darrer terme destacar la incorporació en els fulletons de les visites a espais emblemàtics de patrimoni industrial i natural d'Osona, la Colònia de Borgonyà i l'espai natural dels Meandres i Gallifa.
“Viu l'estiu vora el Ter” espera poder satisfer a tots aquells visitants que busquen descobrir nous espais a través d'activitats culturals per gaudir en família a través d'un eix denominador a totes elles, el riu Ter.
- Anar al web del Museu Industrial del Ter


