Bon assaig general abans d'actuar a casa per Festa Major de Sant Miquel de Vic. Aquesta va ser la idea de l'actuació de diumenge passat de la colla castellera dels Sagals d'Osona en el marc de la Festa Major del Camp d'en Grassot ,un dels barris del districte de Gràcia.
L'actuació gracienca va posar en solfa els castells que els Sagals preveuen lluïr a la Plaça Major dissabte de Festa Major de Vic. El programa complert i rodó. Tres rondes amb un 4d7 amb agulla, un solvent 3d7 i una prometedora prova de 4d7 amb perspectives d'enfilar-hi un pis més a la plaça de Mercadal.
La trobada va permetre també un tast d'una nova alineació "lleugera" de pilar de 5 acostant a la colla a l'espadat de sis. Una torre difícil que necessita d'ofici, gràcia i traça.
Els Sagals d'Osona van compartir plaça amb la colla castellera dels Xics de Granollers i els anfitrions, la colla Castellera de la Vila de Gràcia.
Enguany, la diada castellera serà el dissabte a la tarda a les 17.30 amb la participació dels Castellers de Sants (la temporada passada van assolir la categoria de colla de 9) i dels Margeners de Guissona (una colla molt jove però que ha assolit un nivell tècnic molt interessant amb castells de la gamma alta de set).
