Redacció | Actualitzat el 26/06/2009 a les 11:01h

El Consell Comarcal defensa el batxillerat nocturn, a mitges

L'equip de govern aprova una moció per demanar una proposta "contundent i potent" sense cap referència a Vic



El Consell Comarcal d'Osona va aprovar aquest dijous una moció, alternativa a la presentada inicialment per ERC, en la qual s’insta al Departament d'Educació a fer una proposta “contundent” i “potent” de reforma del batxillerat nocturn on es tingui en compte el territori.

El vicepresident, Josep Colomer (PSC) va defensar que en el text no es demani explícitament el manteniment del batxillerat nocturn a Vic, que Educació ha decidit suprimir, perquè la institució comarcal ha de tenir una mirada de “més abast” que vagi més enllà de l'àmbit local. ERC considera que havia plantejat una moció “assumible” i considera que el text només fa “equilibris partidistes” entre PSC, CiU i els Independents que integren l'actual govern.

Colomer considera que el Consell Comarcal ha de defensar que el batxillerat nocturn tingui la “mateixa oferta” que el batxillerat ordinari. El consell diu que l'actual oferta en precari no deixa de ser una “rèmora” d'una antiga opció que es donava anteriorment a persones que per diferents motius no havien acabat el batxillerat ordinari. Pel vicepresident del consell comarcal actualment l'oferta de batxillerat té “molta complexitat” i cal garantir que les persones que opten per fer l'oferta nocturna tinguin accés a tota la diversitat que aquests estudis que actualment s'ofereixen.

Sense entrar en qüestions territorials la moció finalment aprovada demana, segons ha explicat Colomer, que és faci una proposta “ambiciosa” de reforma del batxillerat nocturn i que per aquesta reforma s'escoltin ajuntaments, comunitat educativa o consells comarcals. Pel vicepresident socialista en aquesta reforma hi ha “moltes opcions de batxillerat a plantejar” i no sembla lògic presentar només el batxillerat presencial tenint en compte “les limitacions que té actualment”.

Des d'ERC, el conseller comarcal, Jordi Casals, explica que la seva moció coincideix plenament en que cal un “replantejament” del batxillerat nocturn. Casals considera que pel proper curs no hi haurà cap “nou model” de batxillerat nocturn i que, per tant, hi haurà alumnes que es quedaran sense la possibilitat d’oferta presencial. Pel conseller republicà la moció que havien presentat era “en sentit de comarca” i diu que entendria que un grup comarcal no voti “en sentit de partit” si és per defensar “raons de territori”.

Aprovada amb els vots de l’equip de govern
Al final la moció alternativa s'ha aprovat amb el vot favorable dels grups que donen suport al govern, l'oposició d'ERC i l'abstenció d'ICV i PxC que no havien pogut consultar el text de la moció finalment aprovada perquè no se'ls havia entregat.

El Departament d'Educació va anunciar fa uns mesos la seva intenció de suprimir el batxillerat nocturn a diverses poblacions catalanes, entre les quals Vic. Tot i les mobilitzacions Educació manté la seva decisió ja que al•lega una baixa matrícula i un elevat absentisme. L'Ajuntament de Vic va aprovar una moció fa uns mesos on es demanava que no se suprimís.

Nota de premsa ERC Osona
Colomer (PSC): "El batxillerat nocturn presencial és una rèmora pal•liativa i un greuge comparatiu"

El grup comarcal d'Esquerra Osona va presentar una moció de suport al Departament d'Educació per emprendre una millora global del batxillerat nocturn, amb el manteniment del batxillerat nocturn presencial de Vic complementat per la formació no presencial a través de l'IOC (Institut Obert de Catalunya), donant resposta a la funció social i d'equilibri territorial que té. La moció contemplava el suport a l'acord de Ple de l'ajuntament de Vic.

L'equip de govern del Consell Comarcal, amb el lideratge del PSC, va presentar una contramoció on es contemplava la millora global del batxillerat nocturn, però no el manteniment del batxillerat nocturn presencial.

El conseller d'ERC, Jordi Casals, va lamentar que l'equip de govern del Consell no donés suport a una moció en clau de comarca i que els interessos partidistes del PSC s'imposessin tant en el Ple com en l'equip de govern.

El vicepresident socialista Josep Colomer va ser qui va defensar la contramoció de l'equip de govern i va declarar que el batxillerat nocturn presencial era una "rèmora paliativa" i que tenir-lo era un "greuge comparatiu", per tot seguit afirmar que la contramoció no es tancava a cap porta i que la contramoció proposava més ambició i una millora del batxillerat nocturn.

Casals va replicar que tota aquesta suposada ambició només servia per amagar la voluntat de no donar suport al manteniment del batxillerat nocturn presencial a Vic i va preguntar-se com podia ser que "la defensa del batxillerat nocturn presencial no tingués el suport de CiU, partit majoritari en el Ple i en el govern". No hi va haver resposta del grup de CiU.

Els vots de la sociovergència van imposar una contramoció que desvirtuava la inicial d'ERC i el PSC va poder imposar els seus plantejaments.

- Anotació al bloc de Jordi Casals

COMENTARIS

+0
-0
Colomer?
Anònim, 26/06/2009 a les 16:52
En Colomer és l'home de la delegada d'ensenyament a Manresa?
+0
-0
Aprenents de polític
Osonenc emprenyat, 26/06/2009 a les 18:00
Mentre hi hagi polítics que defensin més els interessos del partit que els dels ciutadans als quals diuen representar, es donaran situacions com aquesta. I després s'extranyen que l'abstenció vagi augmentant..
+0
-0
I CiU, què hi fa?
Estudiant o no, 27/06/2009 a les 14:06
I CiU què hi fa al Consell Comarcal? dir sí a l'aeroport de l'Arisa, dir no al batxillerat nocturn perquè en Maragall no el vol,...
+0
-0
vergonya
treballador estudiant, 29/06/2009 a les 11:48
Quina vergonya ciu i psoe, ni defensen la comarca ni defensen els qui treballem i volem estudiar

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
-5°C  4°C
dissabte
-7°C  1°C
diumenge
-5°C  7°C
Edicions locals
El #carnavaldeterraendins, al minut
Vés a: Vestigis franquistes a Vic

Vestigis franquistes a Vic

L'actual passatge Gaudí de la Calla conserva pintat a terra l'antic nom de General Mola. Els veïns ja fa temps que es queixen.

educaweb.cat
Enquesta
Heu notat els efectes de les retallades als hospitals o al vostre CAP?
      Vots emesos: 105
Humor
Vés a: El rei esquia a Vic

El rei esquia a Vic

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: