Redacció osona.com | Actualitzat el 22/06/2009 a les 11:22h

La festa major de Vic renova la seva aposta per la cultura popular catalana

Castells, gegantes, sardanistes i diables participaran en una jornada dedicada a la cultura tradicional. Gossos, Principal de la Bisbal, un concert de clònics i les tradicionals Nits del Lloro i Nits Orientals, grans atractius d’un programa marcat per la crisi econòmica i l’estalvi pressupostari.



Aquest divendres  s’ha presentat el programa d’actes de la festa major de Vic, que aquest any se celebrarà a la ciutat del 3 al 13 de juliol. La presentació ha comptat amb la presència d’Anna Erra, regidora de Festes; i Ramon Ferrer, gerent de l’Institut Municipal d’Acció Cultural (IMAC).1

La festa major d’enguany ve marcada per la crisi econòmica i l’estalvi pressupostari. Per optimitzar recursos, s’han concentrat els actes durant el cap de setmana del 3 al 5 de juliol i s’han reduït els escenaris, que seran tres: a la plaça Major, amb les actuacions de gran format; l’Institut del Teatre, amb propostes com el Vicsona; i la plaça dels Màrtirs, per als espectacles infantils. També s’ha optat per prescindir de grans artistes de renom, amb un “caché” molt elevat.

Tot i això, Ramon Ferrer ha volgut emfatitzar que els organitzadors han apostat per la qualitat i perquè la festa major no perdés la seva essència, “multitudinària i participativa”, amb actes per a tots els públic. “No tenim noms espectaculars, però tot el que ve és de qualitat. I amb molta diversitat”, ha dit el gerent de l’IMAC.

Així, alguns dels grans atractius de la festa major d’enguany seran el concert de rock dels Gossos i  la nova edició de la festa tradicional i popular que comptarà amb la intervenció dels gegants i caps de llúpia de Vic, les sardanes, els castellers, entre altres, i que tindrà lloc el dissabte, dia 4 de juliol. Aquesta proposta vol contribuir en fer de Vic, “una ciutat pionera en potenciar les festes tradicionals amb tocs modernistes”, segons Ferrer. A la vegada, també hi haurà la repetició de la “Nit clònica” que l’any passat va tenir gran èxit. Aquest any també es compta amb l’actuació d’un grup que interpreta peces del grup ABBA i tot seguit un grup amb temes dels Rollings Stones. Un any més, La Principal de la Bisbal omplirà la plaça Major de Vic de persones per gaudir de la seva actuació. 


Foto de família amb els representants de totes les entitats col·laboradores

La festa Major de Vic acabarà la seva programació amb el ball de tornaboda que aquest any anirà a càrrec de l’Orquestra Cimarron a la rambla del Passeig i el clàssic castell de focs el dia 13 de juliol a la zona del Sucre de Vic.

Durant les nits del mes de juliol, a la ciutat es programaran diversos cicles complementaris: les Nits del lloro, basats en tallers i teatre; les Nits Orientals, en les quals s’hi projectarà cinema i s’oferirà gastronomia oriental; el Festival de Música que es podrà gaudir en espais emblemàtics de la ciutat; el Vicsona, per als més joves; i festes de diversos barris de la ciutat de Vic.

Per la seva banda, la regidora de Festes, Anna Erra, ha destacat la tasca feta per les entitats i associacions de la ciutat que han participat en el disseny del programa de festes. També ha dit que la festa major ha de ser un “espai de trobada per la convivència“.

- Programa d’actes de la festa major

Galeries de fotos

- Torbada castellera 2008
- Diada de Sant Miquel dels Sants 2008
- Dinar Popular 2007
- Birranostrum 2007
- Correfoc 2007
- Concert de Lucrecia 2007
- Diada de Sant Miquel dels Sants 2007
- Concert i ball amb la Principal de la Bisbal 2007
- Festa Major 2006
- Festa Major 2005
- Castell de focs 2004

COMENTARIS

+0
-0
alegria!
Tomàs, 22/06/2009 a les 12:18
Home i també hi haurà la festa major jove no?
+0
-0
previsió del temps
Anònim, 22/06/2009 a les 13:23
Algú sap quin temps farà a Platja d'Aro, durant aquests dies? Potser a la web de la gencat.cat?
+0
-0
programa
Pere Joan, 22/06/2009 a les 15:34
No ho sé, ho deu dir al programa de festa major de vic? Juntament amb l'informe de l'estat del tràfic de les carreteres per anar cap a la platja
+0
-0
Contracrida?
Anònim, 22/06/2009 a les 16:55
Quin dia és la contracrida?
+0
-0
birranostrum
Anònim, 23/06/2009 a les 09:40
i el birranostrum també no??
+0
-0
cultura popular
Anònim, 23/06/2009 a les 09:42
Ah i això k renova i aposta per la culura popular és perquè els de l'associació per la cultura popular de Vic,la jornada que fan a l'abril us ha passat la mà per la cara....
+0
-0
Competència
Anònim, 23/06/2009 a les 10:07
L'ajuntament, en lloc de col·laborar-hi, fa la competència a les entitats de la ciutat, com l'associació per la cultura popular que organitza la diada a l'abril.

De tota manera, si això serveix perquè hi hagi més cultura popular a Vic, benvinguda sigui la competència (per deslleial que sigui).
+0
-0
TOCAN ELS DE SEMPRE..
Anònim, 23/06/2009 a les 12:05
Deu ser la 20 vegada que tocan els Gossos a la plaça....... quina poca originalitat...i grups de una qualitat tipus KISTCH? que no han tocat mai....quin endoll s'ha de tenir per puger tocar a plaça? si mirem qualitat preu, surt me barato..no ho entenc
+0
-0
Gran festa ciutadana
Anònim, 23/06/2009 a les 13:22
Serà la millor Festa Major de la ciutat que s'ha fet mai. Gran programa d'actes. Tot un encert. I amb la participació i civisme de tohom, encara serà més maca.
+0
-0
birranostrum
Anònim, 27/06/2009 a les 18:13
perquè en el programa oficial de la festa major el birranostrum no surt????
+0
-0
vergonyos
Anònim, 27/06/2009 a les 18:15
i tan que fa la competencia a les entitats de la ciutat,si per la diada de cultura popular de vic que es fa a l'abril no deixen participar els gegants de la ciutat!!
clar, com que veuen que a l'abril funciona tant bé,ells no volen ser menys...patètic

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dijous
9°C  26°C
divendres
12°C  28°C
dissabte
13°C  24°C
Enquesta
Anireu a la manifestació del 26 de maig a Vic contra el racisme?
      Vots emesos: 270

El making of del Flashmob per la independència a Barcelona

 
La iniciativa, impulsada per osonencs, es va fer el passat 18 de març a la plaça Catalunya.

Més informació i fotos

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: