
Els partits ja tenen tota la maquinària en marxa, de cara a la cita electoral el proper 7 de juny, on es decidirà qui integra el Parlament europeu. Després de la tradicional enganxada de cartells, el passat dijous, ara és el torn de les trobades, xerrades i mítings per tal de captar el vot.
El més matiner ha estat CiU, que ahir dilluns va iniciar el programa d’actes a Roda de Ter, amb una xerrada de Lluís Corominas, vicepresident segon del Parlament de Catalunya (foto). Durant aquests dies, la formació nacionalista portarà pesos pesants a la comarca, com Pere Macias, Francesc Homs, Josep M. Pelegrí i Josep Antoni Duran i Lleida, que participarà a l’acte central de campanya, el dilluns 1 de juny.
La xerrada de Lluís Coromines ha tingut lloc a les 21 h a la sala cultural de la Caixa Manlleu. El vicepresident del Parlament ha explicat que la resposta que CiU vol donar a l’ambient fred que existeix per les eleccions europees i per la desafecció política generalitzada és la programació, a mena de revulsiu d’aquesta situació, de més de 185 actes per tot el territori. Ha assenyalat que l’actual escenari electoral ve determinat pels bons resultats que els socialistes van treure en les últimes eleccions i per la crisi generalitzada. Tot això fa difícil que la gent voti en clau europea. De totes maneres ens ha exposat quatre motius fonamentals per anar a votar:
1.- Per Catalunya; un, dos o tres diputats són l’única veu que el nostre país pot tenir, ja que les grans formacions polítiques atenen altres interessos.
2.- Pel candidat; en l’actual escenari, un economista de reconegut prestigi com en Tremosa és una garantia, a més és una persona que està al inici de la seva vida política (es a dir no va a Europa a jubilar-se).
3.- Pel nostre estil; som positius, i som dels pocs que té un programa electoral prou detallat (per exemple el PSC no té programa propi)
4.- Pel nostre model; durant aquests darrers cinc anys s’ha produït l’alternança política i per tant la gent ja ha pogut valorar el nostre model i contraposar-lo amb el model del tripartit.
També ha recordat les alertes que el país té; finançament, sentència del Estatut, un govern amic que no aporta rés, tripartit+pp vs. CiU ...
- Anar al web de CiU Osona
ACTES ELECTORALS DE CiU
Roda de Ter
Dilluns 25 de maig, a les 21 hores, al local de la Caixa de Manlleu
Xerrada amb Lluís Corominas, vicepresident segon del Parlament de Catalunya.
Seva
Divendres, 29 de maig, a les 20,30 hores, a Cal Pastor
Xerrada amb Pere Macias, portaveu adjunt de CiU al Congrés dels Diputats.
Taradell
Dissabte, 30 de maig, a les 19 hores, a Can Costa i Font
Xerrada – berenar amb Francesc Homs, diputat al Parlament de Catalunya.
Vic
Acte central de campanya a Osona.
Dilluns, 1 de juny, a les 19,30 hores, a l’auditori del Sucre.
Intervindran:
Josep Salom, alcalde de Tona i vicepresident de CDC Osona
Josep M. Vila d’Abadal, alcalde de Vic
Josep Antoni Duran i Lleida, secretari general de CiU i portaveu al Congrés dels Diputats
Tona
Dijous, 4 de juny, a les 20, 30 hores, a la sala de plens de l’Ajuntament.
Xerrada amb Josep Salom, alcalde de Tona, i Josep M. Pelegrí, portaveu adjunt de CiU al Parlament de Catalunya.


