| Actualitzat el 20/03/2009 a les 08:17h

Vic lliura la medalla d’or de la ciutat a Ricard Torrents, primer rector de la universitat

 
Avui divendres, dia 20 de març, l’Ajuntament de Vic lliurarà la medalla d’or de la ciutat a Ricard Torrents, el que va ser el primer rector de la Universitat de Vic (UVic).
L’acte solemne tindrà lloc a les 8 del vespre a la Sala de Columna de l’Ajuntament de Vic i estarà presidit per l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal. Hi intervindran el poeta, lingüista i president de la Fundació Lluís Carulla, Carles Duarte; el catedràtic de filosofia i director de la Càtedra Ferrater i Mora de Pensament Contemporani a la UdG, Josep M. Terricabras; la professora de la Facultat d’Educació de la UVic i membre de la Societat Verdaguer, Maica Bernal; i el catedràtic d’edafologia a la UdL i exrector d’aquesta universitat, Jaume Porta (foto: Adrià Costa).
 
Ricard Torrents (Folgueroles, 1937), va ser el primer rector de la Universitat de Vic. Va estudiar humanitats, filosofia, teologia i magisteri al seminari de Vic. Va ampliar els estudis en teologia a la Universitat Gregoriana de Roma i en ciències bíbliques a l'Institut Bíblic igualment de Roma (1959-1963). Va estudiar literatura alemanyes (1963-1967) a la Universitat de Tübingen (Alemanya).
 
Posteriorment va estudiar a la Universitat de Barcelona, on es va llicenciar en filologia catalana (1977-1980). La seva activitat professional ha estat l’ensenyament i la gestió de centres d'educació superior, la traducció i l'edició. Ha publicat llibres, assaigs i articles sobre educació i la investigació i crítica literàries. És traductor de l’hebreu (Eclesiastès i Proverbis, de la Bíblia), del grec (IV Evangeli) i de l’alemany (Kafka, Hölderlin, Hesse, Schlegel).
 
Els mèrits de Torrents abasten la creació de l’Escola de Mestres d’Osona l’any 1977 amb seu al Col•legi Sant Miquel dels Sants del qual n’era director; dels Estudis Universitaris de Vic l’any 1986, amb seu a l’actual campus de Miramarges i que culminaren finalment en l’actual Universitat de Vic, aprovada per unanimitat pel Parlament de Catalunya el maig de 1997 i de la qual en va ser el primer rector fins l’any 2002.

Sobre educació superior ha publicat els llibres "Raons de la Universitat" (1993) i "Noves raons de la Universitat. Un assaig sobre l'espai universitari català" (2002) i diversos estudis i articles. Ha estat director de la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la Universitat de Vic fins el 2007.
 
És membre del consell fundador i redactor de la revista de poesia Reduccions, fundada l'any 1976. Va assessorar la col•lecció de llibres juvenils “Sis Joans” i de poesia en català “Paraula Menor” de l'Editorial Lumen. L'any 1979 fundà l'Editorial Eumo i posteriorment Eumogràfic, empreses vinculades a la Universitat de Vic, de les quals en va ser president fins a 1997.
 
L'any 1999 ingressà com a membre numerari a l'Institut d'Estudis Catalans per la Secció de Filosofia i Ciències Socials. És autor de l'antologia de poesia de Miquel Martí i Pol, "Amb els ulls oberts" (4ª edició 2002) i de quatre extensos estudis sobre el poeta Segimon Serrallonga. Pertany a les societats següents: Societat Catalana de Pedagogia, Hölderlin Gesellschaft i Societat Germano-Catalana (Deutsch-Katalanische Gesellsachaft).
 
Estudiós de Jacint Verdaguer, sobre el qual ha publicat els llibres següents: “Verdaguer. Poeta per a un poble” (3a. edició 2002), “Verdaguer. Estudis i aproximacions” (1995), “Jacint Verdaguer. Dos màrtirs de ma pàtria, o siga Llucià i Marcià” (Edició crítica i estudi, 1995), “Ruta verdagueriana de Folgueroles2 (3a. ed. 2001), “Jacint Verdaguer. Autobiografia Literària” (2002) i “A la claror de Verdaguer. Nous estudis i aproximacions” (2004). També ha publicat nombrosos estudis i articles sobre Verdaguer.

Entre els nombrosos reconeixements que ha rebut per la seva dilatada trajectòria destaca la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya l’any 2007 i el Premi Crítica Serra d’Or els anys 1996 i 1997.
 
Darreres medalles d’or de la ciutat de Vic
5 de maig de 2006. A Miquel Martí i Pol, escriptor i poeta. A títol pòstum.
2 de març de 2007. Al Dr. Ramon Masnou, bisbe de Vic. A títol pòstum.
3 d’octubre de 2008. A Ramon Montanyà, primer alcalde de Vic de la democràcia. A títol pòstum.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: