Fòrum Pobles

TEMA: Espinelves
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  

Re: Espinelves17/02/2011 - 19:14:38
Nom: hola

EM SEMBLA QUE EN EL POBLE DE ESPINELVES EM CAMVIAT DE AMO I EM AGAFAT MOSSO

Respondre  

Re: Espinelves17/02/2011 - 22:53:15
Nom: Abellònia

Benvolguts Miqui i Joan,
És cert que el carrer Sant Hilari s'ha de desencallar, sobretot desprès d'haver asfaltat el carrer Montseny, sense cap connexió amb carrers asfaltats. I entenc que hi poseu ènfasi ja que, a més a més tots dos hi viviu a aquests carrers. Tot lògic i lícit.
Però no us oblideu d'altres punts calents del poble com pot ser l'estat del Passeig Guilleries, Can Bac sense enderrocar (encara), la depuradora, el carrer abets o, més recentment, la botifarra de xemeneia que surt de Can Joan o el dipòsit de gas propà que han muntat sense cap permís. La Visió de la xemeneia, el diposit de Repsol i la deixadesa del terreny adjacent a can Joan, on hi han gossos sota umbreles de Schweppes és una visió molt encisadora del casc antic del nostre poble.
Qui entri al Maig té carros plens de la feina que no s'ha fet en els darrers quatre anys gràcies a un barrut que,amb més mala baba que ganes de treballar, només ha beneficiat a -com deien per aquí- los nesesitados.
Salut.

Respondre  

Re: Espinelves18/02/2011 - 10:21:32
Nom: Joan Vilaseca i Noguera

Bon dia Espines Albes.

Abel.lònia, m’abelleix fer-te una salutació amb rerafons històric. Abel.lònia i el seu fill Ejobert venen al prevere Elies sis quarterades de vinya amb terra erma i arbres que tenen per herència o per comtemplació en el el Comtat d’Osona, en el terme de Sant Llorenç, en la parroquia de Sant Vicenç, en la vall que anomenen Espinelves, per vuit sous.Aquest fet va succeir l’any 943.

Benvolguda veïna, n’hi ha tants de punts calents en el poble que jo a hores d’ara tinc tremolins de dents. D’entrada recordaré que sobre la casa Mas Bac es va entrar instància a l’Ajuntament avalada amb 42 signatures de veïns el dia 17 de març de 2008, actualment ja s’han fet tots els tràmits haguts i per haver, només cal una simple ordre del Sr, Alcalde per enderrocar aquest edifici “històric”.
També vull fer recordatori que en data 28 de juliol de 2008 es va entrar instància a l’Ajuntament avalada per 63 signatures de veïns reclamant que es fessin els passos necessaris per la construcció de la depuradora, tenint en compte que en el PSARU es preveu fer-la entre el 2009 – 2012, i per la qual hi ha una destinació de 267.000€. Doncs bé , aquesta petició col.lectiva ni tan sols ha obtingut cap mena de resposta. A més et puc assegurar que l’Ajuntament no ha fet cap pas davant l’ACA per moure el tema.

Acabo dient-vos que em presento a les pròximes eleccions municipals, au, a veure si us atreviu a votar-me.

Bon cap de setmana

Respondre  

Re: Espinelves18/02/2011 - 18:17:27
Nom: Miquel Comerma

Si una cosa he après és que la caritat comença per un mateix. Pecaré d'egoista però, aquest tema que per a molta gent del poble ni li va ni li ve, particularment em preocupa. De ben segur que si intentéssiu sortir de casa, a peu, a les vuit del vespre per anar al ple municipal de cada dos mesos, us faríeu enrera per la problemática que suposa la foscor i el camí enfangat. De ben segur que us molestaria pagar els mateixos impostos municipals com altres veins que si que gaudeixen d'un carrer perfectament urbanitzat. Alhora penso que és una llàstima que per la deixadesa d'un equip de govern que no ha estat capaç d'executar una obra 'faraònica' es perdi una subvenció. Cal recordar que amb el primer projecte els veins pagarien uns 60.000 euros entre tots i ara, amb el tercer projecte, ens toquen pagar 250.000 euros i sense la subvenció 360.000 euros.
Així doncs, és una llàstima però cadascú mira primer per casa seva.
Mentre uns s'han proveït d'uns ingresos mensuals a base d'elements prevaricadors, d'altres hem d'esperar que la bona voluntat del proper equip de govern desencalli un projecte que els igualarà amb la resta de veins del poble.
Jo també vaig signar per la depuradora, per Can Bach i m'he queixat reiteradament en els plens dels gats i gossos que van sense lligar pel poble. La majoria d'ells tenen nom i lloc de residència. Can Bach tenia el projecte de demolició però no s'hi ha fet res de res. Desconec els motius.
Sr. Vilaseca, crec que serà difícil superar els últims quatre anys.Em vaig equivocar i espero poder esmenar-ho.

Respondre  

Re: Espinelves18/02/2011 - 19:13:15
Nom: Re Abellonia

També podriem recodar algunes de les promeses fetes al vilatans i que no es veueu per enlloc. On és la guarderia, l'escola, el caixer automàtic, el nou dispensari del metge i la piscina?

Per altra banda si que deixaran un poble ben hipotecat, amb aquests darrers quatre anys el pressupost municipal quasi s'ha triplicat, sort que hi ha crisi!

I per si no fora poc, han abolit les possibilitats
de creixement del municipi amb aquest meravellós nou planejament urbanístic.

I això que ells venien per salvar el poble i tirar-lo endavant ...

Respondre  

Re: Espinelves19/02/2011 - 22:57:05

Miquel,
Estic d'acord en el principi de que la solidaritat comença per un mateix. Però hi falta dir que, la solidaritat acaba amb un ejercici d'empatia cap els problemes dels demés. Si no és així, aquest precepte no reflecteix solidaritat, més aviat egoísme (sé que no és el teu cas).
Mirem cadascún d'empatitzar amb els problemes de dos carrers més enllà i traspasem i exigim la voluntat de sol.lucionar-los a qui ho ha de fer: l'ajuntament.
El problema d'aquests quatre darrers anys ha estat, com tu dius, el extrapolar la petita quota de poder d'un determinat personatge -mal anomenat alcalde d'Espinelves- fins a l'enèsima potència, amb l'unica finalitat d'afavorir una minoria i fastiguejar a la majoria. I a més, la coincidència d'aquest incompetent amb la crisi, ha portat el nostre poble fins on la portat: al forat econòmic per el malbaratament de recursos i a la divisió entre els de 'la ceja' espinelvenca i la gent normal que no vol problemes però que no vol que li prenguin el pel.
Miquel: s'ha d'arreglar el carrer Sant Hilari. I tot la demés, també. No és una qüestió de cost; és una qüestió de voluntat i capacitat, ambdues hibernades durant quatre anys.

Respondre  

Re: Espinelves20/02/2011 - 14:23:14

Benvolgut/da Abellònia,
com dius l'ajuntament hauria de ser l'òrgan de referència del poble en tota democràcia. Ara bé, si resulta que l'actual composició de l'equip de govern s'ha dedicat a dividir el poble enlloc d'unir, com podem esperar que ens resolguin els temes personals d'una manera transparent? No ens han tractat a tots igual. A uns ens han denegat llicències d'obra i d'altres, al costat de casa, les hi han concedit...
Aquest personatge al que fas referència, que va passar un comunicat per les cases enorgullint-se de la seva tasca al capdavant de l'ajuntament, va tindre la seva 'camarilla' rient-li les gràcies i donant-li suport durant aquests tres anys i mig. Per tant, en son igualment responsables de la mala gestió municipal. O es que algú els hi va posar una pistola al front per validar la gestió de l'alcalde?
Parlem dels impostos que també els van aprovar entre tots? Has fet números del que costa ara viure a Espinelves en vers a quatre anys enrera?
Això també només és obra de l'alcalde dimisionari?
Durant la darrera roda de paraula del ple del mes de gener vaig insistir amb les obres del C/Sant Hilari i la subvenció. El sr. Alcalde em va reiterar, ja era la segona vegada que ho feia públic, que preferia perdre la subvenció abans de fer una mala gestió del projecte. Comparteixo la darrera part. Ara bé, penso que el que s'ha de fer és treballar per no perdre una font d'ingressos tant important com una subvenció de fons públics i no pas relliscar-li les promeses electorals que va fer en campanya del 2007.
Ara resulta que hi ha un merder de cal ample per què s'han donat llicències on no toca i que, com que en aquest poble tothom està emparentat, hi ha mig govern enganxat.
En un poble normal algú que comet una ilegalitat com la que ha comès aquest home el farien dimitir. Aquí no per què sinó entrarà el vidrier. Això és treballar pel poble?
Això és solidaritat? Si t'ho mires bé si. Comparteixen idees, propòsits, responsabilitats i fins i tot calúmnies.

Respondre  

Re: Espinelves20/02/2011 - 20:59:46
Nom: Abellònia i Eigobert

Miquel,
En cap cas responsabilitzo únicament de la mala gestió al 'innombrable'. Els que hi han participat, bé aplaudint-lo, bé mirant cap a una altra banda, son tan responsables com ell de la desfeta econòmico-social de poble.
Però ell era el cap del grup i, a més, cobrava. I a sobre, té la poca vergonya de romandre com a regidor. Per què? Per vetllar pels interessos del 'nesesitados', única i exclusivament.
Tampoc podem responsabilitzar als regidors incorporats recentment, especialment a en Joan Manuel.
Crec que qui té més responsabilitat en aquesta desfeta, a més de l'equip de govern, és tota aquesta gent que es queixa molt de tot però que sempre esperen que sigui un altre el que doni la cara. Has vist gaire gent anant a protestar aquests quatre anys a l'ajuntament, per ejemple, per la pujada d'impostos i serveis?
Ara, davant les eleccions, potser sortirà més gent a protestar. Però fins ara, sort n'han tingut del Vidrier, en Joan Manuel i poc més, que no s'han mossegat la llengua per por a que els hi pintin les parets. Pintar parets, llençar escombraries o amenaçar persones en el fòrum: així és com les 'gasten' alguns demòcrates de curta volada del nostre poble
O sigui que, qualsevol altre que vingui i es vegi en cor de dir les coses pel seu nom i aplicar un mínim de sentit comú en la gestió municipal, benvingut sigui.

Respondre  

Re: Espinelves20/02/2011 - 22:58:56

Tens tota la raó. Els regidors d'Espinelves Viu no tenen culpa de la desfeta. Amb això estic completament d'acord. Ara que s'han incoporat a la gestió municipal no se'ls pot pas culpar de les vergonyes alienes.
Comparteixo també la poca valentia del poble per les poques queixes davant de les pujades d'impostos tot i que, si tenim en compte l'elevada mitjana d'edat de la població, és del tot comprensible.
Ara bé, dins de la valentia també hi poso el fet de que es pugui opinar públicament en aquest fòrum sense la necessitat d'ocultar la identitat i agrupar-nos per evitar episodis tant poc racionals com les pintades o les deixalles.
Espero que el poble sigui inteligent i sàpiga jutjar la mala gestió d'aquesta legislatura i posi cinc persones més capacitades pels propers quatre anys. Reconec que a mi em van enganyar fins i tot el dia que van venir a casa meva.

Respondre  

Re: Espinelves21/02/2011 - 00:47:44

El problema serà trobar cinc persones capacitades que es vulguin menjar el marró que ha deixat l'àngel auxiliador de los nesesitados.

Respondre  

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: