Fòrum Pobles

TEMA: Calldetenes
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  

A "Auditor" i a "Fets i no paraules"25/07/2011 - 11:54:37
Nom: Pere Vinyeta i Obiols

A "Auditor"
===========
Reclameu al regidor Benet Illa la resposta a la vostra pregunta sobre gratificacions als regidors. L'esmentat regidor pot entrar a aquest fòrum o no entrar-hi. Per fer aquestes preguntes us proposo que ho feu pels canals adients; un és mitjançant una pregunta als plens ordinaris (per cert, avui n'hi ha un a les 20.30), l'altra és amb un email via pàgina web municipal on es comprometen a contestar en un màxim de 48 hores, l'altre és amb una instància a l'ajuntament i també demanant una entrevista personal. L'únic inconvenient és que amb els mètodes esmentats no podrà mantenir l'anonimat.

A "Fets i no paraules"
======================
Suposo que per canviar les bombetes s'ha de reconstruir la liquiditat de l'Ajuntament i reprendre la confiança dels proveïdors. No crec que el regidor Brachs tingui l'habilitat de transformar les teranyines en diners. Us heu assabentat de que les arques municipals estan buides? Sí, sí, he dit BUIDES. La meva resposta és la mateixa que a dalt; donar la cara i preguntar als regidors.

Reflexió a en Benet (Illa) i en Josep Maria (Brachs)
====================================================
Quan em vaig presentar com a cap de llista de Solidaritat Catalana a les darreres municipals, una de les propostes era dur a terme una comptabilitat analítica; és a dir, establir un grup de centres de costos i informar-ne periòdicament a la sala d'actes de l'Ajuntament. Ho teniu previst?

Respondre  

Sobre plens ordinaris25/07/2011 - 12:56:52

Hi un error al meu post anterior; avui no hi ha ple ordinari. Els plens ordinaris son el primer dilluns de cada mes a excepció del mes d'agost.

Respondre  

Re: Calldetenes25/07/2011 - 13:59:15
Nom: AUDITOR

Sr. Vinyeta
A partir d'ara el nomenare "El Defensor dels Pobres"
Si els interessats tenen l'amabilitat de contestar en aquest forum bé i si no també.
El Sr. Benet va ser el primer en intervindre voluntariament, el que no es pot fer es tirar la pedra i amagar la ma, m'explico, no si val nomes intervindre quan et conve.
En quan a les bombetes molt malament te que estar l'ajuntament per no poder fer front a aquesta despesa, en qualsevol cas deu estar de forma semblant a la de fa un parell de mesos i a les hores el Sr. Brachs demanava insistenment la seva substitucio sense importar-li massa el seu cost.
Que jo s'apiga per participar en aquest forum, fins avui, no es necessari identificarse, tampoc puc saber si el que respon es l'autentic Sr. Vinyeta.

Respondre  

Re: Calldetenes25/07/2011 - 22:28:09
Nom: Pau

Sr. Auditor, lo que desconeixia en Bracs fà dos mesos es que l'Ajuntament està en fallida. Segons el Sr. Mas, Calldetenes estaba amb els contes "aixugats" El dubte que tinc ara es si això es portarà al tribunal de contes o directament al jutjat, llavors creurèm que podem colaborar amb l'Ajuntament actual.

Respondre  

Re: Calldetenes26/07/2011 - 14:34:59
Nom: Benet Illa

Per alusions ...

1er., Sr. Auditor, deixi'm dir-li que la meva participació en aquest fòrum es totalment voluntària i no pas obligatòria i de reesposta en 24 h que, com li indica el Sr. Vinyeta nosaltres ens hem auto-imposat de fer si es dirigeix a nosaltres per les vies posades a tal efecte.

2on. Sr. Vinyeta, vagi una mica mes de cara i exposi la realitat dels fets, sap prou bé en converses que hem mantingut personalment, i amb anàlisi que hem fet del que hi ha, i que espero que podrem seguir fent en un futur ja que compto amb la seva valuosa experiencia i sàvies aportacions. Sap prou be que portar la comptabilitat analítica de costos pere centres/regidoríes és una prioritat meva des del primer dia i més quan vaig veure la situació i manera de portar-ho per l'anterior gobern, per el que no s'atribueixi mérits que no li pertoquen si aconsegueixo modificar la actuacio portada fins arra i que tenim previst implantar totalment des de l'exercici 2012.

3er. el gobern anterior SI cobrava per plens, reunions de treball, dietes, etc, però sentint-ho molt no les publicaré en aquesta pàgina. Cal dir que aquestes despeses estaven plenament justificades i si les cobraven estaven en el seu dret i cadascú es responsable dels seus actes i decisions. L'equip de gobern actual no cobra ni tant sols ho hem plantegat cobrar per reunions de treball o comisions de gobern, i ahir varem plegar cap a les 2 de la matinada ...

4rt. El Sr. Josep Mª Brach no es te de passar el dia voltant per veure quines faroles estàn enceses o apgades, prou que hi deixa hores per el poble, ara bé, si un veí sap d'alguna incidència, solament entrant a la web de l'Ajuntament es pot dirigir personalment al Regidor i comunicar-ho. De ben segur posarem solució o almenys ho intentarem a la major brevetat.

Respondre  

Al regidor Benet Illa per al·lusions26/07/2011 - 22:56:16

Benvolgut regidor Benet Illa,

Si m'ho permets, m'adreço a tu en la forma col·loquial que ho fem en persona. I ho faig agraint-te els teus generosos elogis però retraient-te la teva afirmació de que "m'atribueixo mèrits que no em pertoquen" (sic) al fer-me meva la proposta dels "centres de costos".

Si vas al programa electoral de CiU, enlloc hi trobaràs cap referència a posar en marxa un sistema comptable amb "centres de costos". En canvi, si vas a la web de campanya de SI d'on jo n'era el cap de llista, aquesta proposta hi és de forma explícita. Poso els dos enllaços:

http://www.calldetenes.info/novaWeb/index.php?opcio=programa

http://www.si.calldetenes.net/index.php?opcio=comptesClars

Però SI no va obtenir representació mentre que CiU ca assolir una xifra respectable; quatre regidors. Per tant, vaig ser jo qui ho va anunciar en el nostre programa i, fins i tot, pel 9TV però el mèrit serà indubtablement de CiU/PeM si es duu a terme. Jo, ja ho saps, estic a la teva disposició. Coincideixo amb tu en el desitj de tenir els números municipals clars.

Ben afectuosament,
Pere Vinyeta / SI

Respondre  

Re: Calldetenes27/07/2011 - 19:00:03
Nom: Pau

Acabo de saber que s’ha admès a tràmit la querella criminal per estafa contra el Sr. Jaume Mas. Evidentment aquest procés comportarà unes despeses processals molt altes, advocats, procuradors, perits, recursos, etc. Vull adreçar una pregunta al Sr. Benet, i tabé al Sr. Vinyeta, per si tenen a be fernos “cinc cèntims” doncs crec que es un tema que interessa a tot el poble: les despeses de tot aquest; presumiblement; llarg i costós procés les tindrà de pagar el poble, o aniran a càrrec dels implicats? Gràcies per endavant.

Respondre  

Resposta a Pau27/07/2011 - 22:08:46

Jo no ho sé. Suposo que si es dictamina la innocència dels querellats, qui haurà de fer front al cost del procés seran els querellants.

En cas contrari, l'únic que tinc clar és Servià Cantó SA. Quant a l'altra part querellada sembla que no queda clar si és l'ex-alcalde Jaume Mas, l'Ajuntament o ambdós.

L'auto diu clarament que l'Ajuntament n'és responsable civil i això em fa pensar que si el querellat no pot fer front als costos, el responsable civil subsidiari ho haurà de fer.

Serà interessant esbrinar-ho.

Respondre  

Re: Calldetenes28/07/2011 - 08:56:42
Nom: Benet Illa, Regidor d'Hisenda, Administració i Comunicació.

Del cas en cuestió, i per el que sabem, el querellar no és l'Ajuntament de Calldetenes, tot i que si el Jutge ho creu oportú pot demanar subsidiariament responsabilitats a les arques municipals, és a dir, als diners de tots.
De tota manera ja hem demanat asesorament legal a les instàncies oportunes per si fora necesari la intervenció de Calldettenes.
Totes les depeses legals estàn cobertes per el que per tranquilitat de tot-hom el procés no tindría de costar res al poble.
En quant al procés en si mateix, no tenim mes informació que la que surt en la propia notícia i per suposat que no en farem resó per pura discrecció, correspón a altres instàncies i es podría irrompre en il.legalitat.
Restem a l'agüait.

Respondre  

Re: Calldetenes02/08/2011 - 13:23:08
Nom: Jo

Sembla mentida que sabent que no hi ha res que pugui inculpar a ningú (diré presumptament per alló de les afirmacions sense proves), es vulgui ensorrar a una persona que sempre ha treballat per Calldetenes. I que ara no es vulgui anar amb el discurs de "deixem-ho pels que han de decidir", perquè bé que us heu assegurat de fer-ne un gran ressó, i això ja no té marxa enrera. Heu deixat la credibilitat d'una bona persona per terra, deixant a part el final del procés. Ho trobo de poca-vergonya. Espero que al final, quan les coses es posin al seu lloc, els que heu "maquinat" tot això hagueu de passar també pel mateix (presumptament per mentiders).

Respondre  

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: