TEMA: carnaval de la borratxera
| carnaval de la borratxera | 11/02/2011 - 13:00:31 | |
| Nom: jordi de torelló
Un any més al nostre estimat poble arriba el carnaval de terra endins i també arriba tot el patiment pels veïns que hem d'aguantar una rua interminable, hem de suportar els nens borratxos pels nostres carrers, hem d'aguantar els molts coma-etílics i les pertinents ambulàncies...una llista interminable. I des de l'ajuntament de Torelló no es posa remei a tot aquest circ. Això és "pa i circ", menjar i entreteniment barato per tenir a la gent contenta i fer molt mal a torelló, i això, no és un mal físic sinó psicològic perquè jo encara pateixo del carnaval de l'any anterior.
Faig una crida a l'equip de govern de Torelló perquè posin remei permanentment a aquest sidral ja que el 22 de Maig els hi recordo que hi ha eleccions.
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 13/02/2011 - 16:10:44 | |
| Nom: carnavalero
Endavant amb la festa, que els ensopits no l´espatllin
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 13/02/2011 - 22:38:25 | |
| Nom: Jan
Totalment d'acord amb tu Jordi. Però tu mateig ho dius "els politics l'únic que volen es tenir contenta a la gent..." i tristament la majoria -no tot- de jovent (i molts pares) el que volen es pa i circ d'aquest. Com va dir G. Marx: "del no res hem arribat a la mes absoluta de les miseries".
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 14/02/2011 - 11:25:19 | |
| Nom: Caram
Una mica apocalítpic, no??
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 15/02/2011 - 15:49:49 | |
| Nom: Pare de familia
Hola Jordi,
Només és una reflexió però la festa que tu titlles de"circ i pa" és de tros la que implica més gent de Torelló (petits, mitjans i grans), i que a més aporta més beneficis al poble: Modistes botigues, bars, restaurants, hotels, etc... en van bé de tot plegat.
Potser els critcs sou una minoria que diguem; sinó lògicament ja s'hauria abolit, no creus???
També comparteixo(sense la teva visió apocalíptica) part dels problemes que esmentes. Contra això només es pot fer padagogia i potser més policia. Tinguem clar que si en aquella nit a Torelló i poden haver unes 20.000 persones( no m'he cregut mai que n'hi hagin més tot i que mitjans de comunicació ho situen en 80.000 persones) pels carrers la gran majoria no va en l'estat que esmentes. En el pitjor dels anys s'han arribat a fer no més de 50 serveis d'ambulancies per intoxicacions etíliques i això equival a un 0,25%. Per desgràcia, aquest 0,25% que no sap disfrutar de la festa sense passar-se fan molt més soroll que la resta que sortim, ens disfressem i disfrutem.
En fi, és lo que hi ha...
Salutacions coordials, calma i seny.
Bon carnaval a tothom.
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 15/02/2011 - 19:27:40 | |
| Nom: un
Apocalíptic, no.....realista. I es queda curt, al meu entendre.
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 17/02/2011 - 01:03:09 | |
| Nom: kEL
L'any passat despréss de veure el que va passar a Torelló durant el carnaval, aquet forum va batre records ¡ Però a l'ajuntament de Torelló li importa res això ?
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 20/02/2011 - 19:50:18 | |
| Nom: Una torellonenca
Qualsevol persona que hagi anat al Carnaval de Torelló sap que si es descriu la realitat sembla ficció. A les 7 del vespre ja es poden veure nenes (nenes amb pit incipient, d'11 o 12 anys, per tant) mig despullades i fent esses, nois pixant i fumant porros, tot alhora al racó (ben a la vista) del costat de l'església del barri de Montserrat... Més tard, hi ha agressions gratuïtes, violacions (si una nena ha tingut relacions sexuals i ho sap --de tant borratxa i fumnada que anava-- només per senyals posteriors, com ara trobar semen a les calcetes, podríem considerar "tècnicament" que ha estat violada, oi?), nens i nenes caient a plom (es beuen mig litre de vodka amb wisky --aquesta era, si més no, la beguda de la majoria de comes etílics de menors d'edat de l'any passat-- i per això fan això tan estrany de caure a plom, sense fer tentines)... Bé, el més trist de tot és que la majoria d'afectats son menors d'edat. L'any passat l'ambulatori semblava un hospital de guerra, amb nens dormint la mona o el coma etílic. Jo conec un parell de noies afectades, molt afectades per l'alcohol, i l'any passat tenien 15 anys. Si no us ho creieu, parleu amb joves --que ells saben totes aquestes històries-- i el que us explicaran ho trobareu increïble. Però el més increïble és que l'ajuntament, la guàrdia urbana --es venia alcohol a nens a pocs metres de la caserna--, etc. no fan res, només dir que no passa res.
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 21/02/2011 - 17:25:22 | |
| Nom: per la torellonenca
et donc la raó en tot el que has dit. Jo participo cada any al carnaval i veig any rera any com va degenerant aquest ambient de menors. Però, t'has parat a pensar si és que potser els pares també estàn fent algo malament, o no, perquè tu ets mare i saps que ho fas tot bé?
Jo com he dit participo activament a la rua de carnaval i el meu fill (aquest any en farà 18) i la meva filla ( que curiosament aquest any en farà 15) saben aquestes històries per haver vist amics en aquest estat. Jo mateixa he acompanyat al meu fill més d'una vegada i a la meva filla l'any passat a l'ambulància més propera o al cap perquè m'han buscat arrossegant gairebé, algún amic seu. Però jo sóc allà. I si el meu fill beu, i segurament la meva filla ho va fer l'any passat, però veient com ho va passar la seva amiga.. No crec que es passi per xulejar, ara ja saben tots dos el que hi ha.
Quans pares responsabilitzem a altres persones perquè és més fàcil, però en canvi, quans de nosaltres a la seva edat 8que ho teniem fins i tot més dificil) no haviem trobat la manera de beure?
El que em preocupa més són els immigrants que surten com voltors a assetjar la pressa que veuen embriagada. Però contra això ningú diu res perquè és ser rascista, oi?
| |
| Re: carnaval de la borratxera | 01/03/2011 - 15:57:46 | |
| Nom: Pilar
las mujeres noveven que senboraghan ise marean
| |
|
|