Fòrum

TEMA: El Festival de Cantoni, en crisi

El Festival de Cantoni, en crisi16/07/2010 - 11:51:39
Nom: Anònim

Ahir es va inaugurar el Festival de Cantoni. Érem quatre gats i no hi havia cap peix gros de la Generalitat, com els altres anys. A més, tenen un merdé amb l'Ajuntament per tot el tema de l'espai. Això s'enfonsa.

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi16/07/2010 - 11:55:00
Nom: Pidolaire

Hola, algú em pot explicar que coi passa amb el Festival de Música de Cantoni?

Gràcies

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi16/07/2010 - 11:58:42
Nom: Anònim

És cert, hi havia molt poca ambient, res a veure amb altres anys. Una pena!!!

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi16/07/2010 - 12:50:50
Nom: Josep

Han tallat el presupost o es alguna altra cosa?

Que algu s'expliqui sense desafinar.

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi16/07/2010 - 21:35:42
Nom: Contratenor

Hola, sóc de cantoni. A tots els que demaneu què passa amb el festival, puc dir-vos la meva impressió. Crec que el festival, en el format que té i que no ha canviat en 28 anys, ja no dóna més de si. El públic més proper, que és el de la plana i osona en general, no hi va perquè ja n'està tip. Una vegada hi has anat tres o quatre anys, com a molt, ja no hi tornes. I el públic de fora la comarca no hi va perquè un festival de corals, veus blanques i balls folklòrics no té prou força per fer-los viatjar... per entendre'ns, això no és Àustria, no hi ha l'afició d'altres païssos. L'any passat, la majoria de gent que hi havia i que no era dels cantaires o de l'organització, eren grups de jubilats que hi venien de tot catalunya amb el viatge i el dinar pagat. Ja es veu que això no només no pot ser rentable, sinó que és una ruina. A més a més, el festival fa una pila d'anys que va dient que vol fer un edifici, etc., però en trenta anys no s'ha gastat ni un duro (mireu el recinte, amb cables a la vista, uns urinaris que fan pena, etc.), però ara sembla que tinguin pressa i en donen la culpa a l'Ajuntament. Jo no ho veig gens clar, perquè l'Ajuntament de l'esquirol els hi ha donat tot el que a cada moment han demanat dins de les seves possibilitats. El que no faran, es clar, és urbanitzar tota la zona només perquè els del festival hi puguin fer el seu edifici, i menys en un temps de crisi brutal com el que patim. Els propietaris dels terrenys colindants, que haurien de pagar la urbanització del sector, penso que també hi han de dir la seva.

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi20/07/2010 - 00:28:01
Nom: Canvi lloc

Hola, el que penso..... es que l'ajuntamnt de l'Esquirol, el que vol, es que es fagui el trasllat al seu bonic poble, crec que tenen com un palau de congresos preparat a tal efecte..... seguiria en el seu municipi i podrien ficari la ma... ja m'enteneu...

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi20/07/2010 - 17:36:03
Nom: Botellón

Hi ha un altre tema en tot això del festival, i és el botellón que un pilot de nanos van muntar el dissabte a la nit al centre de cantoni. A mitja tarda ja voltaven pel poble ben surtits amb ampolles de litre i mig omplertes de mam variat. Em sembla que l'organització del festival no hi té res a veure i que és una festa més o menys espontània que ja fa alguns anys que es va fent. Però aquest any va acabar amb una borratxera multitudinària i el poble fet una pena.

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi21/07/2010 - 16:16:43
Nom: Cultura de país

Tots els bannys de multitud, acaben així....en banys de merda. Cultura de país ...(?)

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi24/07/2010 - 20:16:33
Nom: Voluntari del Festival

Caram, quina visió més curiosa de la situació! Com es nota que no hi treballes, Contratenor... Com es nota que no saps de què parles...! I com es nota que tens ganes que s'acabi el Festival! De quin pa fas rosegons, me'n faig creus, caram, caram... Però tothom té dret a opinar, només faltaria.
També es nota que no hi vas ser dissabte a la tarda.
Per als que ho demaneu, una cosa és la inauguració de dijous, i divendres (sempre molt tranquil) i l'altra, molt diferent, dissabte i diumenge. Aquests dos dies era ple, com sempre. El públic ha estat el mateix.
Quant a la festa de dissabte nit, aquest és un altre tema... realment a resoldre. Però no depèn de nosaltres directament, la festa no la munta el Festival.
Espero haver-vos aclarit una mica la situació.
Ah, i no, no hi va haver cap conseller inaugurant el Festival, però això va a anys, ja sabeu com són els polítics: de vegades els ve de gust anar-hi tots i, de vegades, no hi va ningú.
Si voleu ambient, jo us recomano que hi passeu el dissabte o el diumenge (l'any que ve): aquests dos dies no hi cabia ni una agulla. Com sempre!
I el que de debò no trobi res en la diversitat... doncs evidentment, el Festival no és per a ell.

Respondre  
Re: El Festival de Cantoni, en crisi26/07/2010 - 16:11:39
Nom: Contratenor

Ai voluntari del festival, ja veig que les meves quatre paraules t'han fet pupa! Encara sort que reconeixes que tothom té dret a opinar, perquè vist el teu to, doncs no ho sembla... Mira, si el festival va de capa caiguda o no, no ho sé, ni de fet m'interessa gaire d'ençà que es va prohibir l'alcohol al recinte (és broma). Me'n dóna la impresió i altra gent ho diu també, però vosaltres ho sabreu del cert. El que sí sé és que cada any hi ha més jubilats que vénen gratis i entren gratis, que a vegades hi ha més participants i organitzadors que no pas públic, que cada vegada hi ha menys habitants de cantoni que hi col·laboren, i que els nºs del festival han estat sempre negatius (segons la pròpia organització). Ara, t'equivoques en dir-me que sóc dels que volen que el festival s'acabi. Són tres dies i mig a l'any, no fa cap nosa a ningú i els comerciants del poble alguna cosa hi guanyen. I sí, sí que hi vaig ser el dissabte, com cada any. Però mira, allò que sí m'estranya i em molesta són aquestes amenaces a l'Ajuntament i aquesta postura victimista en el tema de l'edifici, i més en temps de crisi. Mentre no canviin les lleis, qui decideix les inversions municipals i si determinat sector s'urbanitza o no, és el consistori escollit democràticament. I si aixó no li agrada a algú, doncs que s'hi posi fulles.

Respondre  

Anar a la pàgina

1  2  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: