Fòrum

TEMA: La solució a la crisi

La solució a la crisi14/07/2010 - 14:25:45
Nom: Miquel Coll

Potser ja és un tema molt comentat, abans quan et trobaves amb algú es paralava del temps, ara el tema fàcil és la crisi.

Tots sabem que estem en una crisi econòmica forta, a tots els sector ha afectat, i això no s´ha acabat, el 2011 sospito encara sentirem més sorpreses..

Però el misstage que vull donar és que hom no pot seguir permanentment queixant-se del Govern, dels polítics, de l´empresa, de l´amo de l´empresa, etc, etc.
Veig a la gent queixar-se de tot i de tothom, però no he sentit encara a ningú dir: " .. es que jo he fet malamament això o allò.. "
I seria important que tothom reflexionés també sobre el què hagués pogut fer millor ( per exemple: no gastar tant, no comprar amb crèdits tantes coses, estudiar més i tenir un bon currículum, ser més obert i estar disponible a buscar feines fora de la comarca, no malgastar energia.., etc, etc.)

Jo estic convençut, que encara que necessitarem tots un esforç, tots en sortirem d´aquesta crisi, però si no ens serveix per canviar i apendre i transmetre aquesta sabiduria als nostres fills ( que són el futur ) per a una societat més responsable en tots els àmbits, per una societat més educada , formada i oberta, receptiva a totes les oportunitats a Catalunya, Espanya i Europa i el món sencer..., una societat preparada per al canvi des de dins de cada individu com a primer pas..., si no serveix per això..., coneixent-se primer cada un per dins i essent positiu i amb capacitat de resilència i reinventar-se, i augmentant la capacitat d´adaptació , no haurà servit per res.
A l´empresa, a la vida, etc, .. nosaltres som els primers responsables directes o indirectes de com ens va i com ens anirà i ahuriem de deixar de pensar que el Govern , l´Estat o els polítics ens ho solucionaran, primer perquè no crec que puguin ni que vulguin amb tota la bona voluntat que tinguessin, i segón perquè intentar viure en una societat paternalista és el primer pas per no viure lliures , i nens ja ho varem ésser i no ho tornarem a ser mai més.
La situació és difícil, però la solució, les petites solucions que existeixen sols poden venir de dins nostre, i és ho únic que ens pot canviar la vida a millor, evidentment no a curt plaç.

Simplement és una opinió.

Miquel Coll
Expert en Coaching

Respondre  
Re: La solució a la crisi15/07/2010 - 22:22:50
Nom: xato

pel tema de la crisi, com sempre per un no entrar en crisis de la seva butxaca, te de controlar el que entra i lo que surt. En aquest país perquè la gent es molt ""hippie"" i no s'ha preocupat mai del demà. Qualsevol que necessitava diners i no els tenia anava a la caixa i es clar allà li donaven i a pagar fins 40 anys(crec recordar), i 40 anys et poden passar moltes coses i amb una hipoteca 1200€/mes la veritat es que fa por.Peró la gent es igual ja ho pagarem, i aquest mateixos ara diuen que se senten enganyats.
La crisi es per culpa de la gent que no ha trobat freno als seus capricis. Vull això i això tinc, sense pensar en el demà.Una casa es necessària, si però no de 300.000€.Es llei de""la oferta y la demanda"" mes es ven mes pujant els preus.

Respondre  
Re: La solució a la crisi16/07/2010 - 09:33:23
Nom: Elisabeth

¡Karai..., que bonica, la teva particular i adolescent visió del món Miquelet!.
No se molt bé si la teva aparició per aquí és una subtil, gairebé imperceptible estratègia passatgera perquè les ànimes desemparades corrin a la teva recerca,o com molt bé diu la Laura, un simple i senzill intercanvi Comercial.
Que tot depèn de nosaltres i de la nostra actitud Ètica i positiva davant la vida, doncs sí, una bona pauta per començar a esser feliç des d'un punt de vista Subjectiu, no hem descobert rés de nou. Llàstima que no tothom segueixi aquestes pautes.
Que hem de fer doncs amb els manipuladors, estafadors,fanàtics, egoistes, opressors, mentiders, feixistes,lladres, assassins, persones sense escrúpol etc, etc?
Et recordo que fa més de 20 anys que els llibres de Coaching i Auto ajut reposen a milers damunt les prestatgeries de les llibreries.
Personalment i amb tots els meus respectes no veig massa diferència entre experts en Coachings, Psicoterapeutes, venedors de rentadores, manipuladors, Actors o polítics.

Respondre  
Re: La solució a la crisi17/07/2010 - 03:26:01

Hahaha... , Elizabeth , m´ha encantat la teva intervenció.., de veritat, molt refrescant.

En primer lloc dir-te de de cap manera hi ha cap intenció comercial, tranquila, .. sols volia ajudar altruistament ( encara que un amic em va desaconsellar-m´ho.. ) , però per el moment està bé..

Referent al teu comentari sobre el meu, .. discrepo deels teus calificatius.., t áseguro que és la base de tot, nosaltres mateixo i l éducació que donem als nostres fills per al futur, .. ja que a tota aquesta fauna de gent que expliques que hi ha que no són de fiar.., a aquests no els podem pas controlar nosaltres, ja hi ha qui s´encarrega d áquesta gent, i no es tasca nostra, nosaltres sols podem ger quelcom , la nostra aportació a la societat amb el que fem nosaltres.

Referent al que dius de :

" ...Personalment i amb tots els meus respectes no veig massa diferència entre experts en Coachings, Psicoterapeutes, venedors de rentadores, manipuladors, Actors o polítics.. "

Per començar i per ajudar-te a veure la diferència : et puc dir que cada un d´ells fa una cosa diferent, un treball diferent. Entès això ( fàcil, no? ) , segueixo:

Jo no crec puguis descalificar-els, n´hi haurà de bons i de dolents, Com saber els que són bons ? molt fàcil : els que donen bons resultats, així de fàcil.

I crec que un venedor de lavadores o un actor fa una gran aportació i pot tenir tota la credibilitat i admiració de la gent, com tothom que faci una activitat ben feta, tots som molt necessaris.

Referent a la credibilitat que et pugui donar jo, això ja és subjectiu i no sóc jo qui ho haig de dir, però si et seveix d´algo et puc dir en linees generals que:

He estat nombrat aquest any Ambaixador d´Espanya al World Forum 2010 a Cambrigde, també al 2009 he rebut el Cambridge Award per la meva gestió i aportació al Coaching, que sóc Llicenciat en Economia i Cultura d´Asia Oriental, Enginyer Industrial, 3 Masters, i parlo 6 idiomes , viatjant arreu del món cada any. També Tècnic Superior en Negoiació i resolució de conflictes, Tècnic Superior en Protocol Empresarial i Institucional, Tècnic Superior en Prevenció de Mobbing, Formador de Formadors, etc.
A nivell professional: A part d´haver sigut Dir Comercial i Exportació més de 20 anys en 6 empreses, he creat 4 empreses meves després i ara sóc Empresari de dues empreses ( una d´Enginyeria Civil i l´altre de Coaching, i n´estic creant una altra ( que no dic , no fos que diguessis que faig publicitat ), a més també de ser consultor d´empreses Nacionals i Internacionals d´arreu del món. Evidentment si les meves credencials no són suficients per a tu.., humilment ho accepto. Ah i gràcies per ho dr visió adolescent ,.. doncs ja paso dels 40.. !!! Gràcies igualment.

Miquel Coll
....................
( ja no poso ho d´Expert en Coaching )

Respondre  
Re: La solució a la crisi19/07/2010 - 15:23:39
Nom: Elisabeth

És un gran honor per a mi, que algú tant exquisidament preparat, cultivat i format, perdi el seu apreciat temps amb algú tant insignificant com jo.
Sincerament, veient el seu Currículum dedueixo que Vostè no és una persona si no un bé comú.
Donat la seva empatia i altruisme envers els altres, aprofito l'ocasió per enviar-li el meu Currículum en el e-mail que va publicar anteriorment.
La bondat i l’altruisme del que fa gala es millor practicar-lo que esmentar-lo. Fa més afecte i dóna més bons resultats, cregui’m.
Bé que li haig de dir jo que Vosté no sàpiga.
En espera de la seva resposta li trameto el meu agraïment pel seu interès i dedicació.
Cordialment,
Elisabeth

Respondre  
Re: La solució a la crisi05/08/2010 - 10:48:57

Hola Elizabeth,

De fet no hi tinc res més a dir en aquest forum..

Tots tenim molt per apendre de tothom, però sempre si hi ha actituds positives.., sinó.. simplement no porta a cap lloc.

Salutacions.

Miquel Coll

Respondre  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: