TEMA: Juliol, nova apujada de la llum.
| Juliol, nova apujada de la llum. | 21/06/2010 - 16:35:13 | |
| Nom: Jan
Que lo de les fotovoltaiques i molinets de vent acabaria malament ja ho vaig denunciar aquí fà mes dos anys, per la meva feina era una predicció fàcil de fer. Doncs be, la realitat està superant les meves previsions: en tres anys la llum gairebé ha doblat el preu, com a consequencia la gent ha baixat exponencialment el consum, infinitat d’empreses han hagut de tancar, i com a consequencia final poden fer fallida fins i tot les mateixes distribuïdores, com pot ser Endesa. Tot a costa d’enriquires quatre espavilats. En això també hi tindran de posar solució des de fora, evidentment, i de manera urgent, el problema es que ho pagarem els de sempre, i molt car doncs això pot arrivar a ser pitjor que lo dels bancs.
Veure noticia: http://www.libertaddigital.com/economia/situacion-extrema-en-endesa-tenemos-las-centrales-paradas-1276395680/
| |
| Re: Juliol, nova apujada de la llum. | 22/06/2010 - 22:19:37 | |
| Nom: xato
Jan,
Potser te interessa veure les coses desde un altre punt de vista mira't això:
http://www.revolucionenergetica.info/2010/06/el-dinero-para-el-plan-del-carbon.html
La culpa no es de les renovables sinó d'una infraestructura molt vella, i sobre tot,tenir de ficar diners a la del carbó per donar llocs de treball a una industria totalment caducada.
Que vagin pujant que al final si que sortirà a compte ficar-se plaques fotovoltaiques.
| |
| Re: Juliol, nova apujada de la llum. | 23/06/2010 - 11:25:24 | |
| Nom: Xicot
Aviam Jan, ja fa dos anys que et fiabes de fonts tan tòxico-politiques i simplones com libertad-dijital i ho continues fent. Mijtà pròxim a posicions ultra-conservadores i d'esglesia, antitesi del creixement econòmic.
L'ho de la pujada de la llum es perquè, entre d'altres, el govern Espanyol, per culpa d'haver tingut al seu cap devant politicoides conservadors, socialistes i tot tipus de fauna sense formació ni valors ara mateix NO TE UN DURO. Desde fa mes de 30 anys, quan encara no hi havien renovables, s'aplica el dèficit tarifari. Això vol dir que tots paguem l'enrgia mes barata del que la ven la companyia, després el govern paga la diferència. Però ara no te un duro, per tan no vol pagar aquesta diferència, o sigui mes aviat es una pujada d'impostos indirecte, cosa que estic radicalment en contra.
Tema energètic, Espanya es brutalment dependent de l'exterior, això es molt dolent. Les renovables estan "verdes" i en mans d'abenderats de l'ecologia que no saben ni sumar, pex ICV, però Jan, amb les fonts energètiques actuals tenim un problema actualment i un molt greu problema a 10 anys vista, on l'energia pujarà molt per l'increment de demanda dels recursos petrolifers i l'increment de cost d'extracció d'aquest recurs natural, el mateix passa amb l'urani, simplament va mes retardat. Busca el concepte de Peak Oil.
Jan, si ets un estudiós de l'energia i econòmia t'aconsello que busquis en medis no politics. Si ets un politic, conservador, d'esquerres, verd, o el que et vulguis dir et demano sisplau que fotis el camp de Catalunya amb tots els caciques de la teva màfia (vosaltre en dieu partit) que heu deixat aquest preciós pais a la ruina. Qualsevol politic espanyol a qualsevol pais europeu, potser trovaria feina netejant latrines si sap 4 paraules en anglès clar!
| |
| Re: Juliol, nova apujada de la llum. | 24/06/2010 - 16:45:19 | |
| Nom: Anònim
Ja han dit que no s'apuja
Al menys, al juliol
| |
| Potser s'abaixi. | 25/06/2010 - 16:50:27 | |
| Nom: Jan
Si, es possible que el cost s’abaixi i tot. Quan ja quasi no hi hagin empreses i la gent vagi amb espelmes. Aquesta serà la gran aportació de les subvencions de les renovables.
| |
| Re: Juliol, nova apujada de la llum. | 28/06/2010 - 16:54:21 | |
| Nom: xato
Jan el problema no es la renovables sinó de les formes que ha tingut el govern per motivar a empreses per posar plaques i generadors.Tots a la llarga acabarem per decret posant a casa nostra plaques fotovoltaiques i col·lectors solars(que per cert ja es obligatori per qualsevol nou bloc de pisos o cases).
No pot ser que la llum costi 5cts i les elèctriques el tinguin de comprar als particulars a 8cts,perquè al final elles tenen un major cost que després ens afecta a tots. Lo lògic es cost 5cts pues per tothom a 5cts.Fins que això no passi anirem de pujada amb pujada fins que algun d'aquest que diuen ser polítics arreglar la situació.
| |
|
|