Fòrum

TEMA: El català, passa'l Xevi Solà

El català, passa'l Xevi Solà22/05/2010 - 20:22:43
Nom: Predicador

Ahir vaig anar a xafardejar al Nou Megatemple Daurat de la Cultura Vigatana aprofitant la jornada de portes obertes.
Ves per on està ple de rètols d'aquests que indiquen i prohibeixen i tots ells utilitzen la forma infinitiva del verb, quan és de tots sabut que en catàlà emprem la segona persona del plural
En lloc de: 'Pressionar per obrir' ( un dels que recordo haver vist) cal dir 'PRESSIONEU PER OBRIR'
Apa doncs!
De res

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà23/05/2010 - 12:10:59
Nom: M'ho explicas ?

Per desgràcia no vaig tenir la sort de cursar els meus estudis en castalà i per això moltes frases les he de traduir al castellà per veurel’s el sentit. Que hi ha de mal dit en “presionad para abrir” enlloc de “presionar para abrir” ? La meva incultura no em dóna per veure la diferència.

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà23/05/2010 - 16:04:01
Nom: micks

No crec que es tracti d'incultura. Només és que, ja que no parlem prou bé la nostra llengua, almenys que els edificis, comunicats, premsa, etc. del nostre pais si que ens ho mostrin tal com toca.

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà24/05/2010 - 00:22:24
Nom: Predicador

No tinc clar si es incultura o provocació. Però et respondré. (això si m'ho publiquen)
El llenguatge té unes regles. D'acord que és per naturalesa evolutiu però no a costa d'empobrir-lo.
I les diferències amb altres llengües enriqueixen uun idioma.
Es pot dir 'les dotze i mitja' per dir 'dos quarts d'una'?
Jo crec que no encara que s'entengui perfectament
Si un espanyol digués 'dos cuartos de una' seria igual?
Reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà26/05/2010 - 14:54:39
Nom: laura, la one

dons no ,,
di "dos cuartos de una "seria un catalanisme ,la cual cosa els que parlen castella no fan servi gaire ,
dir
"les dotze i mitja ," perque esta malament?dons molta gent ho diu.jo inclosa i no m'he he mort per dir.ho,,,
si esta escrit el que dius que no ho nego ,no he anat a veure.ho ni de moment penso ana.hi, tinc altre feina ,suposo que es que no estara malament encara que a tu et faci mal de ulls veureu no ???no trobo la polemica enlloc .,,

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà26/05/2010 - 22:24:58
Nom: predicador

va dona tranquil·la que no passa res!
el següeeeent

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà28/05/2010 - 14:13:53
Nom: isa

Tens tota la raó predicador. No costa gens ,parlar i escriure bé el català.I a tu Laura ,guapa, si dius dos quarts ,tampoc et passarà res segurament!

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà28/05/2010 - 16:42:55
Nom: laura , la one

dons si que tindre que pensar que si son dos cuarts ,tres o un, i aixo cansa

Respondre  
Re: El català, passa'l Xevi Solà01/06/2010 - 01:46:40
Nom: Manlleuenc

Hauriem d'aprendre molt però que molt dels nostres veïns del nord, dels francesos. Ells no deixen passar ni una, d'incorreccions en la llengua escrita. El francès evoluciona a nivell parlat com totes les llengües del món, com ho fa l'anglès, el castellà o el català. Però una falta d'ortografia a França en un lloc públic és quelcom inconcebible. Fem com ells. Parlem com vulguem, destrossem la llengua si ens rota, però quan ens adrecem a la resta de la comunitat, respectem les regles ortogràfiques, semàntiques, sintàctiques...més que res, per que les regles són de tots i per tots!!!!

Respondre  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: