Fòrum

TEMA: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?

ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?13/05/2010 - 21:39:17
Nom: vigatna

Som els pares d'un nen que aquest any ens ha tocat inscriure el nostre fill de tres anys a l'escola. El centre assignat ha sigut la Sinia, la qual no estava en cap de les 5 opcions seleccionades per nosaltres. Els criteris a l'hora de fer el nostre recurs van ser l'alt índex d'immigració existent a l'escola(mésd'un 90%) i la concil.liació de la vida familiar amb la professional, al quedar molt lluny aquest centre del nostre domicili. Sembla ser que a l'administració li ha pesat únicament el criteri d'immigració a l'hora de fer-nos altres ofertes, totes elles allunyades també de casa nostra. Us haig de ser sincers, ens han ofert la nostra 5ª opció i tot i així tenim mal regust de boca. Per què us preguntareu? primer per què potser mal aconsellats, que no serveixi d'excusa, vam posar aquest centre en la nostra sol.licitud quan en realitat no complia les nostres expectatives i segon perquè per lo vist l'Administració ara no pot incrementar el rati d'una aula pel nostre fill en les nostres primeres opcions però tots sabem que això s'acabarà fent al llarg del curs quan hagin de col.locar els pre-inscrits fora de termini i els nous vinguts, ho diu la llei. Ens causen problemes els immigrants? NO. Els problemes els crea la pròpia administració i la classe política. Lectors necessitem la vostra ajuda, creieu que em de continuar lluitant o bé ens hem de conformar? Gràcies

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?14/05/2010 - 17:32:20
Nom: Xevi

Nosaltres ens varem trovar amb un problema semblant, varem consultar am el Sr. Josep Anglada, i gracies als seus consells i ajuda ho varem poder resoldra. Desgraciadament, mes que mai, som al pais de "tonto l'ultim".

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?14/05/2010 - 19:16:03
Nom: lluuisa

tens dret, si ets inmigrant, si ets del pais mentalitzat que no,

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?14/05/2010 - 22:16:23
Nom: Sinibald

Jo entenc que el dret a l'educació vol dir tenir garantida una plaça en una escola pública que ha d'estar a una distància raonable del domicili i que, si això no és possible, cal facilitar el transport i el menjador. Això seria acceptable amb una xarxa d'escoles que oferissin, totes, les mateixes garanties educatives. Aquestes garanties són avaluables pels resultats i pel nivell de competències que assoleixen els seus alumnes en acabar. La procedència dels alumnes no hauria de ser un factor que alterés aquests resultats, però la realitat no és aquesta. Sempre hi ha hagut, amb inmigrants i sense, escoles "terminals" i escoles "trampolí". Les primeres són aquelles on els alumnes, per diferents circunstàncies socials i culturals, comencen a tenir consciència ben aviat, que el seu destí no és la formació sinó surtir al carrer per aportar ingressos a la família, perquè la família ja li té la feina a punt o perquè la família es desentén de a seva educació i l'alumne puja com un gandul i un inútil integral. Les segones son aquelles on es crea un ambient i una inèrcia que arrossega als alumnes a continuar, en una universistat o en la formació professional, i que qui no segeuix els estudis, surti com a mínim amb uns recursos que li permitin trobar un lloc digne a la societat i ser una persona.
Si les raons que doneu per defensar el vostre dret a triar es basen en la comoditat o en el rebuig social d'una gent amb la que no voleu barrejar els vostres fills, heu d'entendre que això és moralment inacceptable. Però sí que haurieu de poder rebutjar una escola perquè els seus nivells de fracàs escolar són inacceptables. Però això les escoles no ho demostren. Demaneu-ho. Exigir que una escola pública reti comptes de la seva feina us donaria arguments de pes per rebutjar-la o triar-la. Si heu de portar el vostre fill o filla a La Sínia el més important no és qui hi va, sinò què en fan.

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?15/05/2010 - 08:16:19
Nom: vigatana

Certament, la nostra preocupació com a pares principalment és tenir clar que escollim una escola trampolí. A nosaltres com a la majoria ens agradaria que el nostre fill si voluntàriament ho decideix pogués cursar estudis universitaris i per això li hem de posar totes les eines necessàries al seu abast. Ens preocupa que en aquesta escola això no sigui així, no per la raça ni el color sino per les diferències socials i culturals que existeixen i que certament per desgràcia això creiem els empeny cap a un altre camí. Sóc una persona que encara que no ho sembli amb el meu primer escrit no em considero racista. Entenc que el problema no és de l'immigració, sino que són les lleis i la pròpia administració les que amb les seves actuacions estan fomentant certes conductes intol.lerables com tu bé dius. Parles de comoditat, per nosaltres no es tracta de comoditat escollir l'escola que ens queda a prop de casa ni que l'administració ens pagui el transport i el menjador. Nosaltres volíem que el nostre fill pogués venir a dinar als migdies a casa per què apostem per la vida familiar i volíem evitar que el nen estés 8 hores diàries a l'escola i per fer això depenem d'una persona que no té cotxe ni carnet de conduir i als migdies les escoles no ofereixen el transport. És demanar massa voler disfrutar dels nostres fills? Em de permetre que el sistema ens obligui a delegar cada vegada més la nostra funció com a pares en altres persones?
Ens neguem.

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?15/05/2010 - 08:25:04

Hola Xevi, primer de tot moltes gràcies per escoltar-nos. Nosaltres no voldríem haver d'anar a veure l'Anglada per resoldre el problema però si que potser ens ajudaria poguer coneixet per què ens poguessis explicar el vostre cas. Estem molt perduts i bastant desesperats, tu com a pare ho pots entendre ja que hi has passat. Potser no vols facilitar les teves dades en aquest espai i ho entenc però si ho veus possible m'agradaria que em diguessis un lloc, un dia i una hora per poder parlar sobre el vostre cas i com es va resoldre.
Gràcies.

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?15/05/2010 - 18:56:12
Nom: PEP

Aixó que dius es mentida i tu ho saps fas demagogia pura el Sr.Anglada no ho pot resoldre ni ara ni mai podria tenir competencies per mes alcada que fos. Ja prou de tanta demagogia amb tots aquest temes. Digues que et va dir que fesis l'Anlada pot demostrar res? .Aveure si us doneu conte que la societat també estar canviant i que no es la que mes es beneficia d'aquesta situació.
Menys populisme i tocar mes de peus a terra i mes responsavilitat si us plau

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?15/05/2010 - 19:10:20
Nom: Joan

Tu creus que la distancia es el problema? Perquè no triaves el Vic centre uns conaguts meu hi van hi estan encants, a mes Vic el punt mes lluny d'un lloc a l'altre es molt inferior al que tenen molts alumnes de la majoria de escoles de Catalunya. No deu ser que estem molt ben acostumats i ens fot molt que'ns canvii el nostre tant apreciat entorn, Ho entenc, però no estem sols aquest mon i potser comença a ser hora d'entendra-ho malgrat ens foti i si no passa res seguirem donan la culpa de tot a l'administració perqué gracies a Deu ens ho te que solucionar tot, sobretot al nostre gust i prou. Ho sento si soc una mica dur però ja em cansa veure respostes irresponsables com les d'en Toni

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?16/05/2010 - 09:34:07

Hola Joan,

Gràcies per la teva sinceritat. Jo no demano que l'Administració m'ho ressolgui al meu gust però si que demano coherència. Ens ofereixen la nostra cinquena opció per què resulta que es donen unes circumstàncies excepcionals però en el moment que jo els demano que si passa això mateix en una altra de les nostres opcions si també faran l'esforç em diuen que NO. Això no és un joc d'estratègia a veure quants problemes es deixen ressolts el més aviat possible. En un joc les dues parts han de tenir igualtat d'oportunitats i en aquest això no passa: l'administració té sempre la paella pel mànec, no juga amb l'educació dels seus fills i disposa de molta més informació.

Respondre  
Re: ÉS UN DRET ESCOLLIR ESCOLA?16/05/2010 - 17:16:58
Nom: Xevi

Una vegada t’han denegat l’admissió del fill en un centre determinat s’ha de presentar les corresponents al·legacions, tant a l’oficina Municipal (Plaça Estudiant de Vic) com a l’escola que t’ho ha denegat i si s’escau també al departament d’ Ensenyament. Tot DEGUDAMENT ARGUMENTAT i PRESENTAT EN TEMPS i FORMA. Això últim es en lo que ens va ajudar el Sr. Anglada. Es molt possible que ja us hagin passat els plaços (i ja no hi hagi res a fer) però a l’oficina Municipal d’ensenyament us tenen d’informar.

Referent a un altra missatge, dir que aquesta es la "demagògia" del Sr. Anglada, donar un cop de mà als ciutadans.

Respondre  

Anar a la pàgina

1  2  3  4  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: