TEMA: joia trubada
| joia trubada | 03/05/2010 - 16:45:30 | |
| Nom: laura
Ahir passajant em vaig trobar una joia en un carrer cèntric de Vic. Sembla molt valuosa. No sé si tinc d’anar als mossos a denunciar que m’ho he trobat i si ningú ho reclama sera meu o com va això. Algu que s’hi hagi trobat em pot quant temps haig d’esperar perque sigui legalment meva i la pugui vendra? O si hi ha alguna oficina d’objectas perduts o algu similar.
Gracies.
| |
| Re: joia trubada | 04/05/2010 - 15:33:58 | |
| Nom: Un poli
El codi civil diu:
Artículo 615.
El que encontrare una cosa mueble, que no sea tesoro, debe restituirla a su anterior poseedor. Si éste no fuere conocido, deberá consignarla inmediatamente en poder del Alcalde del pueblo donde se hubiese verificado el hallazgo.
El Alcalde hará publicar éste, en la forma acostumbrada, dos domingos consecutivos.
Si la cosa mueble no pudiere conservarse sin deterioro o sin hacer gastos que disminuyan notablemente su valor, se venderá en pública subasta luego que hubiesen pasado ocho días desde el segundo anuncio sin haberse presentado el dueño, y se depositará su precio.
Pasados dos años, a contar desde el día de la segunda publicación, sin haberse presentado el dueño, se adjudicará la cosa encontrada o su valor al que la hubiese hallado.
Tanto éste como el propietario estarán obligados, cada cual en su caso, a satisfacer los gastos.
Es a di, has de portar l'objecte trobat a l'oficina municipal d'objectes perduts de Vic (Guardia Urbana), deixa el teu nom i d'aqui dos anys serà teu.
| |
| Re: joia trubada | 04/05/2010 - 17:40:49 | |
| Nom: Raimon
Si vols exercir amb honradesa i honestedat, com sembla que ets, jo la portaría als mossos.
| |
| Re: joia trubada | 04/05/2010 - 20:29:55 | |
| Nom: laura, la one
yo de tu la portaba al cahs and conver ..
| |
| Re: joia trubada | 04/05/2010 - 21:15:22 | |
| Nom: Eduard
Si la joia l'havéssis perdut tu, què faries? Segurament comunicar-ho als mossos o als municipals.
El que ha perdut la joia, què pot haver fet?
1 - Denunciar una pèrdua als mossos o als municipals.
2 - Denunciar un robatori ( segurament és el que farà si la té assegurada).
Si la policia s'ho empassa, i tu te l'has quedat i un dia decideixes fer-la valorar o vendre-te-la, podries passar per lladre si t'enxampem.
Si te la quedes per a tu, et farà falta valor per lluïr-la en públic, per por que et descobreixi el propietari.
És a dir, si te la quedes, et pot passar que et sentis lladre. Aquest és un noble sentiment, perquè demostra que ets capaç de distingir entre el que és just ( el que voldries per a tu) i el que no ho és.
Si la tornes et trobaràs gent que et dirà que ells haurien fet el mateix i d'altres que et diran que ets tonta. Malfia't dels segons, perquè si un dia perds la cartera, se te la quedaran. Només per saber qui són, val la pena que no te la quedis.
| |
| Re: joia trubada | 05/05/2010 - 00:32:16 | |
| Nom: laura
i si m'ho quedo amagat durant dos anys llavors ja serà legalment meu? o si ara em trobessin seria un robo? Vosaltres ho entregarieu o us ho quedarieu?
| |
| Re: joia trubada | 05/05/2010 - 11:40:45 | |
| Nom: un
Porta-la a objectes perduts, a l'Ajuntament. Ells et faràn un rebut, conforme l'has portada tú, amb les teves dades, telf, etc.... I si en dos anys ningú l'ha reclamada, com és molt possible que passi, et pots tornar a passar per allà. I serà de la teva propietat a tots els efectes. I amb la consciència tranquia de que has fet el que tocava.
I si hi passa el legítim propietari, i li donen a ell/ella, apart de les gràcies, crec que t'hauria de donar el 10% del seu valor. Que, legalment, és el que et toca, per haver-te comportat com un ciutadà com cal (i dic ciutadà, no ciutadana).
(I jo de tú, abans de fer això, em passava per un joier, o una casa d'aquestes que compren or, i aquestes coses, que te la tassèssin. No fos el cas de que fos una baratija comprada als xinos, per dos eurets. Que aquests, avui dia dia, fan meravelles falsificant coses. I encara faries el ridícul a l'Ajuntament, davant el funcionari de torn).
| |
| Re: joia trubada | 05/05/2010 - 17:44:50 | |
| Nom: un poli
El codi penal diu:
Artículo 253.
Serán castigados con la pena de multa de tres a seis meses los que, con ánimo de lucro, se apropiaren de cosa perdida o de dueño desconocido, siempre que en ambos casos el valor de lo apropiado exceda de 400 euros. Si se tratara de cosas de valor artístico, histórico, cultural o científico, la pena será de prisión de seis meses a dos años.
´Si no retornes l'objecte perdut podries cometre un delicte d'apropiacio indeguda si el valor de l'objecte es superior a 400 euros i si és inferior de 400 euros falta d'apropiació indeguda.
Consell retorna-la.
| |
| Re: joia trubada | 05/05/2010 - 21:54:22 | |
| Nom: un
Com es menja això d'una pena de multa de tres a sis mesos? És que "un", no li acaba de veure el què!...
| |
| Re: joia trubada | 06/05/2010 - 17:35:21 | |
| Nom: Freedom
No ho tornis. Amb la corrupció que hi ha avui en dia abans que s'ho quedi algun funcionari millor t'ho quedes tu que ho has trobat. Jo donaria senyals de que l'has trobat com estàs fen en aquest fòrum i si la persona que la perdut li interessa ja et trobarà ella a tu i si no per tu. Tantes coses ens roben i ningú ens torna res.
| |
|
|