TEMA: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 04/05/2010 - 18:36:54 | |
| Nom: ex-alumne
Per alusions, voldria destacar la profesionalitat del "amigo" GAY, profesor de l´escola d´empresarials de Barcelona durant molts anys
| |
| Resposta a ex-alumne | 04/05/2010 - 23:37:57 | |
| Nom: Pere Vinyeta i Obiols
Pel que dius, sembla que has estat ex-alumne del professor José Mª Gay de Liébana.
He de dir que en cap moment he dubtat de la seva professionalitat.
El que dubto és que sigui un defensor dels drets de Catalunya.
Si vaig errat seria bo que ens diguéssis quin és el seu tarannà.
Uns enllaços a articles seus en defensa de Catalunya i la seva cultura serian molt benvinguts.
Agraït.
| |
| tot contestant al Pere Vinyeta | 05/05/2010 - 11:50:18 | |
| Nom: un
Dir que un article que intenta ser objectiu, i dir les coses pel seu nom, és tendenciós, mentider, i que ataca Catalunya, etc, etc....no és qualificar al seu autor de bon professional, precisament.
I per cert, que passa? Si un economista no te articles publicats a Internet defensant Catalunya (de no se quins atacs, de fet. Que no ens està bombardejant ningú, em sembla a mi) i de la seva cultura, ja no pot ser un bon professional de lo seu? en aquest, dels afers económics. Hi ha molta gent bloguejant i forumejant això que demanes. I això no demostra que siguin bons professionals de res (més aviat, al contrari. Dóna ben be la sensació que el que passa, és que no serveixen per unaltre cosa).
un (segueixo esperant..........zzzzzzzzzz!!!)
| |
| Opinió de l'historiador i escriptor Joan B. Culla | 05/05/2010 - 12:57:38 | |
L'historiador i escriptor Joan B. Culla dona aquesta opinió de l'anunci del Gremi d’Empresaris de Cinemes de Catalunya.
(Extracte del ;Matí de Catalunya Ràdio d'avui).
http://www.casti2001.com/varis/joanBCulla.wav
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 05/05/2010 - 22:28:54 | |
Jejejeje, molt booo! Trobo que si pagues una entrada del cinema, no t'haurien de fer publicitat de cap mena, ni enganyosa ni no enganyosa!, diu el senyor aquest. I jo, tots aquests anys empassant-me que els mobles havien de ser de Can Susany! Que el pis me l'havia de comprar setmana si, i setmana també, a l'Habitatge
O que els millors trajos de la comarca eren els de la sastreria Franquesa. (Per dir nomès alguns que ara em venen al cap). I tota aquesta gent que ara protesta tant, on eren, llavors? Tancats, i muts, a la gàbia, jejeje. Doncs, jo coincideixo amb el trasspassat Eugeni, quan deia allò de:
(SABE QUE LE DIGO??? QUE LA GABARDINA ME LA COMPRARÉ DONDE ME DE LA GANA!!!!
I eso por que lo dise??
Que porque lo digo? Porque hay afuera, pone:
"COMPRE SU GABARDINA EN EL CORTE INGLES"
(Aii, senyooor!! Beneïda censuraaa, jajajaja!!!!)
| |
| Resposta a "un" | 06/05/2010 - 12:51:37 | |
A ningú no se li escapa que el fet de que treguis de context frases aïllades és per no entrar directament al tema del fil. I el tema és si seguir amb la filosofia franquista de zero doblatges al català al cinema o bé el més que prudent 50% de doblatges en català.
Suposo que si per tu fos no hi hauria televisió en català, ni diaris en català ni radio en català. De fet, per què necessitàvem televisió i radio en català si la opció castellana era suficient? Per què diaris en català si els castellans els entenem perfectament?
Per poder contestar és imprescindible estimar la teva Terra i la teva Cultura. No sé si és el teu cas però ho dubto.
| |
| Pere Vinyeta i Obiols | 06/05/2010 - 13:47:01 | |
| Nom: Caminallum
Pienso que lo expresado por usted es lo más justo y ajustado y simplificado. El tema no es ni problemático, tiene unos síntomas visuales, escritos y hablados de pudrimiento tan intenso, que la única cosa que nos queda, es poner todo nuestro empeño para defender nuestra cultura y por esto yo en los últimos 8 años he visitado este lugar 5 o 6 veces y sobre todo, explico a la gente las razones del por que. Salút.
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 06/05/2010 - 17:24:23 | |
Per poder contestar, senyor Vinyeta, el que és imprescindible és tenir un ordinador, amb connexió a internet (cosa de la que disposo, de moment, afortunadament. I malgrat l'anomenada bretxa digital). Saber llegir, entendre i escrire el català (el parlar-lo no és imprescindible. Ja que aqui no parla ningú). I tenir una opinió i un punt de vista propis, i que no per força tenen per què coincidir amb la seva. Ni amb la de ningú. I, per últim, passar el filtre de la censura d'aquest fòrum (cosa que, de moment, sembla el més difícil d'assolir. Nomès comentar-li que, en aquest mateix tema, li he contestat punt per punt algún dels seus missatges, d'aquests que li surten publicats a l'instant. I que no m'han estat publicats, m'agrairia poder entendre el per què. Aixi que ja li dic ara, que aquest és l'últim missatge que li contesto, en aquest tema, si més no. Que passo de competir amb jugadors de ventatja. La seva postura està clara. I crec que la meva també. Així que no ens posarem pas d'acord. Ni falta que fa.
No sé perque diu lo de treure coses de context. Vostè posa un enllaç a la opinió d'un senyor sobre el tema. I jo opino sobre el que li he sentit a dir a aquest senyor. Res mes. I només dir-li, per últim, que no és vostè ningú per donar-me lliçons d'estimació de res, ni a la meva terra, ni a la meva cultura, perque segurament en tinc tanta com pugui tenir-ne vostè. O molta més, qui sap. La meva contesta en aquest tema, i la meva postura, es basa en termes estrictament económics (i res més). Com em sembla que ho són, també, les postures del mateix Albert Vilà, al-ludit per vostè mateix en el títol, o el mateix Josep Mª Gay. Si a mi em sembla que aquesta llei és una autèntica beneiteria, econòmicament parlant, pel sector del cinema, doncs crec que ho puc dir, i argumentar. Com vostè pot dir exactament el contari, i argumentar-ho, si pot (cosa que no fa, dit sigui de pas. Ja que els seus arguments semblen més escrits amb les visceres, que no pas amb el cervell). De fet, dubto moltíssim que aquesta llei, tal com està ara, s'arribi a aplicar mai. Bona tarda. I a reveure, senyor! (Bé, millor dit, a rellegir).
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 06/05/2010 - 18:04:10 | |
| Nom: per un
Vas d'un sobrat que té tela. la teva resposta es com sempre només criticar per criticar, sense aportar res, un debat estèril.
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 06/05/2010 - 19:16:13 | |
per a "tú":
Aporto la meva opinió de que aquesta llei no te gaire raó de ser (i no soc pas l'únic). I et remeto al ja famós article del professor Gay, on argumenta amb xifres i dades el per què. És molt més del que aportes tú, que és RES (apart del simple fet de criticar-me). De fet, per no aportar, no aportes ni un nom, amb el qual em pugui referir a tú, directament. Si et sembla que el debat és estéril, la teva contribució no contribueix pas a millorar-lo gaire, precisament).
| |
|
|