TEMA: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic
| Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 30/04/2010 - 16:09:27 | |
| Nom: Pere Vinyeta i Obiols
Senyor Albert Vilà,
Donat que vostè va fer seguiment del tancament patronal dels seus cinemes de Vic el proppassat dia 1 de gener contra la nova Llei que obligarà al doblatge del 50% de les pel·lícules en català, li agrairia que ens informés si també passarà l'anunci que dibuixa un desastre en cas que el català formi part de la oferta de cinemes.
Enllaç a l'anunci:
http://www.youtube.com/watch?v=m_ElXW46Cc0
Atès que vostè va contestar un escrit meu (veure el fil http://www.osona.com/forum/tema/13602/tancament/patronal/proper/dilluns/cinemes/vic ) on afirma que "estima la llengua catalana igual o més que jo", vull pensar que no passarà aquest espot tendenciós contra la nostra llengua; seva i meva.
De moment i segons informa RAC1, els cinemes que NO faran campanya contra la nostra llengua son:
BARCELONA:
-Alexandra 5 sales (Rambla Catalunya, 90)
-Casablanca-Kaplan (Passeig de Gràcia, 115)
-Cinemes Girona (Girona, 175)
-Lauren Gràcia (Bailèn, 205)
-Lauren Horta (Passeig Maragall 415-417)
-Lauren Sant Andreu (Passeig de Fabra i Puig / Les Monges)
-Lauren Universitat (Pelai, 8)
-Maldà (Pi, 5)
GIRONA:
-Truffaut (Portal Nou, 7)
LLEIDA:
-Espai Funatic (Pi i Margall, 26)
-Lauren Lleida (Pere Cabrera, 6-8)
AGRAMUNT:
-Casal (Baixada Mercadal, 9)
ALFARRÀS:
-Avinguda (Avda. Catalunya, 32)
ALTAFULLA:
-Les bruixes (Crtra. Nacional 340, km. 1173)
AMPOSTA:
-Amposta (Berlín, s/n)
BELLPUIG:
-Armengol (Plaça Ramon Folch, 17)
BERGA:
-Cine Catalunya (Ciutat, 35)
BLANES:
-Lauren Costa Brava (Ses falques, 10)
CARDEDEU:
-L'Esbarjo Verdi (Lluís Llibre s/n)
CASTELLDEFELS:
-Metropol (Avda Pineda / Rambla Marisol, 23)
CERVERA:
-Casal (Hospital, s/n)
EL PONT DE SUERT:
-Ribagorça (Pont, s/n)
LA POBLA DE SEGUR:
-Avenida (Avda. Sant Miquel, 46)
LINYOLA:
-Planell (Lleida, 2)
MOLLERUSSA:
-Urgell (Navarra, 7)
MONTCADA i REIXAC:
-Cines Montcada (Verdi, 2-4)
PALAMÓS:
-Arinco (Onze de setembre, 35)
-Kyton (Onze de setembre, 18)
REUS:
-Lauren Reus (Camí de Valls, 79)
RIPOLL:
-Cinema Comtal (Pirineus, 8)
ROSES:
-Cinema Roses (Gran Via Pau Casals, 235)
SANT FELIU DE LLOBREGAT:
-Cinebaix (Joan Batllori, 21)
SANT VICENÇ DELS HORTS:
-Multicines La Vailet (Carretera de Sant Boi, 63-67)
SITGES:
-Prado (Francesc Gumà, 6)
SOLSONA:
-París (Crtra. Torà, s/n)
TERRASSA:
-Catalunya (Sant Pere, 9)
-Club Catalunya (Passatge Tete Montoliu, 14)
VALLS:
-Cinemes Valls (Sant Antoni Maria Claret, 8)
VILADECANS:
-Lauren Viladecans (Jaume Abril / Josep Tarradellas)
VILANOVA I LA GELTRÚ:
-Lauren garraf THX (Calç, 1)
font:facebook del 14/15 (RAC1)
Vull pensar que falten les seves sales degut a algun error que vostè mateix podrà aclarir a l'emissora RAC1.
Si no fa res haurem d'entendre que segueix recolzant una actitud totalment contrària a la nostra cultura i que dona continuïtat al que ja succeïa a l'època de la dictadura. Ja només li faltaria que projectés NO-DOs a les sales de Vic.
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 30/04/2010 - 17:09:34 | |
| Nom: Freedom
Jo també soc un gran client de les sales Sucre i em va fer mal veure que tancaven les sales en contra de la llei de passar el 50% de les pelis en català. Tot i així la pressió de la industria pot ser forta i ho vaig deixar passar. Però ara no eh? això de passar aquest tipus de anuncis és intolerable.
Sr. Albert Vilà , si us plau, una mica de força a favor del català. Jo estaria disposat a pegar més per veure les pelis amb català. (però no ho dic amb la veu petita eh. jeje)
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 30/04/2010 - 21:49:51 | |
| Nom: Manlleuenc
Realment, és sorprenent, que en el segle XXI, davant la presió fortíssima que pateix el català en el seu propi territori, una persona, catalana, tingui la força moral d'estar en contra de la llengua en que parlaven els seus pares a casa, amb ells i tota la seva família. Si els diners estan per sobre de la cultura i de tot allò que els seus pares van donar-li en néixer...senyor...guardi's els diners i enterri els seus avantpassats.
Però també li dic que aneu ben errats ja que el cinema en la nostra llengua, la que parlaven els seus pares i vull creure que vostè,tindria avui dia la mateixa viabilitat econòmica que l'espanyol, que no oblidem és la primera llengua en nombre de parlants a les pressons dels USA, si us plau un respecte al territori d'on som, d'on venim i on volem que creixin els nostres fills.
| |
| Resposta a "un" | 30/04/2010 - 21:57:53 | |
Aquesta web del Gremi d’Empresaris de Cinemes de Catalunya, membre de la Federación de Cines de España (FECE), pretén demostrar que la supervivència del cinema passa per evitar un equilibri entre doblatges en català i doblatges en castellà.
Si analitzeu en detall l'anunci, el dramatisme de la música de fons, la solitud del travelling de càmera, la foscor gradual de les sales, el tancament de la porta, el missatge del narrador dient que amb la Llei del cinema [del 50% en català] algunes pel·lícules "no es podran veure" (sic), tot acabant amb el títol de la web prou demagògic: "pel futur del cinema".
El missatge que ens volen donar és: "amb doblatges en català, el cinema no te futur". Ni Goebbels ho hauria superat.
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 01/05/2010 - 19:22:46 | |
| Nom: Eduard
Amic Vinyeta, quan un empresari recolza una causa, és que milita per ella. En Vilà guanyaria el mateix fent cinema en català que en castellà.
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 03/05/2010 - 10:22:47 | |
He vist aquesta noticia a Nacio Digital que us recomano llegir. És a aquest enllaç:
http://www.naciodigital.cat/cityblocs/noticia/184
| |
| Re: Carta oberta a Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic | 03/05/2010 - 12:18:37 | |
| Nom: un
Doncs jo també he vist aquesta noticia, que també us recomano llegir (i que, a diferència de l'anterior, no és una simple opinió personal d'un radical catalanista, sinòs que dona dades, números, estadístiques i comparacions entre la situació actual. I la futura, per desgràcia):
http://paper.avui.cat/article/cultura/183318/escac/cine/catala.html
I que està treta d'un diari digital tan poc acusable de defensar l'espanyolisme com és l'Avui. cat. Podeu constatar, si us molesteu en llegir-la, com als arguments dels empresaris del cinema, la conselleria de cultura (i que arrel d'això, aniria bé que es canvies el nom. Ja que el que defensen, té molt poc a veure amb la "cultura"), dóna la "callada" per resposta. Molts arguments, arrel dels estrictament polítics, de fer contents als socis d'ERC, no deuen tenir.
| |
| Fins els OUS !!! | 04/05/2010 - 11:39:54 | |
| Nom: un
VISCA LA CENSURAAA!!!
Molt bé, senyors. Aqui hi ha algú que pot comparar al gremi d'empresaris del cinema, ni més ni menys que amb un nazi assasí i torturador de jueus, com era en Goebbels, que Deu n'hi do la comparació. I ho publiqueu sense cap mena de vergonya, ni de complexe. Perque defensen el seu dret al pa. I a tirar endavant el seus negocis, que ja prou fotuts deuen estar amb tanta descarrega il-legal. I tant "manteru". Com faria qualsevol bon català, de fet.
I si hi algú, com jo mateix, que publica un misatge tret ni més ni menys que de l'Avui, diari català i catalanista "donde los haya", i que publica un article força ben documentat, amb nombres i dades, fet per un professor universitari que s'haurà documentat abans de fer-lo, suposo, prou bé. I que sabrà més del tema que el tal Vinyeta. Aquest, no el publiqueu. I calleu com uns putes...."shhhhhh". Flac servei esteu fent així, a la defensa del català. I al lliure debat i intercanvi educat d'opinions, que poden ser diverses, si tot el que se us acut fer al respecte, és posar una mordaça a la boca, i fer callar al que us diu (i raona) el que no us agrada.
Sou com els censors franquistes.... "esto no me lu publiquen, COÑOOO", amb el seu rotulador vermell. Nomès, que de l'altre extrem. No hem evolucionat gaire .
(I si no em publiqueu això, tan se val. Ho entenc. De fet, aquest missatge va pel moderador-censor d'aquest fòrum. Amb que el llegeixis tú, en tinc ben prou).
| |
| Resposta a "un" | 04/05/2010 - 13:40:02 | |
No entenc per què titlles de "censura" el retard de la publicació d'articles anònims. Saps per què els meus es publiquen d'immediat? Doncs per que jo sóc responsable del que dic i no m'amago sota un pseudònim. Vaja, que jo hi participo a cara descoberta i tu de camuflatge. Si jo dic alguna incorrecció hauré d'anar al jutjat jo. Si la dius tu qui haurà d'anar al jutjat seran els administradors d'Osona.com. Si no tens la valentia de donar la cara i vols seguir-te amagant, hauràs d'acceptar el retard o la no publicació dels teus articles. L'alternativa ja la saps, dones -com jo- nom, cognoms, adreça, telèfon i email als administradors i no tindràs "censura".
Dit això, t'agrairia que no elevessis l'anècdota a categoria; el nom de Goebbels l'adjudico exclusivament al missatge doncs és un missatge mentider, que atenta contra el meu dret a viure en català i que intenta atemorir al públic mitjançant un missatge apocalíptic.
Però no m'estendré més doncs ja veig per on vas; fer referència al senyor José Mª Gay de Liébana y Saludas no és precisament aportar un referent imparcial. Per tothom és coneguda la seva adscripció política prou espanyolista i contrària a una Catalunya catalana. Qui ho dubti, només té que veure les seves assídues col·laboracions a Intereconomía.
Si tu et sents confortable havent d'escoltar una pel·lícula en una llengua que no és la teva allà tu. O, potser, en realitat és la teva llengua. Jo vull viure en català a Catalunya. Creus que hi tinc dret o no?
| |
|
|