Fòrum

TEMA: Llibre per St. Jordi

Llibre per St. Jordi21/04/2010 - 15:14:44
Nom: Earendil

Benvolguts amics,
serien tant amables de recomanar un llibre per aquest sant Jordi? No cal que sigui un best-seller, ni el llibre més modern, sinó algun llibre que els hi hagi agradat especialment.

Earendil, amant de la lectura.

Respondre  
Re: Llibre per St. Jordi21/04/2010 - 23:12:54
Nom: isa

A mi m'agraden els de Noah Gordon , El médico, Chaman, la doctora Cole, el último judio ...No et sabria dir amb quin em quedaria i d'altra banda un que he llegit més de 20 vegades i que sempre m'emociona es: Viento del este viento del oeste de Pearl S. Buck.Ja té els seus anys però a mi m'encanta .Últimament també he llegit dos de zombies que em va recomanar el meu fill i m'ho he passat molt bé llegint-los son:Apocalipsis Z i el mundo oscuro ,de Manuel Loureiro .

Respondre  
Re: Llibre per St. Jordi22/04/2010 - 23:36:36
Nom: vigatà català

veig que en aquest fòrum la cultura no és gaire important entre els seguidors, ja que aquest tema -molt interessant- no té gens d’èxit. I ho dic sense que serveixi de precedent, company Earendil.

Et recomano un llibre molt de la plana de Vic i molt interessant: Femer fa graner, de Jacint Torrents, etnòleg de l'Uvic. Parla dels costums agraris i la manera de fer de la plana de Vic al segle XX.
També molt interresant "mil millones de mejillones" professor d'economia, és una sàtira política en què és troben ZP, Berlusconi, Emilio Botin, F.Alonso en una illa deserta i s'han d'administrar ells mateixos...qui manarà qui portarà els comptes...en la cual la moneda són els musculus. Ens explica com vam aribar a l'actual crisis d'una manera molt entenedora.
També recomanar-te "camps d'aviació de la guerra civil a Osona" llibre molt ben documentat de la guerra civil i en concret dels camps que hi havia a Osona, realment és un gran gran llibre.

i per últim, la "patada a la escalera" (es pot trobar al google) llibre d'un coreà en el qual ens explica com les grans potencies i les grans empreses arriben a dalt de tot i llavors "donen la cosa a l'escala" perquè ningú més pugui arribar on son ells...llavors ells són els primers a demanar el mercat lliurecanvista i sense aranzels proteccionistes ja que ells són a dalt de tot. Llibre molt bo i per reflexionar molt.

Res més, quins ens recomanes tu Earendil?

Respondre  
Re: Llibre per St. Jordi23/04/2010 - 22:28:01
Nom: laura,la one

no se quin llibre t'habran regalat erandil, pero quansevol pot ser bó ,hi han mils ,a quin mes maco,
a mi el que m'ha impactat es el que t'ha recomenat l'amic vigatà català ,el dels "camps de aviacio de la guerra o algo aixi de osona ,"te que se bó bó,,,,,jo que mira que llegueixo ja m'ha arrepenteixo de no haberlo lleguit encara ,,,
qui dius que l'ha escrit ????

Respondre  
Re: Llibre per St. Jordi24/04/2010 - 00:25:14
Nom: Eduard

Els Camps d'Aviació a Osona és un treball d'investigació dels Erra, pare i fill.
Es un llibre imprescindible a la biblioteca de qui vulgui entendre el seu entorn humà i saber llegir l'empremta de la nostra història en el paisatge que ens envolta i , a més, posa llum a històries esborrades de quan la nostra comarca va respondre amb sorprenents actituts a la situació. El llibre descriu molt detalladament la construcció i la funció del camp d'aviació de Sant Julià de Vilatorta, on a més de les funcions defensiva i ofensiva, es muntaven avions de combat.
No és una novel·la, però seguint-lo, te'n suggereix moltes. Potser un dia, algú les escriurà.

Respondre  
Re: Llibre per St. Jordi24/04/2010 - 11:44:47
Nom: vigatà català

laura, el llibre el títol exacte és: "Els camps d'aviació d'Osona durant la guerra civil" els autors: Erra Gil, Martí Erra i Gallach, Miquel (pare i fill) editorial Eumo i l'ISBN per trobar-lo sense problemes és: 978-84-9766-215-4 el preu 10 euros. També en aquesta linia de llibres recomano molt el de "femer fa graner" és un goig també!
Salut i lectura!

Respondre  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: