TEMA: Incivisme dels amos de gossos
| Incivisme dels amos de gossos | 11/02/2010 - 16:21:25 | |
| Nom: Earendil
Algú de vostès és capaç d’explicar perquè moltes de les persones que surten a passejar el seu bonic gosset/a semblen tenir una incapacitat articulatòria per ajupir-se i recollir el bonic excrement que ha deixat anar la seva bestiola? Potser es pensen que els carrers o parcs són lavabos grans per les seves mascotes i no pel goig de grans i petits?
Per sort no són tot el col•lectiu de passejadors qui fa això, però davant la dificultat que sembla tenir corregir l’actitud incívica de molts d'ells, proposo als ajuntaments una taxa per animals de companyia. S
i algú se li acut una proposta millor per acabar amb l’incivisme dels amos dels animals (no dels gossos, pobrets no en tenen cap culpa) estic obert a comentaris.
Earendil, sense gos.
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 11/02/2010 - 19:19:17 | |
| Nom: laura ,la one
si, enandil
ara toca ficarse amb els amos dels gossos ? aixo va per temporades encara que ......
jo proposo un altre impots EL IMPOTS "per els pares amb fills pijons i porcs" que et sembla?,
perque mira que protesteu per els gossos que pixan i cagan al mig del carrer ,pero no he vits mai un comentari per aqui que es queixi de com queden els carrers despres del mercat de musica viva, o un dissabte de festa major ,,i mira que queden fastigossos ,ja que t'he de dir que si tinc gos, o le tingut sempre he recollit les caques ,pero les he passat magras perque el pobre bitxo no es clavi els vidres del les ampolles de cerveça que queden sempre als parc i als carrers ,,,o no trepitji els pipis de la penya ,,,que despres quin fastic que se enfili al sofa avent trepitjat allo... una mica de por favor ,,,,que sempre pagan justus per pecadors ,,,,,que no som tots tan guarros ,,,,,
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 11/02/2010 - 22:18:11 | |
| Nom: Eduard
Noi, o noia, tens tota la raó, jo tinc gos i sempre he recollit la merda, i no obstant sóc sospitós de porc incívic pel sol fet de tenir-ne.
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 11/02/2010 - 22:35:53 | |
| Nom: roc
Els ajuntaments tenen part de culpa.
Al igual que jo per exemple se a quina hora surten a passegar els gossos i el lloc, també o té que sapiguer la policia local, la que tindria que fer actuacions més dràstiques per aquest problema, i no avisant a l'amo, sino imposant-li la sanció corresponent al moment.
Al igual pasa quan van deslligats, jo ja he tingut que donar un parell de patades a més d'un gos sense lligar perque anava directament cap a la meva filla de 3 anys.
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 12/02/2010 - 11:01:20 | |
| Nom: isa
Tens tota la rao Earendil(t'has buscat un nick complicadet eh?) jo tambe estic farta d'haver de caminar mirant cap a vall per si de cas trepitjes el regalet!
I tu Laura , guapa , perque et dones per al.ludida? es que per casualitat tu ets una d'aquestes que no recullen ? Ai , dolentota!!!
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 12/02/2010 - 11:45:29 | |
| Nom: Earendil
Benvolgut Eduard,
Al formar part d’un col•lectiu se l’identifica com al col•lectiu, malgrat vostè pugui tenir un comportament exemplar. És així i poc hi pot fer amb això. Tinc entès que hi ha un feeling especial entre els amos de les bestioles quan surten a passejar, alguns fins i tot diuen que es una excel•lent manera de lligar, vostè ho pot confirmar? Estic segur que algun cop passejant amb la seva bestiola ha vist a un “col•lega” seu que no recollia la caqueta, li ha dit alguna cosa? Quina justificació li donen? O simplement es que de porc i de senyor se’n bé de mena?
Earendil, a l’espera.
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 12/02/2010 - 12:10:16 | |
tu isa filla no llegueixes o que ??
tinc gos i recullo tot el que fa, ho has lleguit bé ?.
sencillament es dificilot tenir gossos ,lleguir aquestes coses i no donarse per aludid ja que hi ha la mania de posarnos a tots en el mateix sac,,
o tambe ,
com diu el noi de mes amunt es dificil poder anar per el carrer tranquil amb el teu gos ben lligat cuant hi han 4 gili ,,,que els porten deslligats i aquets et venen a tocar el que no sona tiranse damunt del teu gos ni que sigui per jugar, si jo el porto lligat sempre i es te que porta aixi perque tenen que haber el inteliguents de torn que no el poden portar aixi ?????
que agafara un trauma el gos per anar lligat ????per favor ,,,,,,
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 12/02/2010 - 12:54:53 | |
earendil ara si que li he escrit bé .
No se si l'eduard et contestara mentres ho faig jo si et serveix la meva experiencia .
pel fet de tenir gos no amb considero de ningun colectiu,ni jo ni la mitat de amos de gossos del mon ,
aixo de que hi ha feling amb els altres amos de gossos tampoc se de on ho has tret ,apart de que amb sembla que has vits moltes pelicules .
manera de lligar ,?tambe he sentit que es lliga molt amb els nens al parque ,i mira que he anat vegades al parque amb els nens i el gos i no hi ha manera tu ,,,,deu ser tambe de pelicula ??
col.lega ?pel fet de tenir gos soc col.lega del tio o tia, home o dona del bloc del costat ??caqueta ?? amb sembla que som grandets per dir a les coses pel seu nom no ?
si alguna vegada he vits com algu no collia la "caqueta"del seu gos ,pocas la veritat ,si li he vits li he dit "porc" directament justificació ninguna ,sencillament com diu voste
de porc i de senyor s'ha de venir de mena ,,,,,
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 12/02/2010 - 14:44:41 | |
| Nom: Eduard
Mira, passejar el gos és una manera d'establir una conversa, com bé dius, amb els del teu col·lectiu. Lligar és un efecte col·lateral a haver començat a comunicar-se. Però no tot són flors i violes, perquè quan et surt la defensora dels animals que t'engega que els gossos són millors que les persones i es dedica a alimentar a tota la gatada del barri, el millor que pots fer és apretar a correr i anar a cagar a un altre lloc.
Jo porto el meu gos en un parc i recullo sempre els seus excrements i sovint els d'altres. En aquest parc hi llaunes, bosses, papers, la gent s'hi pixa i s'hi caga a la nit, la vorera que el separa del carrer està destroçada, quan fa vent cauen branques dels arbres i l'habita una colònia de gats que la senyora que déu me guard de lligar-hi, alimenta, pobrets.
Aixó si, hi ha un cartell que diu: gossos no.
| |
| Re: Incivisme dels amos de gossos | 12/02/2010 - 19:28:50 | |
| Nom: un
Earendil, col.legui: tú que parles de merda, i de cagades, l'has ben cagat ja, posant el títol al tema aquest. Li hauries d'haver dit: "Incivisme d'ALGUNS amos de gossos". I no el que has posat. Encra que tú mateix reconeixes que, per sort, no són tot el col.lectiu d'amos de gossos que fan això. Jo et diria més, em solo fixar en aquest tema, i et diria que són un 80%, o més, els que els recullen (sempre hi ha un pett percentatge de maleducats, que no ho fan. Però aquests són els mateixos que ni el porten lligat, que també és obligatori, ni els vacunen, ni porten el xip. I porten uns gossos que semblen cavalls. Però aquests ho fan perque son maleducats de mena. No perque tinguin gos. I no només porten gossos a passejar. També hi solen portar puces, al cap. Encara que aquestes no es vegin a 1ª vista, com els altres).
En quant al que proposes de posar una taxa per gravar el fet de tenir animals de companyia (i que és una despesa més a afegir, al del veterinari, les vacunes, el menjar del gos, la caseta, etc....etc), doncs jo no se on vius tú. Però a Vic, ja fa mesos que es va aprovar aquesta taxa. Són 20 eurets que has de pagar a l'Ajuntament, perque així se li a acudir a algún regidor "moderniyu" amb barba i cúa de cavall (que no és un animal de companyia, encara que ho sembli, sinós que és una forma de dur el cabell). I que serveix, segons van dir en seu moment, per tenir-los controlats. I per poder fer front, per part del nostre Excelentíssim Ajuntament, a les despeses que li costa al nostre consistori recollir els gossos abandonats.... ¿?¿?¿?.
(O sia, que els que complim les nostres obligacions, amb els gossos, o amb el que sigui, hem de pagar pels que no ho fan. Al-.lucinant!).
Per aquesta mateixa regla de tres, proposo una taxa a tots els propietaris de cotxes, de 300 euros, per posar un exempe, per poder fer front als gastos de la grúa municipal, quan ha de recollir els cotxes abandonats a la via pública. Absurd, oi? Doncs que algú li expliqui al regidor de la cúa. Si algú abandona un gos, que el busquin. Que per això porten un xip, i estàn controlats. I que als altres ens deixin tranquils.
En quant a lo de l'altre proposta per arreglar-ho, doncs ja hi és. No recollir les caques del gos, està multat, almenys a Vic, a Manlleu, i a alguns llocs de més. O sia, que si ho fas, i t'enganxen , l'has cagat (mai més ben dit).
En quant a l'afirmació tan absurda que fas de que: "Al formar part d’un col•lectiu se l’identifica amb el col•lectiu",... doncs si tens cotxe, que suposo que si, ets un incívic, perque l'altre dia un cotxe s'em va saltar un semafor en vermell, i una mica més s'em fot a sobre. I si tens moto, ets un maleducat, perque les aparquen a la vorera, que és per els vianants. I no les aqparquen on toca, que és el parkings de motos.
Roc, al meu gos l'han trepitjat (és un gos petit)i passat per sobre pel carrer, gentussa que després et diuen: "Ai, perdoni, que no l'havia vist". I el porto sempre lligat, com Déu mana. Doncs si vas pel carrer, mira per on camines. Que els carrers són per tothom (pels gossos que compleixen les normes, també). El que diu la Laura i l'Eduard sobre els vidres als carrers i als parcs, les pipes al terra, les bosses de menjar i llaunes alas bancs, etc...etc, també és veritat. I ningú hi diu rés. Això per no parlar de les vomiteres. Els dies següents del famós MMVV a Vic, fa fàstic sortir al carrer.
En quant a l'absurd comentari aquest de que tenir gos és una excusa per lligar, és una de ls coses més tontes que he sentit mai. Jo, lo més que m'han dit, unaltre persona amb gos, ha set: És gos o gossa? Quants anys te? Ai que és monu. I para de comptar. El que passa, és que per tenir un animal de companyia (ja sigui gos, gat, o periquito), s'ha de tenir una sensibilitat especial. I és cert que es pot crear certa complicitat. Rés més que això. De tota manera, si creus que això és una bona excusa per lligar, t'aconsello que t'en compris un, i el treguis a passejar (i li recullis les caques, evidentment). Que sinós, et criticaràn pel que no tens culpa. I ves a sabes, igual, amb una mica de sort, lligues, i tot. Que no se perque, em sembla que t'aniria molt bé. Lo d'earendil, sense gos, no fia falta que ho possèssis. Que sembla que alta a la vista:
un, amb gos
| |
|
|