TEMA: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic
| El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 29/01/2010 - 15:35:30 | |
| Nom: Pere Vinyeta i Obiols
El meu email a en Albert Vilà, gerent de Multicines El Sucre de Vic...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Senyor Albert Vilà,
El tancament patronal de dilluns vinent -que no vaga- no sé quins avantatges us reportaran.
El que us puc dir és que poques vegades he vingut -sóc de Calldetenes- als vostres cinemes de Vic doncs és gairebé impossible trobar-hi pel·lícules en la meva -i vostra- llengua.
Hi vindria sovint si no m'hagués d'empassar una llengua que no empro més que quant l'interlocutor no coneix la meva; el mateix que em passa amb l'anglès que només el parlo per necessitats de comprensió de l'interlocutor.
Que vostè se sumi a una acció contraria a la nostra llengua l'hauria d'avergonyir. Però, clar, ignoro si vostè te capacitat d'avergonyir-se.
Com comprendrà, de mi no rebrà mai ni un euro més.
Que tingui sort.
Pere
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ho he tramès via http://www.sucrecines.com/ca/contacte.php
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 29/01/2010 - 17:24:53 | |
| Nom: xato
El problema crec jo resideix en la compra de pel·lícules. Si te de ser en Català les pelis de mes renom hauran de pagar dues copies(castella i català) i suposo que es aquí on surt el problema, i també en la traducció de les pel·lícules que en dia de avui escara no se qui pagara les traduccions.
Tampoc diuen res si això afectara als preus de sessió.
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 29/01/2010 - 19:24:54 | |
La resposta que he rebut al meu email anterior:
++++++++++++++++++++++++++++
Benvolgut Senyor Pere Vinyeta,
per aclarir la postura dels Cinemes de Vic, afegir que:
- No ens agrada el tancament patronal proposat per el gremi de Barcelona, però nosaltres no som uns esquirols
- A Vic es veu cinema en Català
- Ens estimem la llengua Catalana igual o més que vostè
- Volem seguir fent cine en Català
Després d'aquest aclariment no podem afegir res més que esperar que el govern i el sector de cine facin una Llei que protegeixi totes les parts, incloent als catalans com jo mateix
Atentament,
++++++++++++++++++++++++++++
Malgrat que no entenc el significat del seu primer punt, he de reconèixer que han donat resposta immediata al meu correu. És d'agrair.
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 30/01/2010 - 11:23:43 | |
| Nom: alexia (laguapa)
ja em perdonaràs pero aixo es una xorrada! jo entenc el català i el castellà vaia una tonteria que obliguin a subtitular o traduir al català això son ganas de gastar diners. Estic amb el director dels cines de vic.
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 30/01/2010 - 11:24:41 | |
| Nom: alexia
a més! a molts llocs es vol mirar el cinema amb bersió original, no té sentit traduirla del castellà al català. Jo seguire anant al cine amb castellà, per favor!
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 02/02/2010 - 11:11:35 | |
| Nom: Lyco
Doncs jo no ho veig tan estrany que es vulgui cinema en català. Per què sempre quan sortim de casa ja ens toca camviar d,idioma?. Home! una mica de seriositat i defensem el que és ben nostre.
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 02/02/2010 - 15:19:31 | |
| Nom: Pompeu<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Alexia. Les versions (versió, va sense "b" de burra) originals majoritariament són ser en anglés.
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 02/02/2010 - 16:14:59 | |
| Nom: un
Si. Ara lo pròxim serà subvencionar als empresaris del cinema, amb diners públics, és clar, perque la poca genta que va al cinema, haurà decidit d'entrar a la sala on fan la película doblada en castellà. I la sala on projecten la mateixa película en català, estarà buida.
I no és que no es passi cinema en català. És que allà on el passen, no hi va ningú. I els empresaris, tontos, tampoc son. I si ells veiguèssin que la gent es pega per consumir cinema en català, doncs el passarien. Que el que volen es fer diners. I si donès benefici, les passarien encara que fos en xinès. Que doblar, ditribuir i projectar una película, val una pasta. Perque després la vagin a veure quatre i el cabo (o tres, i sense el cabo, si és que aquest està de permís).
NO A LA PIRATERIA AL CINEMA! (vingui d'on vingui).
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 02/02/2010 - 16:38:40 | |
Tot contestant al que signa "un", dir que fa anys tampoc hi havia demanda de ràdio en català i ara RAC1 és lider.
La televisió en català sembla ser que també té molts seguidors malgrat ser una llengua que els cinemes només empren en un 3%.
La situació colonial de Catalunya ha produït una situació on la anormalitat (una llengua forània) ha passat a ser entès com "el normal".
No crec que hi hagi gaires societats on els autòctons defensin els privilegis d'una cultura al·lòctona. Es el que es coneix com a síndrome d'Estocolm.
Tant de bo ben aviat poguem ser un país lliure i independent on la anormalitat desaparegui per sempre del nostre estimat territori i dels seus habitants.
| |
| Re: El tancament patronal del proper dilluns als cinemes de Vic | 02/02/2010 - 19:36:52 | |
| Nom: un
Algunes aclaracions al que signa "Pere Vinyeta i Obiols":
-"Sentència de mort pel cinema?", és el que es pregunta l'informe elaborat per Josep Maria Gay, professor d'economia financera i comptabilitat a la Universitat de Barcelona (UB). El treball, titulat Cruïlla econòmica i financera del sector del cinema davant la Llei del Cinema de Catalunya, desgrana els possibles efectes de l'aprovació de la norma catalana sobre un sector que "es troba ja en una situació difícil". L'anàlisi econòmic i financer correspon al període 2001-2008.
Gay sostè que l'aplicació de la llei farà baixar el nombre d'espectadors a les sales dels actuals 20.000 fins als 10.000. El mercat es reduirà, diu, en la mesura que es distribueixin menys còpies de pel·lícules no rodades en català o castellà, tal com estableix la llei.
O sia, costos, gairebé el doble (les pel.lícules, el doblatge i les projeccions) s'hauràn de duplicar. I el beneficis, reduits a la meitat. Un negoci la mar de RODÓ, si senyor.
-En quant al que comenta de les ràdios i televisions en català, que diu que són líders, ho seràn, SI. Però emeten en català per voluntat pròpia, no perque cap llei els hi hagi obligat.
-Quan parla d'una llengua forània (suposo que es refereix al castellà), cal recordar-li que, segons la Wikipedia:
"Actualmente, el idioma catalán es el segundo más usado habitualmente en Cataluña, tras el castellano. Según los datos del Instituto de Estadística de Cataluña (Idescat) para el año 2008, el catalán es la lengua habitual del 47,6% de la población de Cataluña (un 35,6% en exclusiva y un 12% también con el castellano). En términos absolutos, 2.933.300 personas tienen al catalán como idioma habitual (2.196.600 en exclusiva y 736.700 también con el castellano frente a 3.566.700 (57,90%) que tienen al castellano como idioma habital"....O sia, que actualment, encara hi han més catalans que tenen el castellà com a llengua materna, que no pas el català. No se que entèn vostè ben be per forani.
-El síndrome d'Estocolm es produeix, que jo sàpiga, en les casos de "segrest", quan la víctima sent certa simpatia o afecte pel seu segrestador. I aquí, em sembla, no hi han segrestadors ni segrestats. Nomès una cultura, la catalana, amb les seves manifestacions ben diferents, que poden anar des de la "sardana" a la "rumba" catalana, per exemple.
En quant al seu comentari, on diu: "No crec que hi hagi gaires societats on els autòctons defensin els privilegis d'una cultura al·lòctona", podria di-li que jo si en conec una, la societat vigatana, per exemple, amb la cultura al.lòctona (o al.lògena, si prefereix anomenar-la així) marroquí. Per posar-li només, un exemple.
En quant a lo de que tan de bó siguem aviat un pais lliure i independent on la anormalitat desapareixi per sempre del nostre territori, no se si em fan una mica de por, les seves paraules (de fet, estic bastant acollonit). Ja que no se ben be si, segons el seu punt de vista, un servidor formo part d'aquesta "anormalitat" que a vostè tant sembla destorbar-lo. Esperem que no. Encara que no les tinc totes, sincerament.
| |
|
|