Fòrum

TEMA: Les teves experiències del dia del referèndum

Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 10:49:05
Nom: OSONA.COM

El 13 de desembre de 2009 es va celebrar en 34 localitats d'Osona el referèndum sobre la independència de Catalunya. Per a desenes de milers de persones ha estat una jornada històrica.

Osona.com ha obert aquest fòrum perquè, si voleu, hi deixeu reflectides les vostres experiències d'aquesta diada. Es tracta no tant de parlar de política ni de fer anàlisis, sinó de consignar fets, moments i sensacions.

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 11:10:48
Nom: Lola

El dia del referendum vaig poguer comporvar que les cues eren molt mes llargues als menjadors de Cárites que no pas a lers urnes. Em vaig fer rapidament una idea de la Catalunya actual.

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 11:20:02
Nom: Catalunya

Jo vaig veure moltes cues als colegis electorals de Vic i em sembla que va votar més gent que no pas dinars es van repartir Càritas. Vaig anar a votar independència per construir un país en que Espanya deixi de robar-nos el fruit del nostre treball i ningú no hagi d'anar a dinar a Càritas.

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 12:02:47
Nom: Santi

Lola, això que dius simplement és mentida. Van anar a votar 40.000 persones a la comarca i jo crec que al menjador de Caritas no hi caben.
De tota manera, una cosa no treu l'altra.
No barrejem coses com si una exclogués l'altra per intentar desvirtuar-ne una. L'interès per la independència o no del país i per la fam al món son perfectament compatibles
El dia 13 també es moria gent a Afganistan i es seguia deforestant la selva amazònica... perquè no hi eres en aquests llocs lluitant Lola???
Jo, personalment, vaig participar de la organització del referèndum i ha estat una de les experiències més il·lusionants de la meva vida. És més, m'he quedat amb unes ganes immenses de seguir treballant en aquest projecte.

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 14:14:11
Nom: Anna

Doncs jo si estic d'acord amb la Lola i em preocupa que no només en ZP ens prentengui distreure amb coses l'impost Beckam, treure els simbols religiosos de les escoles...quan lo que importa es la quantitat d'aturats, la falta de llocs de treball, que ens apujin el impostos, la llum... ara resulta que nosaltres els catalans tb ens dona per distreure amb coses que ara no toca.

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 15:03:53
Nom: ANNA

EL FORUM SERVEIX PER EXPLICAR EXPERIÈNCIES NO PER ESPLAIAR-TE AMB COPMENTARIS.

jO DIC QUE VA SER UN DIA MAGNÍFIC ON LA IL·LUSIÓ HI ERA PRESENT A LA CARA DELS OSONENCS!

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 15:49:29
Nom: laura

bé las mevas experièncias el dia 13 D van ser bonas. Vaig poder votar lliurement el que volia i ja està. Vaig votar que NO perque soc catalana i española, pero ho vaig fer molta tranquilament. És una llàstima que en aquestas ocasions surtin els radicals dels tots els cantons, només calia veuru aqui al forum, amb l'un organitzant la manifestació de la falange, i amb altres essent mes catalanistas. Jo continuaré volent ser española, i per suerte aquest acte no anirá enlloc i sera una simple anecdtoa graciosa, pero el 13D ha demostat un acte democratic pacific.

Respondre  
Re: Les teves experiències del dia del referèndum17/12/2009 - 19:04:02
Nom: VOLUNTÀRIA

Crec que el millor aspecte d'aquest referèndum és que la societat civil s'ha mobilitzat com mai havia passat després de la transició. Gent treballant de tot i a totes hores per poder donar al poble el dret a decidir pacíficament sobre el futur de Catalunya. FELICITATS OSONA! HEM D'ESTAR ORGULLOSOS DEL QUE HEM ACONSEGUIT!

Respondre  
Quina alliberació17/12/2009 - 20:51:09
Nom: Toni. Centelles

Una setmana abans del 13D en un acte de l'Alfons Lòpez Tena em van permetre votar anticipadament. En el moment de fer-ho vaig sentir una alliberació i un sentiment de que quelcom estava canviant al nostre petit país; un efecte sanador em va remoure tot el cos, va ser massa.
I a més el 14D em van trucar uns amics de Navarra tot amoïnats i demanant,Què passa a Vic?. Doncs a Vic no passa res, simplement que volem ser nosaltres mateixos, que ja ens hem fet grans i ens volem independitzar. I punt.

Respondre  
qui voti aminatu haydar18/12/2009 - 17:48:53
Nom: yassin

els mitjans de cumunicacio de catalunya, han donat mes importancia a una persona que es diu:Aminatu Haydar, i no han dit res del referendum sobre la indepandencia de catalunya, tambe van criticar molt a la actuacio del govern del Marroc, durant 32 dies van estar al costat de Mminatu Haydar sense entrar al fon del probleme, sense explicar be al public el probleme de una persona que ha provocat un probleme per alla mateixa.
per aixo els marroquins de la comarca d'osona, son molts en la comarca pero no van a votar el dia:13d. no estaban content de les notecies que escultaban sobre el Marroc,i tampoc estaban content de alguns declaracions de els partits nacionalistas que van aprofetar els cas de Haydar. els mitjans de cumunicacio de catalunya estaban a favor de Aminatu Haydar, i no mes parlaban de aquiste persona, i van criticar molts el Marroc.
El catalans s'han de estar el marge del que pasa en al mon sobre tot avui estem parlan de la idependencia, pero o estem sols hem de buscar aliats.sino el psc i el ppc tornaran a pugar.en catalunya.

Respondre  

Anar a la pàgina

1  2  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: