TEMA: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT..
| VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 19/06/2009 - 10:09:50 | |
| Nom: josep tarrida
19 DE JUNY DEL 2009 VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT….
Ens ha deixat físicament………. Però estarà amb tots nosaltres,els que el varem conèixer i els que no, i tota la india especialment a Anantapur, des don dirigia la seva missió per ajudar la pobresa…
Des de la planificació familiar… fins a la gent disminuïda… i especialment ajudava a la gent rural i els dalits, o també coneguts com intocables… gent que no podia rebre atenció sanitària, rebutjats per la societat, i que mai podrien posseir terres…
Amb la seva dona, Anna Ferrer, també han potenciat el paper de la dona dins de la societat India… una feina excepcional!!!
Vaig tindre la sort de coneixe’l, de veure la seva energia, de veure el seu somriure i felicitat que et contagiava nomes mirant-lo als ulls!!
Estava feliç del seu pas per la vida, i qui no ho estaria havent ajudat tants milions de persones i a fer que el mon sigui un lloc millor per viure?
Recordo, que quan el vaig conèixer, em va dir, i tu de que treballes, i li vaig dir que treballava d’informàtic... em va contestar tot rient... així no em serveixes per res, el que necessito son metges, educadors, enginyers de pons i camins... quantes preses havia construït, mes de 5000!!!
Em va dir que “robes” robes tan com pogués a la gent rica, per donar-ho a la gent que realment ho necessita... gent que no te ni per menjar, i que els hi esperava un futur no gaire esperançador... no ho he fet, però des de que el vaig conèixer, la percepció del material i l’immaterial ma canviat completament i per sempre....
Les reunions filosòfiques que feia a les tardes a la fundació, on reflexionava del que era realment important a la vida... i que no ens preocupéssim... que nosaltres trobaríem el nostre camí... eren impressionants...
AMB UNA LLÀGRIMA, CONTENT PERO TRIST A LA VEGADA, EM DESPEDEIXO DE TOTS VOSALTRES, I ESPERO HAVER-VOS TRANSMÈS, NI QUE SIGUI UNA MILESIMA PART, DEL QUE ELL EM VA TRANSMETRE A MI...
josep tarrida
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 19/06/2009 - 14:43:05 | |
| Nom: Betona
Tothom "sense excepció" o amb l'excepció de la part més conservadora de la Jerarquia Eclesiàstica, l’admirava i l’adorava.
Doncs era un ser tant humà com Diví, infinitament mereixedor del "Nobel de la Pau" i de l'amor que l’hi professen milions de persones arreu del món.
Però, "malauradament" pocs l'imiten o l'han imitat.
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 19/06/2009 - 15:06:06 | |
| Nom: isa
Una gran perdua. En pau descansi.
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 19/06/2009 - 20:35:15 | |
| Nom: Eduard Garrell
Gràcies, Josep Tarrida, per la teva reflexió.
Vicens Ferrer dóna la mesura de la vida bona, en contrast amb la bona vida que la majoria ambiciona.
Només que ens quedéssim al mig, fariem un món molt millor.
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 20/06/2009 - 16:32:35 | |
| Nom: monlix
Em trec el barret per tot el que ha fet aquest senyor , donar tota la vida per ajudar als altres ... aquests són els Sants del segle XXI , tot un exemple per molts, per mi el primer , pensar que de vegades podem anar a fer un sopar i gastar 50 o 60 euros com si res o anem amb cotxes que valen un dineral ...
El meu petit homenatge , ah!! i us confesaré una cosa , li tinc enveja , enveja per no tenir els pebrots de fer el que va fer ell al seu dia , que era deixar-ho tot per ajudar.
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 20/06/2009 - 16:33:29 | |
jmt , quina gran sort la teva haver-lo conegut!
he sentit una gran perdua no d´aquelles que surten per la tele i dius quina perdua no?
Hem fa sentir moltissim bé totes les seves accions , fins i tot he colaborat amb la seva fundació que porta el seu nom pr ajudar a la gent de l´india soc una gran seguidora de l´ama i la mare de calcuta i crec que ell va fer una gran acció.... hauriem d´estar moltíssim contens...
torno a dir que es tingut una gran sort de coneixer una gran persona, ens agradaria a tots estar envoltats de persones com ell i la seva senyora, que voldriem més!
| |
| Dos catalans de pedra picada | 21/06/2009 - 00:36:29 | |
| Nom: Miquel de Vic
Dos catalans, dues formes de ser homes d'església que han acabat per ser majorment homes de Pau, de concòrdia, de generositat, de donació i de denúncia. Homes del món, sense caure en les trampes del món: cobejança, poder, diner, vanitat. Liders a voltes "sotto vocce" això si, amb un punt d'orgull i vanitat pel que són (o eren en el cas de Vicenç Ferrer)o pel que representen, contrastant amb una humilitat a voltes acomplexada. Passió i compunció com Verdaguer, foc o violeta del bosc.
No ho sé, tot em porta a dir el que sento com els he vist quan els he escoltat o llegit. Aquestes petites misèries, petitíssimes, al costat de la majoria de mediocritats de la immensa majoria dels mortals, no fan gairebé cap ombra al costat de la gran personalitat i la tenacitat per a fer el bé i dir el que cal a la cara, amb la veritat per davant i el cor a la mà. No han estat covards. Curiosament dos catalans, però també, no ho oblidem: dos cristians, que han fet el bé sense mirar colors, llengua, adscripció o raça. No menystinguem encara en la Europa que es diu i vol ser culte, la potència humanística del nostre passat (encara present) cristià. Oblidar-ho és morir, burlar-se'n ens fa menys dignes.
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 21/06/2009 - 16:16:13 | |
Insensat ..diu la raó
Impossible..diu la experiència
Es com es diu el cor....
tres maneres de veure la vida...tot va lligat a la pregunta que us vull fer..heu decepcionat mai a algú en la vostre vida..o lo que es pitjor..us heu decepcionat..vosaltres mateixos??
| |
| Re: Dos catalans de pedra picada (bis) | 21/06/2009 - 23:57:24 | |
| Nom: Miquel de Vic
Avui rellegint m'he adonat que no havia escrit el segon del noms al.ludits, a banda de Verdaguer que sols hi és citat pel caràcter contrastta de la seva personalitat. El segon català de pedra picada (català i cristià) és, ja ho suposàveu molts: Pere Casaldàliga. Disculpeu el lapsus.
| |
| Re: VICENÇ FERRER ENS HA DEIXAT.. | 27/06/2009 - 17:45:05 | |
| Nom: Ramon
Amb tot el meu respecte i admiració per l,obra de Vicenç Ferrer, per la seva vida d,humilitat i esforç dedicada tota ella al servei dels demés. Quantes coses tenim per aprendre i que poques n,haurem après.Amb homes d,aquesta "fusta" el món sería una altra cosa. Descansi en pau!
| |
|
|