Actualitzat el 19/09/2010 a les 00:01h

Justícia, però no a casa meva

Curiós estira i arronsa entre l’ independentisme extraparlamentari i els dos gegants de la discòrdia d’aquesta tardor, CiU i PSC. L’origen del debat és l’atzucac provocat per la tardana, confusa i deslegitimada sentència del Tribunal Constitucional sobre el també confús i retallat Estatut d’Autonomia. Dues propostes: la del PSC és anar a la porta del darrere a recuperar el que és perdut mitjançant lleis orgàniques, ara que sens dubte el PP no posarà recursos, sinó cara de bon minyó. La dels convergents és forçar el concert econòmic per a Catalunya des de no sé quin canvi de parer del conjunt de les forces estatals, que permeti sortir del pastís de la solidaritat a una de les economies que més aporten.

De sobte, els “solidaris que volen ser-ho sols amb Txèquia” i els “reagrupats poc agrupats comminats a retirar-se”
tenen un atac de patriotisme constitucional i diuen que les propostes de Montilla i Mas, propostes que em jugo el cap que no són seves, són “inconstitucionals”. Toma! Potser estaria bé que ho haguessin pensat el dia 30 de setembre, quan tothom (i repeteixo “tothom”) sabia que s’aprovava una norma inconstitucional; o aquella memorable tarda de ple al Parlament on vaig contemplar el bàndol Montilla, el de Mas, i una ERC en què mai va discrepar Uriel Bertran, dient que no respectarien segons quina sentència que sortís del TC.

Però no salvem ningú: el partit que ara no vol fer soroll s’omplia la boca amb la inconstitucionalitat de l’Estatut mentre feia congressos a la búlgara, i el mateix passava amb un partit “nouvingut”, fins expulsar la meitat dels militants. Per no parlar dels que més parlen de progrés mentre les seves mans el neguen sempre.

Tot poc liberal, poca confiança en la persona, la mateixa manca de coherència entre el reclamat als altres i a un mateix. Perquè és cert que per evitar la sentència o reclamar el concert sols cap la reforma de la Constitució, però també fora inconstitucional declarar la independència al Parlament de Catalunya. Ara bé, hi ha solució? Els ho explico el proper dia.

Navega per les etiquetes

Estatut

COMENTARIS

+0
-0
experiència
Anònim, 27/09/2010 a les 08:32
Tens el meu suport, coheréncia per davant de tot.
+0
-0
Nosotros Votaremos Nebrera
joan, 19/09/2010 a les 22:20
Un excelente articulo, a mi lo que me preocupa son estos comentarios fanaticos y fascistas d gente inculta, q aspiran a un proyecto absurdo: la libertad d cataluña, al mismo tiempo que los catalanes quedariamos sometidos a estos fascistas q recortarian nuestras libertades d opinion. Es ridiculo, es volver al estalinismo.
Para los liberales el concepto nacion es una estupidez de hace dos siglos, y el nacionalismo una tonteria q no puede condicionar la politica, asi nos va.
+0
-0
DEDICAT A UNA ALTRE FEINA
monras, 19/09/2010 a les 14:35
NO CAL QUE TI POSIS NI HA CRITICAR JA T´HA PASSAT EL TREN CAP L´INDEPENDÈNCIA COM A PSC. CIU ERC, NO FACIS PERDRE EL TEMPS HEM HISTÒRIES I MISERIES , DEDICAT A "AJUDAR" A REAGRUPAEMNT I SOLIDARITAT CATALANA I TOTS EL QUE TEBALLEN PER L´INDEPENDÈNCIA PER SER MAJORIA AL PARLAMENT 68 DIPUTATS I AIXÍ ACONSEGUIREM QUE DEIXIN DE ROBAR EL NOSTRE PA DE CADA DIA, PROU POLITICS XORIXOS I FORA EL MORT D ´ESPANYA MANAT ARA PER ZAPATERO ( TRILER DEL REGNE ), ADÉU JA NO ET VULL VEURA MÉS, INCOMPETENT I ESPLOTADOR DEL CATALANS. NEBRERA , AJUDA I NO POSSIS PALS A LES RODES.UN MOTOR DE CATALUNYA
+0
-0
tant criticar
Red Baron, 19/09/2010 a les 14:20
Que vols ser de reagrupament?
+0
-0
Susan Boyle
Guapet, 19/09/2010 a les 14:17
Jo em pregunto si la Susan Boyle o una catalana amb la presència d'aquesta cantant anglesa tindria tantes i tantes simpaties. Suposo que sí, sempre que presentés una alternativa liberal i de regeneració. Segur.
+0
-0
per què la deixen opinar?
Anònim, 19/09/2010 a les 11:59
Com pot ser que tingui una columna? Que es pensa, que qualsevol pot escriure i crear opinió. S'hi podrien mirar una mica més, aquest de nació digital, que aviat semblarà l'e-noticies.
+0
-0
Posar les coses deamunt de la taula
Observator, 19/09/2010 a les 11:57
Les opinions de la Sra. Montserrat Nebrera semblen més correctes formalment i més obertes que moltes opinions dels sectaris "búlgars" que pululen per aquí, que no accepten les crítiques i el que encara és més greu, no accepten la realitat.
+0
-0
Incompetent
Anònim, 19/09/2010 a les 10:12
Estàs demostrant ser més curta que les mànigues d'una sammarreta imperi. Primera, no hi haurà cap partit nou en el panorama actual que vagi a menjar-se res si no es declara independentista. Segona, un cop declarada independentista convençuda, demana a algú competent que t'escrigui els articles i discursos.
+0
-0
declaració unilateral
Albert Martí, 19/09/2010 a les 07:38
Es clar que la declaració no s'ajusta a la constitució espanyola, però és que aquesta constitució, malgrat i ser legal, no és legítima.

Tal i com han fet la majoria dels estats del món, la declaració unilateral crea una nova legalitat, la de l'Estat Català i és perfectament legal, la remeto a la sentència recent del Tribunal Internacional de Justícia. Qualsevol alternativa a la independència és voler enganyar a la gent.
+0
-0
La veritat us farà lliures.
Forma Litat, 19/09/2010 a les 00:37
Montse, em creia que erets més formal.
Si el partit "nouvingut", i com a mínim amb 2 anys i mig d'antiguetat sobre el teu, (que si que es veritablement nouvingut), i que no anomenes, però et refereixes a Reagrupament, et diré que no ha fet fora a la meitat del militants. Tant sols una dotzeneta de "trepes" i prou.
Si dius mentidetes, et cauran les dentetes.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Montserrat Nebrera
Advocada, jutge, diputada i sempre "profe" a la universitat (des de fa 13 anys a la UIC), va fer tres carreres per una barreja de curiositat i avorriment. Candidata a mestre de res, aprenent de tot (menys de bruixa!), ha fundat Alternativa de Govern. Creu en la unió però sols des de la llibertat.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: