Actualitzat el 13/08/2010 a les 00:01h

El desconcert

Vulguis o no vulguis el ministre de Foment ens ha deixat un pèl desconcertats. Tot i que per ser més justos hauríem de dir “esperançats”. En un gest de magnanimitat que l’honora, en tornar de la plaça de toros de Pontevedra, i en plenes vacances, ha indultat la bèstia. Tractant-se d’un Ministeri d’Obres públiques, la bèstia negra vindria a ser no fer obres.

Com ja s’havia anat traslladant per boca d’algun diputat i pel mateix conseller Nadal, malgrat la crisi, no ho perdrem tot. Se salvarà alguna de les obres d’infraestructures que l’Estat ha de fer a Catalunya, i que són a la llista d’obres públiques congelades per la crisi.

Què ha passat? Que potser havien fet una planificació de retallada excessiva? Que potser el ministre vol sumar-se a la festa de commemoració dels quatre anys de la proclamació de l’Estatut del 2006? O és per compensar la dada que apunta que el 85% de l’obra de l’Estat pressupostada a Catalunya el 2007 no s’ha fet? O és que ara l’administració de l’Estat sap que tindrà els diners, aquests més de 700 milions d’euros que Catalunya ha de retornar en la liquidació autonòmica del 2008?

El desconcert en podríem dir, no ja de Foment, sinó d’aquest efecte retorn dels diners. Tanta crida demanant saber les balances fiscals, i l’espoli que patim, i ara que a més baixa la recaptació d’impostos de la Generalitat, i tan justes van les finances, encara hem de tornar calés.

El concert, que és l’esquer de CiU aquesta campanya, ha rebut la resposta d’un dels nous valors del socialisme català: la secretària del Govern, redactora de l’Estatut, Laia Bonet, que es posiciona ara que el conseller Castells diu que no vol més bròquil. La resposta de Bonet s’arrecera al possibilisme, s’arrela en la realitat més crua, la del desconcert actual. Amb qui el vol pactar, el concert, CiU? Amb qui el pensa tirar endavant?  És un somni, en un somni? És una idea Origen que hauran d’arrelar al cervell de la vicepresidenta Salgado, com a la pel·lícula de ressonàncies Lakoffianes?

Tant desconcertant com el Barça espoliat dels seus mundialistes abans de disputar un altre trofeu.

COMENTARIS

+0
-0
Votar PUIGCERCÓS és votar MONTILLA
Anònim, 13/08/2010 a les 18:39
Que no us enganyin per tercer cop
+0
-0
r
Anònim, 13/08/2010 a les 09:25
Això no és una partida de dos o tres, és una partida on tot-hom hi pot fer pressió. Ara bé, si fem com els jugadors del Barça que diuen que només poden obeir a la Federación espanyola si no volen que els fotin clatellada, estem fotuts. Si els set jugadors s'haguessin plantat, la Federación hauria hagut de deixar de tocar el que no sona. Igual passa amb el finançament, si tot-hom pressionés, altre gall ens cantaria.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Xavier Graset
Nascut a Vila-seca (el Tarragonès) el 1963, periodista, home de ràdio, actualment dirigeix "L'Oracle" a Catalunya Ràdio (15-16h). Va ser delegat a Madrid d'aquesta emissora entre els anys 1988-1995 fent el seguiment de l'actualitat en aquella època de mandat de Felipe Gonzàlez al capdavant del Govern espanyol. Ha participat a diversos programes d'entreteniment a TV3 i ha escrit diversos llibres. Amant de la bona vida, la bona cuina, i el bon teatre.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: