Actualitzat el 04/08/2010 a les 00:01h

La llibertat d'un país

Tinc un amic que viu al parc de Collserola. No sé la qualificació urbanística de la finca, però ell viu de lloguer, la casa és molt vella i l’envolta un gran tros de terreny. Ha fet de la necessitat virtut, i ara amb més raons, perquè hi ha crisi en el sector al que es dedica, però també abans, quan tot pintava millor, ha tingut tres o quatre gallines i oques, un miniramat de cabres, dues fures, dos conills... Els meus nens hi havien anat a veure que els pollastres tenen vida abans de l’ast; que les cabres netegen sotabosc com cap costosa brigada antiincendis, que els conills són essers tan importants per a l’ecosistema com els braus...

Un dia el meu amic i la seva família, van rebre la visita d’un inspector. Des que hi ha crisi, inspectors de tota mena, talment com voltors sobre cadàvers, s’apresten a buscar raons per a la sanció allà on pensen que encara queda vida, és a dir, una activitat productiva. El sistema necessita diners, esgotades ja totes les reserves, i com apujar els impostos, si no hi ha base aplicable, serveix per poc, els inspectors de sanitat, treball, hisenda, mediambientals i altres herbes, professionals que fan la seva feina, s’han tornat ara més curosos amb el compliment de la llei. I la llei cau sobre el desgraciat ciutadà corrent mentre qui la fa pot vantar-se de complir-la quan li plau (sigui llei, sentència o reglament), per exigències d’un guió que ja comença a ser molt matusser.

El meu amic ja no té oques. De fet l’advertiren també sobre una eventual multa per conrear quatre verdures que destina a consum de casa i gaudi de qui vol veure acolorir-se un tomàquet, despuntar una síndria, desenterrar una pastanaga. Mentre cap prostituta paga impostos, mentre seguim discutint sobre el nudista que passeja Barcelona lluint la seva dimensió bambolejant, el meu amic ja ha conegut de primera mà aquesta manera d’entendre la llibertat d’un país com el petit espai deixat a una selva de prohibicions; just al contrari del que es faria en un món de liberals, fos quin fos el nom del país.

Navega per les etiquetes

liberalllibertat

COMENTARIS

+0
-1
Llibertat
Anònim, 03/10/2010 a les 22:36
Com os atreviu a utilitzar la paraula LLIBERTAT amb tanta hipocresia, la utilitzen els de esquerres per després prostituir-la, també els de dretes que amb el nom de lliberals s'envolten de ella com si poguessin amagar la pudor de normalitzadors, que son els que posen normes a tot menys el que els dona benefici. La llibertat no serveix per saltar-se les normes, la llibertat es poder VOTAR les normes cosa que encara cap partit ha permès als seus ciutadans, sobren normes i manca llibertat, amb la independència ens alliberarem de Espanya però mancarà molt per que la llibertat convisqui amb nosaltres
+0
-0
Llibertat
Anònim, 03/10/2010 a les 22:23
Com os atreviu a utilitzar la paraula LLIBERTAT amb tanta hipocresia, la utilitzen els de esquerres per després prostituir-la, també els de dretes que amb el nom de lliberals s'envolten de ella com si poguessin amagar la pudor de normalitzadors, que son els que posen normes a tot menys el que els dona benefici. La llibertat no serveix per saltar-se les normes, la llibertat es poder VOTAR les normes cosa que encara cap partit ha permès als seus ciutadans, sobren normes i manca llibertat, amb la independència ens alliberarem de Espanya però mancarà molt per que la llibertat convisqui amb nosaltres
+0
-0
La llibertat ....per a uns
Anònim Planavic, 04/08/2010 a les 22:51
Aquí en comptes de llegir amb una certa intel·ligència el que diu algú que no està a la brama del politicastrisme xavisme-catalanisme autocomplaent i egocèntric, ens dediquem a criticar una senyora abans de conèixer i escoltar les seves raons. Amb això alguns (masses)creuen que practiquen la llibertat....de blasmar algú que no li volen concedir ni el benefci del dubte. En això els de Nació Digital,mostren millor obertura de mires.
+0
-0
INDEPENDÈNCIA
Anònim, 04/08/2010 a les 21:14
La cupa és de Madrid on el teu PP i el PSOE en espolien 22.000 milions d'euros cada any
+0
-0
Se li veu el llautó
ferran2, 04/08/2010 a les 18:08
Ara que el parlament ha prohibit el repugnant espectacle de torturar els animals, em sento una mica més reconciliat amb un país ple prohibicions com vostè diu.
La llàstima d'aquest mar de prohibicions és que no arribin fins el complex mafiós del totxo, fastigós turisme de masses i trafic d'il·legals que han convertit el nostre litoral i les seves ciutats en autèntics femes.
En un país ple de prohibicions com vostè diu, no he escoltat mai un polític que alces la veu per prohibir el desastre social i ecològic que s'ha perpetrat amb el silenci còmplice de absolutament tots ells,
Incloent-hi els inútils dels anomenats ecologistes de ICV.
Vagi vostè a qualsevol país nòrdic i sabrà el que és prohibir de veritat i ningú es queixa, en canvi aquí feta la llei, feta la trampa encara que sigui en forma de constitucional.
+0
-0
si senyor
exiliat, 04/08/2010 a les 16:35
Sí josep, prou que els mariques campin com si fossin a casa seva. Com si fossin persones!!!!I els ionquis els haurien d'afusellar. Ah, el Caudillo sí que en sabia i aquest tampoc no era pas d'extrma dreta, oi?

A la resta de aprticipants, perquè feu cas del que digui la Nebrera? Si fins i tot els seus col·legues espanyolistes la posen a caldo, com amb l'accent de l'ex ministra magdalena
+0
-0
Petitció al webmaster
Carles , 04/08/2010 a les 16:16
Hola a tots i totes,
podeu posar l'autor/a dels articles. Els que hi accedim via rss (
http://www.naciodigital.cat/opinionacional/noticia/857/llibertat
) no hi consta.

Salutacions i gràcies
+0
-0
Raó
Xesca, 04/08/2010 a les 14:06
Tens raó. L'exemple és molt bo. I les comparacions amb el que se suposa que és "llibertat", boníssimes.
+0
-0
En comencem a entendre Montserrat
Josep, 04/08/2010 a les 14:00
Ja es hora que algú doni importància a aquests fets, que per menors, no son pas irrellevants. Estem una regió de normatives absurdes i de llibertats hipòcrites.

Espero que el dia que siguim país poguem recuperar valors com els expressats en l'article i posem mà dura a les collonades admirades per aquests neo-socialisme controlador a conveniència. Millor criar oques, conills i cables que fomentar Love Parades, prostitució incontrolada, sales estèrils per punxar-se i dies d'orgull de tot tipus, menys d'orgull com a persones. Compte, ni soc d'extrema dreta i tinc 60 anys. Tinc 35 anys, filles i ganes que retornin els valors que els meus pares em van transmetre.
+0
-0
No hi ha títol
Tanoca, 04/08/2010 a les 13:20
A veure, a veure Sra. Nebrera. Això són animals domèstics o una explotaci´ramadera? Veig que aquí hi cap tot. Si són domèstics s'han de declarar, vacunar, donar-los unes condicions. I si són de cria estem parlant d'una explotació ramadera que cal també declarar, vacunar, insonoritzar, eliminar els residus, instal.lar en un terreny no urbà, etc. Les oques es caguen per tot arreu i criden sense parar. Els conills fan el mateix sense cridar. El fem de les gallines ho crema tot. I un "mini ramat" de quants individus consta? Què n'opinen els veïns de tot això? I si a mi em passa pel cap d'instal.lar a casa meva un elefant? Em sembla que hem de posar algun límit si no això serà can Seixanta. Vostè està fent certa demagògia i que el senyor inspector té més raó que un sant cristià. I això que li han impedit de conrear les tomateres, senzillament no m'ho crec si no m'ho explica millor.
+0
-0
Violència
Anònim, 04/08/2010 a les 12:28
Coses com aquestes cada dia.

Un dia vaig anar a comprar el diari al quiosc de sempre i em vaig trobar que tenia les banquetes amb totes les capçaleres just davant del mostrador, en comptes d'en els laterals, dificultant i molt el fet de pagar. Li vaig preguntar, amb conya, "què? hem fet reformes?". I em contesta: "No, és que ahir va passar un municipal. Em va dir que si posava les banquetes als laterals, sobresortia de l'espai assignat de X metres quadrats i que si no ho canviava em posaria una multa de Y euros."

Que no us hagi passat mai no vol dir que el que diu l'article no sigui rigorosament cert. Tant si ho diu una exPP com si ho diu una exCNT.
+0
-0
Sense títol
El Miquelet, 04/08/2010 a les 12:28
Ves qui ho diria!La senyora Nebrera reivindicant allò de "la caseta i l'hortet" que feia anar de bòlit l'Avi Macià! Extremista, més que extremista!
+0
-0
Puntualitzacions
Joel Català, 04/08/2010 a les 11:41
A) Com ha dit l'Anònim, algunes coses s'han de prohibir. En això hi estan d'acord tots els liberals raonables.

B) La llei l'ha de complir tothom: no es pot afavorir reverencialment els rics, però tampoc es pot mostrar favorisme, per pena o commiseració, als pobres. La llei és igual per a tothom:

"En els judicis, no donis sentències injustes. No siguis parcial a favor dels pobres ni afalaguis els poderosos. Fes justícia a tothom" (Levític, 19:15).

+0
-0
demagògia no, gràcies
Constantí, 04/08/2010 a les 11:17
Demagògia en estat pur. Crítica constructiva 0. Que hi ha coses a millorar? Si, sempre n'hi ha, però d'aquí a pintar un panorama semblant a la rauxa pels delinqüents i l'opressió de la gent honesta hi va una estona, Sra. Nebrera.

No entenc com li poden publicar articles d'aquesta miserable qualitat argumental... quina pena pel Nació Digital.
+0
-0
Llibertat
Anònim, 04/08/2010 a les 11:10
En això estic completament d'acord amb els últims articles del senyor López Burniol.
La gran diferencia històrica de Catalunya ha estat sempre el respecte per les llibertats individuals.
+0
-0
hort
JordiZ80, 04/08/2010 a les 11:05
jo tinc un hort i mai m'han dit res. Deu ser que nomes multen als amics dels amics del pp que escriuen en diaris...

sort que fujo d'ells, sino no em podrie fotre unes magnifiques amanides de tomaca que tiren d'esquenes! :)
+0
-0
Algunes coses s'han de prohibir
Anònim, 04/08/2010 a les 03:35
En general, està prohibit torturar animals en espectacles públics per a diversió de la gent. Si jo vull organitzar una baralla de gossos perquè ens diverteix molt a uns quants amics de veure com es maten, això està prohibit des de fa temps. Ara el Parlament ha eliminat una excepció a aquesta prohibició general, els toros. L'excepció no tenia cap justificació, i alguns nacionalistes espanyols han volgut polititzar la decisió dient que es fa perquè és un símbol espanyol.
Algunes coses s'han de prohibir en tota societat, evidentment. I els bons polítics saben distingir quines prohibicions són necessàries per progressar cap a una societat més moderna.
+0
-0
Doncs tens raó
Rcat en combat, 04/08/2010 a les 01:20
Si, estem en una cultura "progre-sociata" que manen fa 30 anys al nostre poble... Tens tota la raó, els " prohibido-prohibir" només saben controlar, multar, posar taxes increibles, IBis que la gent gran i no tan gran no podem pagar....En definitiva Montse, per aixó ens cal una revolcada important: Ser Independents i fer una Catalunya millor per nosaltres i els nostres fills i si els podem gaudir també els nostres nets. ( No et preocupis, pots venir a la Masia de C. M. i tenim pollastres, pollets, i verdures vàries....si no ens els roben)
+0
-0
El teu amic es molt afortunat
Ivan.N, 04/08/2010 a les 01:14
Una casa amb terreny, i jo en un pis de merda, però clar el burgesos nomes volen mes, els que teniu diners sempre igual, quan us toca pagar, sou les "pobres" víctimes del sistema.

Per cert, si ara fóssim una nació independent, l'estat (es a dir el Català) no tindria aquesta crisi, i el teu amic encara tindria la seva casa, el sou hort i les seves cabres. Son els teus amics del PP, i la teva estimada Espanya la que ha deixat al teu amic sense "res".
+0
-0
No a la violència gratuïta contra altres éssers vius
Pere B., 04/08/2010 a les 00:47
En un país democràtic i que aspiri a tenir un cert grau de civilització no hi pot haver "llibertat" per a maltractar i matar éssers vius com a diversió.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Montserrat Nebrera
Advocada, jutge, diputada i sempre "profe" a la universitat (des de fa 13 anys a la UIC), va fer tres carreres per una barreja de curiositat i avorriment. Candidata a mestre de res, aprenent de tot (menys de bruixa!), ha fundat Alternativa de Govern. Creu en la unió però sols des de la llibertat.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: