Actualitzat el 31/07/2010 a les 00:01h

Solidaritat o fagocitosi independentista?

L'episodi viscut aquest dijous al vespre en un bar de l'Eixampla barceloní, on un grup d'independentistes convocats per l'incansable, ara reagrupat, Ramon Felipó, volien acomiadar l'estiu i brindar per la pàtria, va mostrar el fulll de ruta ocult de Solidaritat Catalana (SC) o, si més no, d'un dels seus impulsors, l'exconvergent i jurista López Tena, que hi va acudir acompanyat d'Emili Valdero -que s'ha apuntat al tema ràpidament per tractar de dirigir l'organització en comptes d'Uriel Beltran- i d'Anna Arqué, coneguda per la seva vinculació a la Coordinadora de les consultes, la gestora de la qual, per cert, ha desautoritzat ja d'entrada l'ús que SC n'hagi fet o en vulgui fer.

Segons conta el valencià Víctor Baeta, associat a Reagrupament Independentista, es va acostar al també valencià López Tena per interessar-se per com es produiria tècnicament la unitat entre les distintes ofertes sobiranistes per a les properes eleccions, comentant que “Reagrupament ja havien fet els deures, en tenir llistes de Lleida, Tarragona, Girona i Barcelona, aprovades per mil tres-cents delegats en la III Assemblea”, i va instar a l’advocat per “quan SC tindria les seues llistes per anar compaginant-les amb les de RI”. Per a sorpressa de Baeta, López Tena, per tres vegades i amb energia, li contestava: “no”. Baeta va inquirí “No a què?” el que va obligar al dirigent de SC a concretar aquest “no”. Va dir: “Reagrupament no compta i no hi ha res a parlar de la candidatura de RI. La ‘candidatura sobiranista’ (sic) serà elegida en unes primàries que organitzarem”. López Tena va marxar amb la cua entre cames després que molts dels assistents l'esbronquessin per la seva actitud contrària a la unitat independentista.

No menys clar i diàfan ha estat Joan Laporta. Si mireu l'entrevista que li va fer tot just ahir VilaWeb, al minut 17, quan li pregunten si seria possible que SC aprovi les seves llistes i després faci coalició amb Reagrupament, l'expresident del Barça diu que "no", que els militants de Reagrupament s'han d'integrar a la Solidaritat Catalana i que Reagrupament proposi noms per anar a les llistes, que es votaran l'11 de setembre.

Diria, sense entrar en detalls més escabrosos que un dia o altre sortiran a la llum, que el que pretenen Tena i Laporta és un fagocitosi o un suïcidi col·lectiu de Joan Carretero i tots els seus 3.500 soldats, que durant el darrer any, contra tot i tothom, han fet tres assemblees multitudinàries, han aprovat un full de ruta nou i original, proposen una constitució nacional i es mantenen ferms en la defensa d'una candidatura transversal independentista. Pretendre, amb les vacances pel mig i deu dies de setembre fer el mateix que Reagrupament a cop de suposades assemblees de suposats milers d'adherits (el gran acte de presentació a Barcelona va ser un petit fracàs: no arribaven a 500 persones i molts eren observadors més que no pas hooligans) i cops de talonaris (es parla de cinc milions d'euros) resulta molt sospitós i no ajuda, precisament -menys encara amb declaracions com les citades- a unir res, sinó tot el contrari.

I és que l'ombra de Madí i de Vendrell és allargada, no sé si se m'entén?

COMENTARIS

+0
-0
i després qué?
observador, 01/08/2010 a les 01:12
Accepto tots els comentaris, ja que no em queda més remei, els haig de llegir. Si he de comentar l'article crec que la operació maquiavelica que intueix pot ser o no certa, el que si és cert que amb aquets escrits i consequents comentaris, no és cap favor a ningú (independentisme), jo crec que aquesta feina és la feina dels politics quan fagin campanya. L'únic que desitjo una vegada llegit tot, és que si per casualitat sona la flauta i Rcat s'adhereix a SCI o a l'inrevés el mateix autor d'aquest article opini de nou per veure noves argumentacions. I després qué?.
+0
-0
0,6%
Anònim, 31/07/2010 a les 21:25

Aquesta és la intenció de vot de Reagrupament, segons la darrera enquesta del CEO

És obvi que R. ha estat incapaç de genarar il·lusió entre la gran quantitat de votants d'erc i abstencionistes decebuts, però per sort el nou projecte de Solidaritat té força, recolzaments de dreta, esquerra i intel·lectuals.

La única opció capaç de generar unitat
+0
-0
0,6%
Anònim, 31/07/2010 a les 21:24

Aquesta és la intenció de vot de Reagrupament, segons la darrera enquesta del CEO

És obvi que R. ha estat incapaç de genarar il·lusió entre la gran quantitat de votants d'erc i abstencionistes decebuts, però per sort el nou projecte de Solidaritat té força, recolzaments de dreta, esquerra i intel·lectuals.

La única opció capaç de generar unitat
+0
-0
ERC es la unitat ens agradi o no es aixi de clar
Anònim, 31/07/2010 a les 20:00
ERC es la unitat ens agradi o no es aixi de clar, No ens agraden els liders actuals pero la força municipal d'ERC es molt gran organitzada i indepe... La resta son aventures de pa sucat amb oli!
+0
-0
Fins el 24 d'octubre...
Anònim, 31/07/2010 a les 19:19
Fins el 24 d'octubre les oficines per aturar l'independentisme i la seva expressió més seriosa, Rcat, llançaran tot tipus d'estratègies i la seva acció anirà en augment.Si la pressió puja és bona senyal, és que estem vius.
A Laporta cal dir que es REAGRUPI!!!
+0
-0
Colla de babaus !
Joan- Lus de Gas -, 31/07/2010 a les 19:01
En carretero va saltar a la fama perquè LaVanguardia dels godó el va fer famós per perjudicar ERC.. un cop fet això mai més n' han parlat. El gran estadista va passar a ser un pobre home i prou. En Laporta va entrar en política gràcies a CIU i psc amb les penoses entrevistes amb en mas . montilla...i la vanguardia de nou ! just abans de les darreres eleccions al Parlament. L' objectiu era carregar-se ERC..com sempre. El que passa és que el Jan té un ego igual de gran que el carreter però és mes llest : ha omplert la bossa a can barça, ha fet contactes als media ( sanchís, partal, cot ) i s' ha endut un grapat de gent de l' òrbita de ciu ( sala i martin, oliver, lópez tena..) ..i a més és molt més conegut ( el 100% i en carrtero no arriba al 50%...). Ell té els media afins, els calers i la fama ( compareu els facebook del carreter - pobret - i del jan : guanya per golejada i això que només porta 5 mesos i sense fer campanya ). El Jan no necessita a RCat i rcat solet quedarà en 20.000 vots. Per cert ..fer unes llistes per 4 províncies no costa gaire : els del partit republicà català ( 4.800 vots a l' hora de la veritat!) també ho han fet sempre...).
+0
-0
UNITAT
Jordi, 31/07/2010 a les 18:58
És curiós però l'únic que hem sabut de Reagrupament per la premsa escrita de divulgació massiva ha estat 1) En Carretero dimiteix per picabaralles internes en la confecció de llistes 2) En Carretero afirma que no anirà a la manifestació del 10 de juliol 3) En Carretero rebutja unir-se SCI. I en aquest periode uns quants hem passat de ser "reagrupats entussiasmats" a desencisats i ara després de la manifestació i l'aparició de SCI tornem a veure una esperança. ENS CAL LA UNITAT DE TOTS ELS CATALANS
+0
-0
Menysprear al teu company............
Un santfeliuenc, 31/07/2010 a les 18:39
Ahir mateix vaig assistir a una presentació de Reagrupament, una de tantes que es fan arreu de Catalunya, no hem vaig poder estar de fer una pregunta......... en cas que no hi hagi fusió amb SIC, dic fusió, no submissió, Reagrupament Independentista es presentaria a les properes eleccions al Parlament?........... La resposta va ser prou contundent..............nosaltres ja tenim els deures fets, fins al últim moment tindrem les portes obertes, en cas que no hi hagi aquest acostament, anirem sols a les eleccions. En certa manera ho trobo lògic, encara que no coherent, però digueu-me, algú em pot dir com es preparen unes eleccions en 50 dies?, ja que l’Agost es considera inhàbil..........perquè s’ha de menysprear la feina feta per Reagrupament?.........perquè SIC vol manipular un altre vegada la gent de les Consultes?.......perquè el Sr. Bertran i el Sr. López Tena son tan totalitaristes?.......perquè aquesta hipocresia envers a tots els independentistes?........com podem pensar que els fundadors de SIC hi son per “amor al art”, sense ànim de lucre, per defensar el nostre país, i que ells no lluiten per anar a unes llistes.........
Sempre he estat independent, ara transformat a independentista, però el que estic vivint, es el mateix que els partits politics tradicionals han fet sempre, tiren la pedra i amaguen la ma.....
Jo aposto per la unitat, ara be, si el Sr. Lopez Tena, diu que Reagrupament no existeix, com dèiem ahir al vespre a la presentació, deixem pas lliure a SIC, sense posar traves, retirem-nos com una plataforma més, no fem un plebiscit del independentisme català, esperant que tot surti be.
La meva modèstia opinió........ estem a “l’estació” del independentisme, a un costat SIC, i a l’altre banda Reagrupament, dona la sensació que algú, no se amb quina autoritat, vol barrar pujar al tren a l’altre............ els catalans no n’ aprendrem mai.........i mentre, a Espanya es foten un fart de riure...........o potser ho fan els partits catalans?......no ho sé, veurem.
+0
-0
Exacto, querido Watson
Santiago F. jodiendo al facherío español, 31/07/2010 a les 18:20
Señor Milicià Borràs, colecciono todos los libros de El Llamp que me encuentro y consulto siempre su opinión por que es de las más fiables y experimentadas que se pueden encontrar.

Me cae muy bien el señor Laporta y le tengo un gran aprecio por su labor en la catalanización del barça, pero pienso que ha caído en el error de considerar que el mundo del futbol sea igual que el de la política. Pienso que debería de ser más humilde y ponerse al mismo nivel que el resto de personas que deseamos la independencia de Catalunya.

Si quiere unir el independentismo, debe de ser consecuente. No se puede pregonar la unión del independentismo mientras se actúa dividiéndolo. Esto no está bien.

Si se quiere hacer una Solidaritat Catalana transversal, lo mas correcto y formal sería mantener largas reuniones con el resto de partidos para detallar bien los acuerdos. No se puede lanzar una propuesta así, por las buenas, en una rueda de prensa, sin mas precisiones sobre el programa.

Reagrupament no tiene de ningún modo el monopolio del independentismo, pero hay que reconocer que es el único partido formado con posibilidades de entrar en la cámara con una base social. Ha costado muchos esfuerzos y sacrificios individuales formarlo, y se formó un año antes definiéndose en los mismos puntos de SCI.

Si Laporta, López Tena, y Uriel Bertrán desean realizar lo que claman, lo más coherente con su discurso sería entrar en Reagrupament con humildad, bajo el mismo procedimiento que los ciudadanos normales entramos en un partido.

El señor Carretero ya se esforzó y pasó sus problemas en Reagrupament para prepararle un lugar al señor Laporta. El señor Laporta obligó a Carretero a cambiar el carácter asambleario de Reagrupament, para que su nombramiento no tuviese que pasar por asamblea. Una vez hecho el cambio, el señor Laporta, conociendo los esfuerzos y problemas que tuvo que pasar Carretero, ha continuado tirándole largas a Reagrupament.

Carretero, enredado por Laporta, pecó de ingenuo. Y ahora es consciente le manipularon para hacerle perder el tiempo. Aprovechando el poder mediático, se ha puesto en escena un nuevo partido político que divide todavía más el independentismo.
+0
-0
Exacto, querido Watson
Santiago F. jodiendo al facherío español, 31/07/2010 a les 18:19
Señor Milicià Borràs, colecciono todos los libros de El Llamp que me encuentro y consulto siempre su opinión por que es de las más fiables y experimentadas que se pueden encontrar.

Me cae muy bien el señor Laporta y le tengo un gran aprecio por su labor en la catalanización del barça, pero pienso que ha caído en el error de considerar que el mundo del futbol sea igual que el de la política. Pienso que debería de ser más humilde y ponerse al mismo nivel que el resto de personas que deseamos la independencia de Catalunya.

Si quiere unir el independentismo, debe de ser consecuente. No se puede pregonar la unión del independentismo mientras se actúa dividiéndolo. Esto no está bien.

Si se quiere hacer una Solidaritat Catalana transversal, lo mas correcto y formal sería mantener largas reuniones con el resto de partidos para detallar bien los acuerdos. No se puede lanzar una propuesta así, por las buenas, en una rueda de prensa, sin mas precisiones sobre el programa.

Reagrupament no tiene de ningún modo el monopolio del independentismo, pero hay que reconocer que es el único partido formado con posibilidades de entrar en la cámara con una base social. Ha costado muchos esfuerzos y sacrificios individuales formarlo, y se formó un año antes definiéndose en los mismos puntos de SCI.

Si Laporta, López Tena, y Uriel Bertrán desean realizar lo que claman, lo más coherente con su discurso sería entrar en Reagrupament con humildad, bajo el mismo procedimiento que los ciudadanos normales entramos en un partido.

El señor Carretero ya se esforzó y pasó sus problemas en Reagrupament para prepararle un lugar al señor Laporta. El señor Laporta obligó a Carretero a cambiar el carácter asambleario de Reagrupament, para que su nombramiento no tuviese que pasar por asamblea. Una vez hecho el cambio, el señor Laporta, conociendo los esfuerzos y problemas que tuvo que pasar Carretero, ha continuado tirándole largas a Reagrupament.

Carretero, enredado por Laporta, pecó de ingenuo. Y ahora es consciente le manipularon para hacerle perder el tiempo. Aprovechando el poder mediático, se ha puesto en escena un nuevo partido político que divide todavía más el independentismo.
+0
-0
Per la dignitat
Anònima, 31/07/2010 a les 17:49
No hi ha dret!
CDC ja té la majoria absoluta i vol esgarriar l'independentisme naixent. Laporta, tu ets bo, no et deixis crucificar al costat de dos lladres!
Felicito Baeta per haver denunciat la ignomínia.
+0
-0
Beatles
Sir William Temple, 31/07/2010 a les 17:21
We all three live in the solidarity submarine, solidarity submarine, solidarity submarine...
+0
-0
I VA DE BO ?.
Reagrupat, 31/07/2010 a les 17:19
Al menys el que hem d'exigir és ètica i sinceritat perquè potser seria demanar massa excel·lència.La feina ben feta. Jo, simple aficionat, també havia observat una maniobra i un un intent de negar Reagrupament com si fos apestat. En tot cas aguantarem la prova de força, de pitjors n'hem aguantat...I ho seguirem fent amb una ma overta als independestistes ben intencionats
+0
-0
Desactivar Rcat? No cal
Laia Tremols, 31/07/2010 a les 16:34
Desactivar Rcat dieu? Si Rcat no treu ni 30.000 vots en tot el país. No hi ha res a descactivar.
+0
-0
Solidaritat Catalana OK
Laia Tremols, 31/07/2010 a les 16:32
Tot està molt bé, però tothom sap que l'única forá que pot tenir èxit és Solidaritat Catalana. La resta són no-goers de tota la vida. Solidaritat Catalana ha d'arrassar. No ho impedim com voldria tot Espanya
+0
-0
La Realitat
Miquel Aguilar, 31/07/2010 a les 16:03
La realitat és que Solidaritat Catalana per la Independència és un projecte amb un a projecció de creixement espectacular que té més adherits cada minut que passa.
La realitat és que Reagrupament he estat una iniciativa molt bona i interessant però també és un projecte amb un esquema de partit tradicional on la gent del poble només pot votar unes llistes tancades proposades per la Direcció.
La realitat és que cada dia hi ha més gent de Reagupament que es passa a Solidaritat Catalana per la Independència, il-lusionada pel projecte participatiu i obert a tothom que representa.
La realitat és que si Solidaritat Catalana per la Independència és una estretègia d' algún partit tradicional per dividir el vot independentista...l' estretègia els hi està explotant a la cara.
La realitat és que la majoria de ciutadants independentistes seriòsos i treballadors s' hadonaràn que Solidaritat Catalana per la Independència és el projecte més gran per consolidar la independència i la democracià del segle XXI al nostre pais.

Visca Catalunya lliure!!
+0
-0
Tiren la pedra i amaguen la mà
uneix i venceràs, 31/07/2010 a les 15:43
"I és que l'ombra de Madí i de Vendrell és allargada, no sé si se m'entén?"



No, no s'entén. O fas acusacions clares i les demostres amb proves o et calles la boca.



I evidentment, les declaracions d'un freaky ben conegut a València com és Víctor Baeta, tenen credibilitat zero. Per la resta, cap argument sòlid pel qual no haguem de construïr la unitat independentista amb Solidaritat Catalana.



Aquesta mena d'actituds son les que fins ara han portat a la divisió perpètua: rumors, ressentiments personals, patriotisme de sigles. Amb tot això hem d'acabar si volem construïr la unitat: fent el buit als que mantinguen aquestes actituds.
+0
-0
Tiren la pedra i amaguen la mà
uneix i venceràs, 31/07/2010 a les 15:43
"I és que l'ombra de Madí i de Vendrell és allargada, no sé si se m'entén?"



No, no s'entén. O fas acusacions clares i les demostres amb proves o et calles la boca.



I evidentment, les declaracions d'un freaky ben conegut a València com és Víctor Baeta, tenen credibilitat zero. Per la resta, cap argument sòlid pel qual no haguem de construïr la unitat independentista amb Solidaritat Catalana.



Aquesta mena d'actituds son les que fins ara han portat a la divisió perpètua: rumors, ressentiments personals, patriotisme de sigles. Amb tot això hem d'acabar si volem construïr la unitat: fent el buit als que mantinguen aquestes actituds.
+0
-0
A ERC poden mig salvar els mobles
Anònim penedesenc, 31/07/2010 a les 14:31
fent unes quantes caramboles. La primera ja els va sortir rodona: si ERC hagués expulsat Carretero un parell de mesos més tard a l'Assemblea nacional de la CUP s'hagués imposat la proposta d'anar a les eleccions. Recordeu que va anar de sis o set vots. Eliminada la CUP, tenien un any per eliminar RCat. Després la SCI pot fondre's tota sola, com un glaçó al sol de l'estiu... L'única fuita de vots que tibndran els escolanets de Montilla serà cap a l'abstenció
+0
-0
patria i dignitat
alfons/reagrupat, 31/07/2010 a les 14:04
Les pròximes eleccions caldrà que els votants es facin unes quantes preguntes cabdals:

1.- A qui beneficia la proliferació de candidatures independents?
2.- Qui, quant ningú imaginava una candidatura que declarés la Independència al Parlament, la va defensar fins que el van expedien tar, sent conseller?
3.- Perquè després de estar més de mig any dient "estic moralment Reagrupat" li monta una OPA a Reagrupament, sense voler saber res de cap pacte?
4.- Perquè ara monta un partit amb les idees de reagrupament, la fórmula de Reagrupament, la estructura de Reagrupament.... i els dissidents de Reagrupament, pro no vol saber res de Reagrupament?
5.- Perquè, si Reagrupament li ho dona tot, MENYS LA DIGNITAT, no s'acepta i es fa una cosa nova, sense estructura i sense temps de res?

Dons si la intenció es que també perdem la DIGNITAT, aquí la jugada no sortirà be, Reagrupament seguirà lluitant per aconseguir una candidatura el més unitària possible.... i ara amb molta més força que mai!!!!
Hi ha coses que no es poden comprar amb diners...encara
+0
-0
Zidanes y Pavones
Aleix, 31/07/2010 a les 13:55
Això de SC em recorda el Madrid dels galàctics. Són 3 davanters boníssims, però que no tenen ni mitja, ni defensa ni porteria. I alhora, com fallava l'equip del Madrid, tampoc és qüestió de posar-hi uns quants Pavones al darrera, sinó de tenir una estratègia i uns objectius clars. I el fet de que hagin pispat 4 idees potents (i ben potents) de Reagrupament, no els converteix en Reagrupament. No els converteix en una associació de gent normal, ferma i decidida a canviar aquest país que porta més d'un any prenent consciència i forma del que cal fer. On queda la regeneració democràtica ? No es tracta de lideratges només, es tracta d'un compromís ferm amb el país i amb els ciutadans. Però amb 3 cracks amb els egos tan grans, pot passar de tot al vestuari. A veure on acaba això.
+0
-0
El que no cal és fer-nos la traveta entre nosaltres
Carles, 31/07/2010 a les 12:58
En democrácia tothom pot presentar-se irança fer les seves propostes, i és al final el poble el que tria.

No cal fer Pasqua avans de Rams i començar a contar escons que encara no es tenen. I més tenint en compte que per la causa de la sobirania del nostre poble no conta tant el ball de poltrones com el porcentage de vots del poble que es decantin per l'esperança d'una Catalunya independent, unida i possible.

Qui pot preveure tant el futur com per saber si és millor que es presenti SC o no. Segur que hi hauran diferents teories sobre la qüestió, per tant deixem que lliurament es facin les diferents propostes apartant el caïnisme a banda i esperant que sigui el poble qui trii que temps per fer pactes sempre n'hi haura avans o després.
+0
-0
Qui vol anar a les llistes?
Anònim, 31/07/2010 a les 12:53
Em sembla que hi ha molt de "trepa" o molta innocència en els que volen figurar a les llistes. A Rcat s'ha fet una neteja de "trepes" i els que ara hi són, saben que estan per servir al pais i se l'hauran de jugar. Es que us penseu que tindrem la independència tan fàcilment. Ondia, no fotem!. El mès probable és que la Guàrdia Civil es posi en narxa, acabin davant d'un jutge i a la garjola per haver-se saltat la legalitat espanyola. Després ha de ser la pressió interna (nosaltres) i la internacional, qui haurà de fer la feina. No siguem innocents, nois i noies!. Aleshores, perquè tant d'interés en figurar a les llistes?. Jo us ho diré: molts d'ells per assegurar-se un sou. Per això, és important treure del mig als que ens poden vendre per quatre engrunes. Hi han de ser els autèntics patriotes que no tinguin res a perdre i que no necessitin de la política per viure. Resumint, no us estranya aquest interés en està dins de les llistes? Perquè?.
+0
-0
Ja hi som
Rabbits, 31/07/2010 a les 11:06
Em sembla mentida que les persones que es manifesten independentistes s'estigui barallant. Que si Laporta, que si lopez Tena, que si Carretero etc. L'única cosa que hem de demanar a tots aquests senyors és que es deixin de personalismes i ambicions personals, s'ajuntin i quan siguem independents ja triarà cadascú el seu partit.
Jo soc membre de Reagrupament i de Solidaritat (i pago les quotes) però no em caso amb cap dels dos.
Han d'anar junts !! Que cedeixin el que calgui però no es poden presentar per separat. Farem el ridicul i no tindrem representació al Parlament.
+0
-0
Reagrupament és un bluf
Roser, 31/07/2010 a les 10:50
Rcat era un projecte mig mort, dels 3.500 adherits es diu que en queden només uns 1.500 que paguin quota, les baixes des del gener són constants. A la tercera assemblea es demanava als associats d'anar-hi acompanyats d'amics o familiars per omplir. Cap enquesta els hi atorga representació parlamentària, ni tan sols els dóna l'1% de vot. Si realment són patriotes s'haurien de sumar a un projecte més ampli i sobretot amb liders més coneguts i amb més capacitat de treball demostrada. Les llistes de Rcat, amb l'excepció del Carretero, són de perfectes desconeguts per la immensa majoria de l'electorat. A banda del gran descrèdit que va suposar la crisi del gener, amb la dimissió d'anada i tornada del Carretero i que va tenir més ressò mediàtic que res del que hagi fet l'entitat en un any. (injust si, però cal saber que faran els mitjans)
+0
-0
Tristesa
Agusti Vilella, 31/07/2010 a les 10:44
Estit trist pel meu pais. S'apropen unes eleccions que podrien ser decisives per encarar un futur molt millor, i què estem veient?: les forces suposadament catalanistes i/o independentistes fraccionades i enfrontades. Tant difícil és que surti algú capaç d'encapçalar una sola força per treure un resultat abassegador i plantar cara definitivament als españols?; d'acord que és un somni però quan vull dormir feliç penso en Reagrupament + Solidaritat + Esquerra Republicana + CiU +++++ (quí posem-hi tota la colla de partits i partidets i grups i grupets que es mouen per l'àmbit catalanista-independentista) i em surt un resultat amb una majoria absolutament aclaparadora. De debó que no hi ha ningú capaç d'aglutinar-organitzar això?. Quina llàstima.
+0
-0
Unitat
Anònim, 31/07/2010 a les 10:21
Unitat i menys informació que no sigui veritablement certa.
Menys safareig i tranquil·litat.
+0
-0
ja es veia venir
Anònim, 31/07/2010 a les 10:10
Que el Laporta era un home sense idees tots ho sabíem. Que aquest dos que s'hi han afegit, també es veu que és perquè no sortiran als seus respectius partits. I què han fet? Copiar tot el que diu Reagrupament, que porta molt de temps treballant per la causa, amb molta voluntat i participació dels 3.500 associats. Espero que la gent sàpiga destriar el blat de la palla.
Si volen venir amb nosaltres, no els direm que no, està clar, però que ens vulguin i posin ells les condicions de fer-nos desaparèixer, em sembla immoral.
+0
-0
Extrany
Queralt, 31/07/2010 a les 06:11
És realment "estrany" que s'hagi creat SCI per fer el mateix que Reagrupament ja ha fet i copiant tot el seu ideari....realment sembla que volguin desactivar Reagrupament, i per què? Més tard o més aviat es veurà
+0
-0
Fracàs?
Anònim, 31/07/2010 a les 05:37
Quin escrit més poc consistent periodísticament, i aquest home dona classes fent per bones suposades converses. Per cert, més de 600 persones en el primer acte i més de 15.000 adherits en una setmana a SC li semblen un fracàs en aquest senyor, que déu li conservi la vista.
+0
-0
Suport amb reserves
Anònim, 31/07/2010 a les 03:23
Jo dono suport a la proposta de SC, però sempre i quant treballin per unir tothom via pacte i coalició, si proven de fer el mateix que ha fet Rcat amb Força Catalunya i els altres grupuscles més petits fracassarán com ha fracassat Rcat en el seu intent de ser "focus central". Sens dubte la gent no ens deixarem enganyar per més titellaires, que sapiguen que ningu és indispensable, ni tant sols el sr Tena. Que es vagin moderant una mica que no es moment de més enfrontaments interns.
+0
-0
Article ben cutre
Anònim, 31/07/2010 a les 02:02
Quin article més tendenciós i cutre!, converses fraccionades a la barra d\\\'un bar !!! Ara podeu posar alguna cita de la Belén Esteban! Quin nivell més baix, Déu meu!
+0
-0
Gràcies
Cornellanenc, 31/07/2010 a les 01:01
Xavier. Gràcies per la informació, la lucidesa i la dignitat expressades, en mig dels arribistes, oportunistes i parvenus que intenten fer malbè la feina de tanta gent.
+0
-0
En Laporta fa nosa
Pepet, 31/07/2010 a les 01:00
Fins fa uns mesos semblava que en Laporta aniria de cap de llista de Reagrupament per Barcelona. Hauria pogut ser un bon cap de cartell. En Carretero li ha guardat el lloc fins fa quatre dies, tot i que sabia que li pendria tot el protagonisme. Com li agraeix? Doncs fundant un nou partit i presentant-se com l'únic possible salvador de la pàtria. Hem d'anar tots junts però a darrera meu, diu.

Quí s'ha cregut que és? o, quí l'ha entabanat? Amb aquesta actitut prepotent i barroera només pot aconseguir dinamitar el moviment sobiranista. Em nego a creure que aquest sigui l'objectiu, però la veritat és que el feia una mica més intel·ligent.
+0
-0
Hi ha quelcom de sospitós
Pere (Lausanne), 31/07/2010 a les 00:53
Tot just després d'haver eixit SCI vaig pensar: què hi ha al darrere d'això ? I vaig cercar el mòbil i a qui beneficia. I sembla que tot es confirma. Ja vaig llegir a alguns fòrums que tot plegat era una maniobra conjunta de CDC i ERC per tal de desactivar RCAT i no perdre pas vots. Allò que no puc pas entendre és el càlcul que fa en Laporta. Fa anys que em varen dir en un viatge a Catalunya que en Bertran era un home d'en Puigcercós. Jo ara per ara votaré en Carretero. Tota la resta de candidatures semblen muntades per neutralitzar-lo. Els Espanyols riuen als despatxos dels Ministeris de l'Interior, Defensa i al CNI. Però tard o d'hora la història "va nous rattraper tous" i els honestos i autèntics seran coneguts. No tinc cap dubte que ERC i CDC poden haver ordit aquesta manipulació i només el paper d'en Laporta m'és encara fosc. Vaig a escoltar l'entrevista a Vilaweb per tal d'en traure l'entrellat.
+0
-0
tens més raó que un sant
Anònim, 31/07/2010 a les 00:53
Quanta raó tens! La SCI és una operació maquiavèlica per destruir RCAT i hi ha gentola com el Lopez Tena que ja ni ho dissimulen, els hem de desemmascarar i hem de denunciar el que estan fent , és massa sospitós, jo també crec que al darrera estan ERC i/o CiU. Confio en que aviat quedin desacreditats i que se la fotin

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Xavier Borràs
Nascut a Barcelona l'any 1956. És escriptor, fa de periodista i treballa en el món de la comunicació. Llicenciat en Periodisme i professor de dicció, és autor de diversos llibres (alguns dels quals guardonats en diversos premis literaris). Ha estat director de les revistes El Llamp i Userda i del dominical del Diari de Barcelona, i ha treballat, entre d'altres mitjans, a Tele/eXpres, Canigó, Catalunya Ràdio, La Marxa de Catalunya i El Triangle.

Des del 14 d'abril de 2008 dirigeix la nova publicació periòdica digital ecologista EcoDiari
També, ha estat cofundador i responsable de l'àrea de comunicació de la Comissió de la Dignitat i coautor del llibre Volem els papers. Fins al gener d'enguany ha treballat, també, com a editor en cap d'Assaig de Teatre, la revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral (AIET), fundada i dirigida per Ricard Salvat. Des dels seus inicis ha estat lligat amb el Grup Nació Digital, amb què col·labora habitualment.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: