Actualitzat el 19/07/2010 a les 00:01h

Canviar de «software» polític

Tres anys abans que la "generació del Powerpoint" es fes amb les regnes del Barça i dilapidés tota mostra de transició política al club, la massa social havia reblat el seu conservadorisme tàcit amb un president que permetia mantenir una estètica de gestoria dels 70 i una estructura napoleònica basada en l'experiència dels darrers vint-i-dos anys (o més). El soci, o la majoria, no imaginava el club d'una altra manera que no fos regit per un senyor d'aspecte funerari fregant-se les mans, amb una economia del peix al cove i amb unes oficines plenes d'olivettis disposades per escriure, amb paper de calc, qualsevol contracte que calgués.

Van caldre tres anys de ser la riota de mig món per a que ja el 2003, ben entrat el segle XXI, la gestió del club anés a mans d'un equip preparat, modern i que havia crescut amb el mètode científic com a fórmula de planificació empresarial. La revolució era total. La improvisació i l'instint havien deixat pas a la planificació i a l'estudi. No era un canvi de noms sinó un canvi de sistema. En comptes d'instal·lar nous programes sobre el vell MS-DOS, havíem formatat el disc dur i hi havíem instal·lat un sistema operatiu modern, eficaç i multitasca.

Aquesta darrera setmana al Parlament, després del 10-J, i la setmana abans, amb el lema de la pancarta, i els darrers mesos, o els darrers quatre anys, o segurament del 75 ençà, són per fer-ne còpia de seguretat i desar-la al fons de l'arxiu; formatar, fer noves particions i anar pensant en un nou sistema pel futur. No un nou sistema polític necessàriament, sinó un nou sistema de fer política. Guardem-ne còpia pels documentals que veuran entre rialles els nostres descendents, incrèduls, incapaços d'imaginar que un dia la Catalunya política fou així. Però formatem el disc dur i comencem sense prejudicis i amb preparació i creativitat. No valen noves cares si són per servir al mateix sistema anquilosat. No n'hi ha prou amb només dir independència.

Navega per les etiquetes

independènciaBarça10-J

COMENTARIS

+0
-0
no n'hi ha prou
Anònim, 20/07/2010 a les 10:21
No n'hi ha prou amb dir que cal un nou software, cal mullar-se Pere!
+0
-0
SEGURETAT
pitpitu colorito, 19/07/2010 a les 23:09
Hera mes segura la instalacio del tibidabo que nopas passar el tren per la sagrada FAMILIA
+0
-0
Sobre la correcció en els mots
Pere Fontanals, 19/07/2010 a les 18:26
"Generació Powerpoint" per a referir-se a la primera junta de Laporta al Barça és una expressió que es va fer servir en el seu moment des dels mitjans de comunicació. Igual que Dream Team per a referir-se a l'equip de Cruyff.
No he fet servir el mot "programari" perquè he cregut, potser equivocadament, que en el titular de l'opinió podria donar lloc a equívoc.
Sobre Linux, malgrat que en l'esborrany original de l'escrit havia fet servir aquest Sistema Operatiu, finalment m'he decidit a canviar-lo perquè no conec tecnològicament molt el tema de sistemes, i abans de dir alguna cosa inconvenient he preferit fer servir una expressió més genèrica. Però sí, pensava en Linux, tot i que cal deixar clar que el que pretenia a l'opinió era escriure una metàfora, no una ressenya per a McGraw Hill.
+0
-0
Correcció en els mots
Jordi B, 19/07/2010 a les 12:06
Cal anomenar "software" al programari?. Cal anomenar "PowerPoint" a l'editor de presentacions per a diapositives?. En el primer cas un anglicisme banal. En el segon cas l'ús innecessari d'una marca.

Quan dieu : "En comptes d'instal·lar nous programes sobre el vell MS-DOS, havíem formatat el disc dur i hi havíem instal·lat un sistema operatiu modern, eficaç i multitasca.", us referiu a que van instal·lar un GNU/Linux (sistema operatiu que respecta la nostra llengua, no té virus, és el més senzill de fer servir i el preferit pels professionals) o a algun sistema operatiu privatiu que maltracta, i en molts casos ignora, fent-ne un ús pre-ESO del català?

Salut,

Jordi
+0
-0
Magnífic
Joan Gil Oliveras, 19/07/2010 a les 11:38
L'últim paràgraf és magnífic. És per enmarcar. Amb el toc de sarcasme just, per fer-nos, tot i la situació, un fart de riure.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Pere Fontanals
Ha sigut membre de la Jove Cambra i també de la CGT. Ara s’ho mira des de fora i només és soci del RACC i deu més de la meitat de la hipoteca. No és un home de conviccions: el que ha escrit avui, potser demà no ho subscrigui.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: