Actualitzat el 10/12/2008 a les 10:55h

L'educació és bàsica

L'expresident del Parlament de Catalunya, Joan Rigol, feia públic dilluns un manifest signat per 36 entitats de la societat civil, on es comprometen a millorar l'educació a Catalunya. I dijous, a l'Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses es va presentar el manifest en un acte multitudinari. Les entitats signants assumeixen el compromís de treballar des dels seus respectius àmbits per prioritzar l'educació.

Ja era hora. Després de tants anys esperant, redactant, dictant i patint lleis d'educació, totes diferents i totes iguals alhora, per fi ha arribat el moment de dir prou. Primer de tot, prou a dividir la comunitat educactiva. Segon, prou a sobreprotegir els estudiants, siguin del nivell que siguin. I per acabar, prou d’infravalorar l'ensenyament, de dimitir del paper educactiu i de relativitzar la importància cabdal de l'eduació en el creixement d'una persona i d'una comunitat. I un apunt més: ja n’hi ha prou d’instrumentalitzar l’educació i posar-la al servei de les circumstàncies governatives.

L'educació és bàsica i canviar-la tant sovint no ha ajudat a adonar-se de la seva importància.Per poder superar les deficiències actuals, el document planteja, primer de tot, que la ciutadania prengui consciència que l'educació no és només cosa de l'escola o la família. És cosa de tothom. Només d'aquesta manera, diu, es podran afrontar els reptes de futur que es plantegen al país. Igualment, el text reclama que mestres i professors recuperin el prestigi perdut i que se'ls reconegui l'autoritat.

Aplaudeixo aquest punt, perquè ja estic fart de veure que la feina de professor, desprestigiada fins a límits vergonyosament insospitats, consisteixi més a aguantar i a fer de porter de discoteca que a ensenyar, educar i compartir –i impartir- uns coneixements que ens ajuden a créixer com a persones. A més a més, segons les més de trenta entitats firmants, cal tornar a promoure valors com la qualitat, l'equitat o l'esforç. Potser ja ha arribat el moment de reprendre valors bàsics com l’esforç per poder assolir objectius, la qualitat i l’eficàcia de la feina i de l’estudi per poder comprendre i aprendre més i millor.
A banda de l'anàlisi, el manifest també fa demandes als diferents sectors.

Als mitjans de comunicació, per exemple, els recorda que amb la seva feina difonen valors diàriament i que per això han d'actuar amb responsabilitat. O sigui, que no difonguem tanta violència, tant consumisme i tanta misèria humana, que el món no és només això i que la vida no és ben bé així. Si us plau, difonguem totes les altres realitats, que són moltíssimes i positives, i transmetem valors als nostres adolescents, que són els governants del demà.

A l'empresariat, mentrestant, se li demana un esforç per conciliar la vida familiar i laboral dels treballadors. Ara s'obre un període per plantejar mesures concretes que ajudin a millorar l'educació a Catalunya. Posem fil a l’agulla, doncs.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: