Actualitzat el 21/02/2012 a les 00:01h

Alícia al món real

A mitjan segle XIX, el matemàtic, sacerdot anglicà i escriptor anglès Charles Lutwidge Dogson, conegut pel pseudònim Lewis Carroll, va publicar un llibre que ha acabat formant part de les obres més populars de la literatura universal: Alícia al país de les meravelles (Alice’s Adventures in Wonderland, en l’anglès original). El conte, com és ben sabut, explica la història d’una noia anomenada Alicía que cau per un forat i es troba en un món de fantasia poblat per criatures peculiars i antropomorfes.

Un segle i mig més tard, la irresponsabilitat d’una part significativa de l’hemicicle català sumada a la necessitat d’una estricta majoria parlamentària per dotar el Govern d’una eina essencial com són els pressupostos anuals, ha recreat bona part de la faula de Carroll i ha emergit una nova protagonista, Alícia també de nom, que viu també en un món de fantasia alimentat per criatures peculiars.

No contenta, però, amb el minut de glòria que l’aritmètica li ha atorgat, Alícia reclama de forma insistent un protagonisme que les urnes li neguen de forma continuada i s’atreveix, fins i tot, a condicionar escenaris de futur. Entre els estirabots de l’Alícia coetània, ens ha tocat escoltar que en sis mesos vol veure desmantellades les representacions institucionals i comercials del Govern de Catalunya. Afortunadament, en aquesta qüestió la senyora Alícia Sánchez Camacho no hi pinta res i afortunadament, també, el Govern de Catalunya té molt clares les seves prioritats i la necessitat d’una projecció exterior coherent, coordinada, eficaç i eficient.

És cert, i cal assumir-ho, que la xarxa internacional pública catalana ha de passar un examen rigorós que ens permeti adequar-la a les necessitats i potencialitats actuals de Catalunya; i és cert, també, que algunes representacions exteriors tenien i tenen greus defectes de forma –el cas de Nova York o l’Argentina clamaven al cel-, i moltes d’elles necessiten d’una clara i eficient actualització pel que fa al fons.

Això no vol dir, però, que Catalunya vulgui ni pugui renunciar a la seva representació exterior. Ans el contrari. Catalunya, com mai, ha de confiar en el muscle de la internacionalització i no només en el camp cultural i social, sinó també i molt especialment per la supervivència del país en els camps polític, econòmic i comercial. Quan les espanyes o els sequaços parlen de limitar l’acció exterior catalana amb l’excusa de la crisi fan trampes perquè és precisament aquesta situació la que ens reclama prémer l’accelerador a l’interior de forma coordinada amb una presència exterior que ens és imprescindible.

I aquest no és només un plantejament inherent a qualsevol govern sinó que és també propi i acceptat per tota mena d’institucions privades com ara empreses, universitats i, vés per on, pel mateix partit polític de l’Alícia contemporània. No s’entendria, sinó, que el Partit Popular tingués una “ambaixada” a Colòmbia, al barri més luxós de Bogotà, a quatre passes de l’ambaixada espanyola i a tres de l’oficina de l’AECID, amb quaranta persones. Una representació que de ben segur, no és un cas aïllat. Per l’Alícia la representació exterior de Catalunya per aconseguir presència i mercat internacional és una despesa, per nosaltres és una inversió que segur comporta rèdits positius col·lectius, mentre algú podria opinar que la delegació exterior d’un partit polític per a rèdit particular (se suposa vots) és una despesa difícil de justificar.

Ens tocarà fer canvis, ens caldrà millorar estructures pel que fa a l’eficàcia, l’eficiència i l’excel·lència, ens tocarà repensar escenaris, tancar-ne alguns d’absurds i obrir-ne d’altres d’imprescindibles... però que no s’equivoqui l’Alícia: els afers exteriors són una prioritat per aquest Govern i una necessitat pel nostre país, i mentre Convergència hi tingui la responsabilitat que hi té, aquesta prioritat no només no farà una sola passa enrere sinó que es transformarà en una xarxa bastida des d’un convençut sentit d’estat i des de la profunda vocació europea i internacional que forma part del nostre ADN.

Paga la pena deixar-ho clar perquè com més aviat l’Alícia deixi de somniar, menys dura serà la topada amb la realitat.

Navega per les etiquetes

CiUAlícia Sànchez CamachoPP

COMENTARIS

+1
-0
Pactes
JMBA, 24/02/2012 a les 21:33
No sé com fan els pactes, però que el que menys vots té (PP) faci valer el seu programa per sobre del que en té més(CiU), això no pot ser. I menys una gent que practicament obté els mateixos vots en totes les eleccions catalanes. Amb aquets pactes CiU està donant masa protagonisme a l´Alicia (o se l´agafa ella), i pot ser que això li passi factura, ja en tenen experiencia.
+3
-0
quin encert
Xavi, 23/02/2012 a les 19:26
Un article espatarrant.
+3
-0
Independents i valents
A. Del Burgà, 23/02/2012 a les 19:07
Endavant els de Reus ( Tarredellas, fill del Epi , es ganxo ) amb ideas independistas i valentas. Cal fer bona feina, sí i no donar tant protagonisme als creguts del PP. Cada vegada que parlen aquests perdonavidas del PP ens fan sentir humiliats. Així , no ferem gaira cosa per Catalunya. Molta excusa per fomentar la economia i tot es per protagonisme i vanitat, com bé diu el Sr. Jordi Pujol.No podem els catalans fer més pinya independent i passar dels centralistas ?
+5
-0
Que volen aquesta gent?
Vigatà, 21/02/2012 a les 20:53
Catalunya és un pais democràtic i té un President, agradarà o no però és el President elegit per la majoria de catalans. Hi ha un partit que va quedar tercer en nombre d'escons al Parlament i al front hi té una noia que es diu Camacho. L'han deixat envalentonar massa i ha arribat a creures la solució als problemes de Catalunya i que té la clau per espanyolitzar-la. Algu li hauria de tallar les ales (i la llengua?), els que han permés que això passi al nostre pais, es digui CiU o partits de l'oposició. Fins que no tinguem una Catalunya unida no podrem lluitar contra les agresions espanyoles i haurem de patir amb genteta com aquesta.
+6
-2
Dreta catalana i dreta espanyola
Salvador Ferrer-Bonsoms, 21/02/2012 a les 18:45
No ha estat un minut de glòria atorgat per l'aritmètica, sinò més aviat un regal atorgat per la traició. A CiU li calien uns quants escons per fer aprovar els pressupostos, però no hi havia cap obligació de cercar-los al PP. Pujol va fer el mateix el 99. Majestic I i Majestic II. La dreta catalana pacta amb la dreta espanyola. La cosa vé de lluny. Ja el 36 en Cambó va recolçar Franco.
+11
-4
perdoni?
Anònim, 21/02/2012 a les 01:29
I sobre el fet que el PP pacti amb CIU res a dir no? com si no passés res. l'Alícia té el protagnosime que li dóna CIU.
+8
-1
Independència
Llúcia, 21/02/2012 a les 00:40
Hem de passar del soroll absurd a la bona feina silent, fins esclatar a la independència...

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: