COMENTARIS

+
6

-
1
ells ho han buscatAnònim, 08/02/2012 a les 18:46
Escolta maco s´hi han posat solets, es mes, sempre ho han fet, es el seu adn.Ser els palanganers de l´amo de Madrid sigui qui sigui, i el calb-pataner hi te la ma trencada. Pobre Catalunya te el govern adequat a la seva mediocritat.

+
12

-
0
MemòriaSergi, 07/02/2012 a les 10:40
El problema rau, si fem memòria, als anys 30 en que els partits catalanistes de centre dreta, la societat civil burgesa i els prohoms catalans es van inhibir, donar suport, quan no finançar l'alçament franquista...Foment, Sant Isidre, Cambó, molts dirigents de la Lliga, els industrials..i un llarg etc. A la Generalitat només van romandre ERC i el PSUC i al carrer els anarquistes. No confio en les elits catalanes, estan fent el mateix que fa 80 anys. La seva cartera és allò únic que els importa.

+
22

-
1
Es pot fer el que demana From USA i el Sr. MosellaDes de les germànies, 06/02/2012 a les 12:44
Jo penso que ERC pot fer de catalitzador del moviment independentista. Però necessita impresindiblement a CiU, amb o sense els actuals dirigents.
El que diu Mosella té molt de sentit si es té clar que la majoria dels catalans han votat (i segons les enquestes seguirien fet-t'ho) a CiU.
El que diu From USA no està renyit amb el que diu Sr. Mosella. Està clar que el govern de la Generalitat està segrestat i la transició nacional del Mas té molts números que no arranqui mai, per molt que el mateix President figui el contrari. Només cal al Rajoy fer de ZP i no pagar el que per llei ens han de tornar per tenir tots els funcionaris de la Generalitat al carrer demanan a crits la intervenció del govern espanyol per garantir-los el sou. Vet a aqui el drama. Mireu sinó de quin peu calçen els representats sindicals dels Mossos.
Per això jo estic que no s'ha de deixar cap dubte que no hi ha res a fer i si CiU, com la immensa majoria dels catalans, creuen que encara no es el moment de plantar cara, cal donar-los un temps de marge i ERC hauria de dir-los: Donem tot el suport al govern de Catalunya per aquest any i potser el que ve. Només volem a canvi que establim una comisió d'alt nivell (Mas, Pujol , Junqueras i Rovira) per crear pel 2014 una coalició que tingui com a objectiu principal la convocatoria d'un referèndum d'autodeterminació i si no es pot, llavors proclamar la independència en una assemblea de càrrecs electes segons demana la sentència de l'Haia, en un termini no superior a un any després de guanyar les eleccions.
Si després d'aquest acte de generositat d'ERC d'arpovar els pressupost de la Generalitat, els liders de CiU quan arriba el 2014 es desentenen els compromisos adquirits, aleshores jo crec que molts milers de catalans que els van votar, deixairien de fer-ho i votarien a ERC.
Tot això, sense oblidar la pressió dels catalans al carrer. Cal continuar denunciant per terra, mar i aire qualsevol injusticia sigui com sigui, que comporta pels catalans ser espanyols. Un 53% de catalans disposats a votar per la independència és espectacularment bo. Però cal assegurar el tret i donar més arguments als politics a atravir-se a jugar-se la pell enfrontant-se a l'estat espanyol. Si s'arriba a un 60% a favor d'intenció de vots, ja no haurà dubtes que es guanya el referèndum per molt martinglades i amenaces facin esl espanyols

+
31

-
3
Si a Espanya no agrada...Anònim, 05/02/2012 a les 16:27
Aquest son el tipus d’articles i articulistes que necessitem avui en dia.
100% d'acord. ERC una mica més benevolent i CiU deixant a banda el seu catalanisme vaporitzat per centrar-se en la prosperitat de Catalunya.
Unió dels partits pels interessos de tots els catalans i si a Espanya no agrada: QUE ENS EXPULSIN.

+
18

-
3
El gosset dels espanyolsAnònim, 05/02/2012 a les 12:54
CiU romandrà prenent les decisions que trobi més adients pel seu govern catalanista. Configurant amb eufemismes un discurs que fins avui està sent qüestionat abans de pronunciar la primera paraula i decepcionant en acabar l'última frase.
Perquè a cap català ens agrada veure'ns lligats, com un gosset, a la porta de Madrid. Tenim a ERC que es queixa, segurament amb raó, però aquesta no ha de ser la estratègia si el que volem és deslligar-nos i deixar de ser el gosset dels espanyols.
L'estratègia, com molt bé diu en el seu article, ha de ser la mateixa que demanava en Gaziel: unió dels partits catalans que han de començar a estimar Catalunya de manera desinteressada i actuar en el seu bé, tot i que per anar dos passos endavant haguem de fer un enrere serà més fàcil deslligar-nos si tots tirem del mateix extrem de la corda.

+
3

-
36
Pues me parece muy bienAnònim, 05/02/2012 a les 12:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
El joven profesor es un ferviente patriota, siga por esa senda, pero los hechos son tenaces, por ahora está en España, Cataluña es una Región de España con forma política de Comunidad Autónoma del art.151 de la Constitución y competencias de nacionalidad histórica, comunidad bilingüe con dos lenguas oficiales y eso es lo que yo quiero que siga así por los siglos de los siglos al igual que la amplísima mayoría de mis compatriotas. Es importante que se lo recuerde y asimismo decirle que mi humilde voto, opinión y apoyo será para una España eterna con Cataluña. Suerte en lo personal pero obviamente la peor en su construcción nacional.

+
10

-
1
DECLAREM LA GUERRA JA !ESCLAVISME IMMUND !, 04/02/2012 a les 23:31
OBRIR LA CAIXA DELS TRONS ??? PETAR-LA D'UNA VEGADA JA !!

+
10

-
5
4/ 02/ 2012marta Hernàndez Rigol, 04/02/2012 a les 17:57
Estic totalment d'acord i comparteixo amb tu amb totes les teves opinions.

+
37

-
5
MuaaaaaaksMaría Lapiedra, 04/02/2012 a les 13:17
Ets taaaaaaan guapo i escrius taaaaaan bé !!!

+
46

-
8
bravo!Anònim, 04/02/2012 a les 11:30
Totalment encertat aquest article, Lluís Mosella! Articles així cal per obrir els ulls a la gent!

+
26

-
3
100% d'acordLluís Mosella, 04/02/2012 a les 11:13
Sr. Anònim From USA, estic absolutament d'acord amb el seu comentari.

+
18

-
6
Només hi ha un camiJoan Crosta, 04/02/2012 a les 07:45
Crec que teniu tota la raó. Per segona vegada ERC te la clau, desitjo que aquest cop no la llenci.

+
41

-
8
From USAAnònim, 04/02/2012 a les 03:18
Sr.Mosella sense l'independència, tenim i tindrem tots els governs segrestats perque amb l'autonomia l'Estat té i tindrà la clau del calaix dels impostos, sigui el 10%, 8%, o 4%. I encara que fos el 2%, l'espoli no és tan sols fiscal, però linguistic, escolar, cultural, mediàtic, jurídic, legislatiu, financer, empresarial, exportador, innovatiu, internacional...
L'ara pagès Mas, no vol adonar-se'n que en terres rendades pagades a preu d'or, amb les collites que ens deixen, no podem competir i que el conreu en terres propias dona més profít.
CyU si està segrestat és perque vol, al Parlament tenen 62 diputats (62+10Erc+3SI+1DC), més dels 68 necessaris per declarar la independència i encetar el proces. CyU no vol ni donar llibertat de vot als seus diputats.
El moviment audaç i valent l'hem de fer nosaltres, el poble, els votants, i votar partits que treballin per, i duguin, la independència al seu programa amb tots els ets i uts, sense al.lusions metafòriques, al.lucinogeniques i somníferes.