Actualitzat el 22/01/2012 a les 23:22h

I entre els Barça-Madrid, Màlaga i Athletic

Ja fa uns quants anys que la Lliga espanyola és un títol que es disputen el FC Barcelona i el Reial Madrid perquè ja fa anys que no hi ha cap altre equip que els pugui oposar una resistència mínima, més enllà d’entrebancar-los ocasionalment. La distància econòmica, primer, i futbolística, en conseqüència, que han obert respecte dels seus rivals és abismal i insalvable. I la tendència és a exagerar-la cada temporada que passa més i més.

Barça i Madrid monopolitzen de tal forma el futbol que aquesta temporada la Lliga espanyola s’ha convertit en aquella competició que es disputa entre els enfrontaments de blaugranes i blancs. Com que la seva superioritat és inabastable, enguany ja s’han jugat la Supercopa d’Espanya, s’estan eliminant a la Copa del Rei i mantenen el pols a la Lliga. Ah, i no és gens descartable que hi hagin de tornar a la Lliga de Campions perquè a Europa tampoc no s’endevina cap equip a la seva alçada.

A més, com que més enllà de Barça i Madrid poca vida futbolística hi ha, vida publicada vull dir, el temps que va d’un enfrontament a l’altre també el dediquem a analitzar el darrer matx que han disputat i tot el que els passa de bo o de dolent. La trepitjada de Pepe a Messi, la discussió entre Mourinho i Ramos… i tot el que convingui. Aquesta setmana, la que va de dimecres a dimecres, el de menys són els partits contra Màlaga i Athletic Club, convertits en un entreteniment de cap de setmana a l’espera de la tornada dels vuitens de final de la Copa del Rei.

Màlaga i Athletic Club han estat un tràmit per a culers i madridistes. Josep Guardiola ha donat descans a Puyol, Xavi i Cesc i el Barça ha guanyat a la Rosaleda per 1 a 4, amb el cinquè hat trick de Messi. Una victòria indiscutible que és fruit d’una superioritat futbolística que hauríem de valorar com a insòlita entre equips que militen en una mateixa categoria i que se situen a la part alta de la classificació. No em refereixo al marcador, que sempre és circumstancial, sinó al joc d’un i altre equips, que els situa en galàxies separades.

Parlo de “tràmit”, però no li trec cap mèrit, al contrari, pretenc ensalçar-lo. El que ha aconseguit el FC Barcelona els darrers anys és fascinant: un futbol sublim amb el segell propi i inconfusible del fet a casa i d’una regularitat molt poc freqüent. Haver convertit tres quartes parts del campionat de lliga en un “tràmit” és inaudit, certament. Una altra qüestió d’anàlisi és el fet que el futbol espanyol s’hagi reduït a un pols entre Barça i Madrid.

Navega per les etiquetes

BarçaReial Madrid

Referències a Internet

Barça

COMENTARIS

+1
-0
Lligues estatals
Jan, 24/01/2012 a les 13:47
És evident que les lligues estatals a Europa s'han transformat en un trajo esquifit per als grans equips. Si no fos pels interessos polítics fa temps que exixtiria una lliga europea amb els millors 20 equips del continent que jugarien només aquesta lliga i no les estatals, cosa que suposaria un gran espectacle cada setmana i que la lliga europea fos una veritable lliga i no el que és ara.
+2
-1
La maca de llibertat a Espanya
Charly Brown, 23/01/2012 a les 15:49
Hem conseguit la democracia, però encara no hem aconseguit que Espanya sigui un país veritablement lliure. El "atado y bien atado" de Franco no ens deixa en llibertat i aquesta només s'aconseguirà quan Espanya pretengui ser nació a partir de la voluntat dels seus ciutadans.

Ja ho deia Unamuno, no recordo la cita exacta però venia a dir que una nació només és veritablement nació si els seus ciutadans en volen formar part, están satisfets de formar-ne part. I això comporta que si hi ha un territori on la majoria de gent en vol sortir s'ha de respectar. Això Espanyano ho pot fer doncs saben perfectament que per moltes vegades que proclamin uns o altres dirigents que son una única nació en realitat mai no ho han sigut en el sentit que demana Unamuno.

Que aquestes coses no es puguin tractar lliurement fa que la popular competició futbolística sigui la valvula d'escapament d'aquest debat prohibit i que la distancia entre Barça i Madrid sigui estratosferica, galáctica, doncs mentres hi ha un poble que manifesta en un recolçament les seves ansies de llibertat hi ha un altre que manifesta recolçant l'equip contrari el seu desitg de reprimir-les.

Contrariament al que diuen els detractors de la independencia de Catalunya el nivell competitiu dels clubs de futbol catalans i espanyols, seria més equilibrat si cada grup nacional jugués la seva propia lliga.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Jordi Badia
Vaig néixer a Sabadell el 2 de febrer del 1963. La literatura i l’esport, com a practicant i espectador, són les meves passions de sempre. Em vaig fer periodista per poder escriure d’esports. També he estat director de comunicació del FC Barcelona, del 2003 al 2008, però aquesta és una anècdota en el meu currículum professional.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: