Actualitzat el 14/01/2012 a les 15:57h

La Festa de Terrassa

El 30 minuts de diumenge passat parlava de com s'han malgastat els diners públics fent aeroports que ara resulten absolutament inútils. En l'època de la bombolla immobiliària el negoci no estava en la seva viabilitat futura, sinó en el fet de construir-los. En els casos més flagrants l'estat només era solidari en les pèrdues, els futurs beneficis (que mai van arribar) eren privats.

Tot aquest entramat es coneix com la festa del cel i, mentre passava, Terrassa també era una festa. Eren uns temps on un esquirol podia creuar la ciutat saltant de grua en grua sense tocar mai a terra, temps on vàrem deixar la planificació urbanística de grans espais a les immobiliàries i aquestes van dissenyar pensant només en vendre pisos. El resultat és que els nous espais no funcionen.

Són la Plaça Nova i el complex del Segle XXI, per citar els dos casos paradigmàtics, exemples de l'urbanisme que volem per a la ciutat? Era necessari acostar-nos encara més al Parc Natural fent carrers on ja ningú edificarà? S'haurien d'haver començat unes obres que han empantanegat tot Terrassa si no hi havia diners per acabar-les?

Anant més enllà de l'espai públic, què en farem de tots els solars buits, pisos a mig construir i cases amb la porta tapiada que omplen la ciutat? Com omplirem els grans edificis que adornen la Rambla un cop acabin de fer fallida les empreses que hi ha dins? Toca redefinir el model de ciutat i pensar com volem que sigui la Terrassa del futur.

Estic convençut que dins de cada terrassenc hi ha un urbanista amb ganes d'opinar sobre el futur de la ciutat (repasseu el hashtag #lafestadeterrassa i us en fareu una idea). Un projecte que reculli, racionalitzi i apliqui totes aquestes propostes pot ser la millor forma d'incrementar la participació ciutadana i superar la desafecció política. No dic que sigui un repte fàcil però, si s'aconseguís, Terrassa tornaria a estar de festa i aquest cop en gaudiríem tots. 

COMENTARIS

+0
-0
La festa la fan a Madrid
Francesc Cardús i Ros, 18/01/2012 a les 08:12
Els terrassencs, com tots els catalans, paguem les festes de Madrid. Recordem-ne només tres: Els estudiants del Principat reben el 5% de totes les beques de l’Estat i els de Madrid el 58% amb menys població. El 40% dels trens obsolets circulen per Catalunya, mentre a Madrid només el 4%. Entre 1985 i 2005 l’Estat espanyol només va construir al Principat 20 kms d’autovies i a Madrid 900 kms.
+0
-0
Quina festa?
Francesc Cardús i Ros, 17/01/2012 a les 23:39
Si fem números, l’espoli fiscal català representa, cada any, pels terrassencs, 675 milions d’euros dels nostres impostos que ens pispen els espanyols. Amb aquests diners podríem pagar cada any dues vegades els 321 milions de les obres de prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat, com diuen “l’obra pública més gran mai feta a la ciutat”.
Tots sabem que l'actual estació dels Catalans ha quedat petita, o no? On han anat a parar els nostres impostos?
+1
-1
resposta segle XX
Anònim, 15/01/2012 a les 21:27
Segle XX,
les torres i les botigues son tot privat, no ho ha fet l'ajuntament. L'associacio veins té "pactat" amb l'ajuntament no fe rès al barri, no sigui que vingui gent a viure i els treguin el "xollo" dels casal que tenen fa 30 anys. Millor que el barri no es mogui no sigui que algú se n'anodi del xollo i ens vulgui treure, i mentre el barri sense prosperar, sense equipaments, sense botigues, sense rès,........ però aquests ja ho volen, així tenen la "botigueta" montada i viuen d'això.
+1
-2
segle XX
Anònim, 15/01/2012 a les 21:20
Les torres i comerços del SEGLE XXI és tot privat, l'ajuntament no ha fet rès, perquè l'associació de veins no vol que faci rès, per l'associació els nous del barri els hi fan nosa, quans menys vingin millor, no sigui que ens treguin del "xollo" que tenen a l'associació. Per ells millor que no es mogui rès que ja els hi va bé, i mentre el barri, abandonat, brut i malcuidat i sense prospera, ni comerços, ni activitats, ni serveis, rès de res en 30 anys-
+2
-2
Investiguem-ho
Deep, 15/01/2012 a les 20:13
Encara que tard, la notícia surt per primera vegada en un mitjà terrassenc. Però davant la simple presumpció, caldran proves per poder fer justícia, sinó seguim com sempre: queixant-nos però sense que passi res. Si es troben evidències de frau, tràfic d'interessos, beneplàcits pels polítics dirigents, o el que sigui, que es faci justícia. Si simplement es tracta de marejar la perdiu ... doncs, mira, ja s'intuïa, però seguim igual.
+1
-0
Segle XX?
Anònim, 15/01/2012 a les 17:40
Perdona però el barri del segle XX no s'ha salvat de #lafestadeterrassa: les torres bessones del segle XXI i els comerços fracassats de sota seu!
+2
-1
Comencem a estirar la manta!
Anònim, 15/01/2012 a les 17:38
Algun dia el senyor Navarro i senyories haurien d'explicar quina mena de tractes i favors va tenir l'ajuntament amb La Clau i Aterba. Estaria bé que periodistes valents estiressin el fil...
+1
-0
terr
Anònim, 15/01/2012 a les 16:18
I el barri Segle XX, en 30 anys d'associació de veins només s'ha fet el casal de l'associació, i amb la crisis, fa dos anys es va ampliar, però no s'ha fet cap equipament per als veins. Els de l'associació i l'ajuntament ho tenen tot arreglat, tots viuen de l'associació i no volen deixar perquè no sabrien què fer, tenen un "xollo", no miren pel barri, sinó per ells. Algú coneix a Catalunya un barri que estigui igual que fa 30 anys, sí, clar que sí, el Segle XX de Terrassa.
+1
-0
todos lo sabian
Anònim, 15/01/2012 a les 13:56
buen comentario muy acertado pero no lo reconoceran por mucho que se lo demostremos tenian mas posibilidades de endeudarse asta las cejas y dejarnos una deuda para toda la vida porque quien pagara estos abusos sera el ciudadano y ellos con los bolsillos llenos y buenas pagas
+3
-0
I potse continuarà
Joan Centelles, 15/01/2012 a les 13:42
Molt encertades les teves reflexions.Jo crec que els No les fan i NO les han fet els que ens han governat durant tant anys. A la Maurina també ens van regalar amb un Pla de Barri i ara, el projecte estrella, l'equipament nou a la degradada plaça i zona de la Plaça de La Maurina, resulta que no hi ha finançament. Un equipament que no va demanar ningú, de les entitats del barri i que a hores d'ara encar hi ha alguns que no veiem clar per què aquesta despesa quan no el demanava ningú.En el tema del equipaments públics, cívics, casals de barri, casals d'avis, jo crec que també es va estirar més el braç que la manega. Fent-ne molts més per clientelisme i el sol fet de contenta alguns per buscar vots que realment per una bona planificació real de el que realment era necessari. Ara pot ser, caldria fer una auditoria o inventari de lo que realment tenim i com ho fem servir. Temes que donarien per un altre article o més d'un.Eduard, si vols més informació quedem un dia,m'agradaria conèixer.
+4
-0
molt bé
lluís, 15/01/2012 a les 13:37
M'agrada aquest periodisme de mossegada en aquesta ciutat infestada de veus autocomplaents en els mitjans oficials.
+1
-0
Ja era hora !
Lo Sisco el Rutx, 15/01/2012 a les 12:17
Que algú trenqués el cofoisme dels medis terrassencs i la seva subordinació al caciquisme dels Navarro & Cº. Errors urbanístics com la Plaça del Progrés o les faraòniques i desencertades reformes de l'Avgda.Barcelona, han passat amb les lloances i benediccions del Diario de Terrassa, radios i Tv. municipals, com no podia ser d'altra manera.
+2
-0
Fem-ho!!
Jan, 15/01/2012 a les 11:30
Tens raó.
Sobre això que dius de l'esquirol, podria fer un símil al litoral de la Península Ibèrica. Fa 100 anys, un esquirol podia anar des de l'Empordà fins l'Estret de Gibraltar saltant pels arbres, ara és impossible.

S'ha de remodelar el concepte de ciutat. Es necessiten urbanistes i no especuladors que només volen fer diners i diners. La Plaça Nova ha estat un desastre i cada dia que passo per allà em fa més llàstima.

M'agradaria que Terrassa fos com la nova Vitòria. M'encantaria.
http://www.vitoria-gasteiz.org/we001/was/we001Action.do?accionWe001=ficha&accion=greenCapital
+3
-1
I Caixa Terrassa?
les Fonts warrior, 15/01/2012 a les 11:21
No esmentes Caixa Terrassa i crec que ha estat un factor decisiu per inflar la festa de la què tu parles. Ells estaven darrere de totes aquelles grues.
+1
-1
S'acaba un món
Puigcolapi, 15/01/2012 a les 10:49
Vaja, veig que li dóna vostè molt poca vida al Patufet.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: