Actualitzat el 14/01/2012 a les 00:02h

Escanyats i pagar la corda

Ultratajat, estava, l'amic cordovès del nostre peixater del mercat de Fort Pienc perquè ara, a Andalusia, els preus de les escoles bressol concertades han pujat fins a 70 euros mensuals. El peixater, estupefacte, va explicar al seu visitant que a Catalunya tenies sort si no pagaves més de 400 euros. D'altra banda, una amiga meva que té diversos col·legues que treballen als hospitals públics del país, m'explica que gairebé tots els professionals del ram s'han tornat independentistes perquè saben de bona font que els recursos de què gaudeixen els hospitals no-catalans de l'Estat espanyol són infinitament millors que els de casa nostra.

Mentrestant, aquesta setmana ha sortit la notícia que a Extremadura un 8% de la població total –i a Andalusia, un 6%- són funcionaris: uns percentatges que són més o menys iguals que el de Grècia abans de les retallades, quan hi havia 900.000 funcionaris per una població d'11 milions d'ànimes. A Extremadura i Andalusia, però, es veu que cap funcionari no perdrà pas la feina.

I per si això fos poc, un documental emès al 3/24 aquesta setmana ha explicat com, a l'Espanya monolingüe, moltes ciutats de menys de 50.000 habitants continuen sent dotades d'aeroport i estació de l'AVE, tot i el tancament de la línia Albacete-Toledo (la dels nou passatgers diaris) i algun aeroportet lliure d'avions. El més sorprenent, potser, és l'obvietat de les raons de  tot plegat: com que a Catalunya els dos partits principals de l'estat castellà no tenen prou clientela, posen tots els diners allà on sí que en tenen. Pot ben bé ser que sigui així de senzill i no obstant això, una mica més de la meitat de la població catalana continua pensant que val la pena romandre dintre de les fronteres del mateix estat que distribueix els diners d'ella d'aquesta manera diguem-ne poc equitativa. És a dir, el comportament de l'estat és del tot lògic. El de molts ciutadans catalans, al contrari, continua sent del tot inexplicable, un misteri, un enigma etern...

Navega per les etiquetes

Espanyaindependència

COMENTARIS

+0
-0
De mica en mica es buida la pica
*teresa, 29/01/2012 a les 22:04
Com que els catalans som tant garrepes ens continuem agitant els calés davant dels nassos per tots els mitjans, per veure si reaccionem d’una vegada, però una sola pastanaga no fa bellugar el bestiar. Només quan ens ho hagin pres tot ens donarem compte de com ens hem deixat enganyar per totes bandes. Mentrestant, continuem fent escarafalls i queixant-nos, de braços plegats. Així segur que l’enemic té l’èxit assegurat durant molts anys.
+3
-1
I només falta CiU
Agustí, 16/01/2012 a les 12:44
L'argument de la baixa inversió a CAT per la falta de "clientela" dels dos principals partits del Regne d'Espanya, em sembla plausible. Si això li sumem que qui te més "clientela" a CAT es CiU, doncs ja està tot dit.
+11
-2
Escanya
Oriol Pratginestós, 15/01/2012 a les 13:00
anònim.... beure va amb b no pas amb v .
i de fet,.. n´estic segur que sap la dita,.. simplement és molt més gràfic estar escanyats , que és com estem , perquè aquest estat s´hauria de canviar el nom de ESPANYA per ESCANYA. Els catalans,. .si que fem una cosa bé,.. i és ,.. perdre el temps , car quan més temps triguem a alliberar-nos del jou escanyol, més pobres seguirem ,.. trist , molt trist tot plegat, i frustrant.
+5
-5
correcció gramatical 2
Manel, 15/01/2012 a les 11:39
A l'Anònim de les 2:09.
A Catalunya sempre paguem per Beure.
Respecta la nostra llengua i repassa't la gramàtica abans d'escriure. Mercès!
+4
-24
correción gramatical
Anònim, 15/01/2012 a les 02:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-3
al Miquel d'Amsterdam
Anònim, 14/01/2012 a les 19:08
No ho entens? doncs jo t'ho explico:
És tan senzill com tenir el control de la major part dels anomenats "mitjans d'informació"(?). Amb això es poden vendre neveres als esquimals. I va bé que n'hi hagi algún que sigui més o menys imparcial. Això dóna el plus de credibilitat necessari.
Ah! i els pocs que són crítics o contraris (que també n'hi ha d'haver) es minoritzen i ridiculitzen fins a extrems patètics.
Sí, a l'estil d'allò de l'Orwell.
+17
-4
Congratulations
Anònim, 14/01/2012 a les 17:57
Benvingut al club dels estupefactesMr Tree!
+6
-25
L'"estat castellà" no existeix
Anònim, 14/01/2012 a les 15:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+18
-4
JO TAMPOC HO ENTENC
Miquel d'Amsterdam, 14/01/2012 a les 14:07
Jo tampoc entenc com pot ser que els catalans votin per quedar-s'hi. Ja saps que no no hi visc, però si que hi tinc família, i ells sí que han de pagar car viure sent colònia castellana. Ara bé, ells van votar quedar-s'hi. Doncs que es fotin. Em sap greu pels que sabeu perquè està passant el que està passant, però no sé per quins setze ous, no som capaç de convèncer la majoria. I en canvi els CIU, PSC-PSOE sí que aconsegueixen convèncer-los tot i fer propostes del tot fantasmals. Ha explicat mai el senyor Mas en què consisteix això del pacte fiscal? (Ara ja no parla de concerts). O a què es refereix quan parla de transició nacional? Potser es refereix a la nació castellana? Perquè aquesta transició sí que l'estic veient.
+15
-4
Estupidesa i ignorància
Anònim, 14/01/2012 a les 11:51
Correcte el comentari de l'anònim "els deus lluiten en va". I jo afegeixo que quan l'estupidesa deriva, a més, de la ignorància extrema, aleshores els deus resulten tan inútils que es plantegen suïcidar-se.
+16
-4
Apassionant com'nar en bici
Escricxnomatar, 14/01/2012 a les 11:27
Benvolgut Sr. Tree, només unes paraules per transmetre-li que trobo apassionants els moments actuals, més ara que els Mossos utilitzen la llengua con a moneda de canvi en les seves reivindicacions, fent un pas més per arribar (aviat!) al punt d'inflexió esperat : d'una vegada s'ha de decidir si gastar els (pocs) calers que hi ha a partir d'ara en subsistir dintre de les Espanyes o, tal com si anèssim en una bicicleta de muntanya, agafar el trencant que baixa de forma emocionant cap al fons de la vall on trobarem la serenitat plena i el descans esperat.
+24
-4
Inexactitud
LoPep, 14/01/2012 a les 08:09
El comentari "les raons de tot plegat: com que a Catalunya els dos partits principals de l'estat castellà no tenen prou clientela, posen tots els diners allà on sí que en tenen" no és correcte.
El dèficit fiscal de les Illes és més gran encara que el de Catalunya; i el del País Valencià, Déu n'hi dó.
La realitat és que l'Espanya castellana posa els diners a casa seva.
+30
-4
els deus lluiten en va
Anònim, 14/01/2012 a les 00:26
contra l'estupidesa humana els deus lluiten en va.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: