Actualitzat el 03/01/2012 a les 00:01h

Any zero

No calen gaires paraules, ni un discurs massa elaborat per evitar el tòpic o per voler fer-hi cap. El tòpic del balanç de la fi d'un any, i de l'inici d'un altre. Un fet que ens retorna a allò del calendari Gregorià, que venint d'un Papa (el dit Gregori equis-palito-palito-palito) ja feia presagiar que l'estat de comptes no ens quadraria gaire. A l'any del senyor de 1582, es van adonar que el calendari Julià no encaixava bé, i se'ls va passar pel cap la solució de fer una cosa molt actual: Una retallada!

La retallada sembla ser una solució universal, un 3en1 o un KH-7 infal·lible. Aquell any, el dia 4 d'octubre va ser seguit per decret del dia 15 d'octubre. Una retallada de dies i avall, així va quedar instaurat el calendari que encara ens regeix, amb els seus dies, setmanes i mesos ordenadets d'aquesta manera. La cosa ja no pintava massa bé.

I la vida va seguir transcorrent alegrement amb la seva dinàmica habitual, els rics amassant fortunes deixant sense pastís a la resta, els religiosos professionals molestant a la quitxalla tot fent la viu-viu per veure com seguir mantenint la paradeta, i els pobres pagant, no només a moneda, sinó a foc i acer, i amb l'amuntegament anguniós d'existències a través dels segles. I així la cosa va tirant, com una vila del pingüí que s'entesta a no evolucionar, amb els mateixos jocs de rol apoltronats indefectiblement.

Encetem un any més, aquest 2012 després de Crist. I per afrontar-lo com qui bat un ametller, voldria reiterar l'exercici de mirar de comptar els anys de manera diferent. Aquest any seria el 2353 després d'Epicur, o també l'any 747 després de Dante Alighieri. I per anar-nos apropant, seria l'any 156 després de Nikola Tesla. I per acostar-nos encara més, no m'oblido del gran Pepe Rubianes, ja quasi 3 anys sense ell. El Pepe aquests dies gaudiria de valent veient com aquest pot ser l'any primer després que l'Iñakinavaja hagi aportat el seu gra de sorra per posar a la monarquia espanyola entre la corona i la paret.

També recordo en l'àmbit nostre de Sant Celoni, que aquest serà l'any zero sense en Santi Santamaria i en Mario Bedini. Però per sobre de tot, desitgem amb força que ens sigui l'any zero de debò a tots nosaltres, perquè com va dir el poeta:
"tot està per fer, i tot és possible."

Navega per les etiquetes

any zerocap d'anypau genersant celoni

Referències a Internet

any zerocap d'anypau genersant celoni

COMENTARIS

+0
-0
ai Felipín
Anònim, 13/01/2012 a les 09:55
has begut oli Felipín....
+4
-0
s'acosta el final
Anònim, 10/01/2012 a les 20:12
no sé com s'ho faran els de la monarquia,
quan s'hagi de fer el relleu, la cosa la tenen peluda...

"Una Fundación gestionada por Felipe y Letizia aparece vinculada en la trama Urdangarín"
+4
-0
no en tenim prou
Uriel, 09/01/2012 a les 22:00
No en tenim prou amb una institució retrograda que s'enriqueix. Crec que no fa falta que m'extengui, l'església ja no és més que un negoci escandalós.
Si fóssim arcangels, hauriem de treure l'espasa.
Començant per "Benet sexe".
+0
-8
tinguem fe
Gabriel, 09/01/2012 a les 21:01
Ja veig que tots hem agafat l'exemple dels arcangels en contra d'aquesta onada d'ateisme ignorant.
L'església segueix els pasos de Jesús, dels apòstols i del sentit comú. Avui dia és una institució necessària per molta gent. No podem obviar el seu pes ni la seva bona fe.
+3
-0
contador
Jordi J., 09/01/2012 a les 18:06
una curiosa manera de contar l'història: Epicur, Dant, Tesla.
No ho comento, però em resulta curiós.
+7
-0
encontrado en Bilbao
Anònim, 07/01/2012 a les 18:24
despues de la imputación del yerno:

«El único comunicado que espero de la casa real es que anuncien su disolución y la entrega de las arcas»
+10
-0
respecte
Miquel, 06/01/2012 a les 15:54
Gabriel, vosté defensa la seva visió de l'Esglèsia i l'autor de l'article la seva. Això es diu respecte.

Recordi l'exemple de Jesús, ell compartia, també expressava les seves opinions i per això el varen crucificar. Ell no tenia tresors, ni bens, compartia el seu menjar entre els més pobres... Convindrà amb mi que en aquests moments amb les riqueses que tenen les Esglesies (Vaticà i altres) podria menjar molta gent. Llàstima que l'exemple de misioners, carites, etc no serveixi de referent a l'altra Esglèsia de la que parla l'articulista.
Gabriel pensi lliure i obertament, respecti i lluiti perquè l'Esglèsia s'apropi més a la paraula de Jesús i potser aquí es trobaran vosté i en Pau.
+0
-5
i...
gabriel, 05/01/2012 a les 19:04
i càrites, i els missioners? I l'ajuda constant a totes les ànimes?
+9
-0
feina?
Rafael, 05/01/2012 a les 16:06
Ja em dirà quina bona feina ha fet i fa l'església, Gabriel,
perquè no crec que es refereixi a la seva fortuna estimada venent un producte molt rendible, als diners públics que mama, a promoure l'ignorancia, o l'inquisició, el genocidi i la sodomització d'escolanets.
+0
-9
.
Gabriel, 05/01/2012 a les 10:29
l'església ha fet i fa molt bona feina, la seva opinio no ajuda a ningu.
+7
-0
Reset
Carles , 04/01/2012 a les 11:07
cal posar el contador a zero, sí senyor.
+6
-0
any zero
sandro, 04/01/2012 a les 10:01
Pau moltes gràcies, m'agrada molt la idea d'establir la cronologia desde Dante, desde Epicur, rel.lativitzem...
Com pots imaginar em quedo en l'any zero sense el meu pare, i paradoxalment, ser menys fill em fa sentir més lliure. Tot per fer i tot possible, una abraçada!
+14
-0
ho diu el BOE
Marc M, 03/01/2012 a les 13:34
El BOE publica que el nou Govern espanyol aportarà 159 milions d'euros durant el 2012 a l'Església catòlica. La realitat, però, és que les aportacions públiques a la institució religiosa són molt més elevades i alguns col·lectius les xifren en 10.000 milions.

O sigui, ens retallen i ens apujen tot, però "podem" donar 13.266.216,12€ de sou mensual a l'església...
(això són calers nostres, de tots)

Realment, demostren un comportament molt cristià.

Potser si que ens haurem de plantejar de canviar Crist per Epicur, o per Plató.

Molt bon any 2439 (després de Plató) Bon article Pau, no callis!


+14
-0
: )
Anònim, 03/01/2012 a les 12:01
Iñakinavaja jajajajajaaja
+11
-0
Tot és possible
Ami, 03/01/2012 a les 09:10
En aquests temps que corren sort en tenim dels poetes. Així que aquest any m'arraparé com una paparra a: "Tot està per fer i tot és possible".

Salut Pau
+23
-0
L'ANY ZERO...
Luwig, 03/01/2012 a les 07:49
Molt bo, ben documentat i ben imagintaiu! Feliç nou decenni!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Pau Gener
Vaig néixer a Sant Celoni i encara visc entre el Montseny i el Montnegre, tot i que sovint he anat a pasturar pel món. M'han publicat cinc llibres de poesia, fins ara, i he presentat diversos muntatges teatrals. He fet centenars de recitals de poesia arreu, a casa o a l'estranger, i he anat transitant pel món literari, el teatral, el musical i el que calgués. Bàsicament vaig fent el que puc, si hi estic d'acord.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: