Actualitzat el 18/12/2011 a les 14:29h

El futbol del Barça regna al món

Campions del món amb una exhibició de futbol i planter. El FC Barcelona ha passat per sobre del Santos FC (4 a 0) des del primer minut i amb una autoritat i una superioritat imprevisibles fins i tot des de la confiança inesgotable que s’han guanyat i generen els seus jugadors i el seu cos tècnic. Ho ha fet a partir del talent i la qualitat tècnica d’uns futbolistes sublims, sens dubte, però sobretot des d’un model de futbol que és únic al món i que és el senyal d’identitat més preuat i fascinant del FC Barcelona, que és el patrimoni més sòlid de què disposa.

La consecució del segon Mundial de Clubs de la història blaugrana, el segon en només tres anys, els blaugranes han rubricat el seu domini del futbol mundial des del talent individual posat al servei del col·lectiu. Al Japó no hi ha hagut un duel Messi - Neymar, com no n’hi ha mai entre Messi i Cristiano Ronaldo a la Lliga espanyola o a la Champions. Primer, perquè Messi és incomparable i no hi ha cap altre futbolista que el pugui discutir. Però, segon, perquè el Barça no es fa des de l’unicitat de Messi, per més insubstituïble que sigui i per més que aquest cicle triomfal en què està instal·lat l’equip de Josep Guardiola giri al seu voltant. El Barça es fonamenta, avui com ahir i abans d’ahir, en la força d’una idea futbolística sagrada i única.

Amb nou jugadors del planter a l’onze inicial, amb una defensa de només tres homes com a mostra de personalitat i no pas de coratge, amb un mig del camp farcit de futbolistes virtuosos, capacitats per moure la pilota al primer toc i amb una velocitat i precisió endimoniades, i amb Messi com a únic davanter, per situar-lo en algun lloc més que res, perquè l’argentí fa de tot, es mou per tot arreu i ho és gairebé tot, el Barça, una setmana després d’il·luminar futbolísticament el Santiago Bernabéu, ha dictat una altra lliçó de futbol inoblidable davant d’un Santos incapaç de canviar el signe del partit des del talent individual de Ganso i Neymar.

El segon Mundial de Clubs és el tretzè títol de setze possibles que guanya el FC Barcelona en tres anys: sis el 2009, dos el 2010 i cinc aquest 2011. El domini és tan aclaparador i indiscutible, com meravellosa és la idea futbolística amb què l’imposa.

Navega per les etiquetes

Barça

COMENTARIS

+2
-0
És així
Anònim, 20/12/2011 a les 08:46
Tot això que li passa al FC Barcelona, està molt bé. Però, sincerament preferiria que aquest club esportiu no regnès al món a canvi de tenir un estat propi amb una República Catalana que participès en el concert de les nacions reconegudes.
+15
-1
escolta fontal
Anònim, 19/12/2011 a les 01:27
El Barcelona no pot ser espanyol perque Barcelona es a Europa i Espanya a l'Africa.
+3
-13
cau de calaix
Marta Fontal, 18/12/2011 a les 22:11
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-1
Ei Fontal
Anònim, 18/12/2011 a les 20:30
S'escriu: Me n'alegro...etc. En quant a la teva alegria lamento que siguis tan espanyola
+11
-1
Ei Fontal
Anònim, 18/12/2011 a les 20:29
S'escriu: Me n'alegro...etc. En quant a la teva alegria lamento que siguis tan espanyola
+4
-25
de conya
Marta Fontal, 18/12/2011 a les 17:57
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-1
increible
joan de Vic, 18/12/2011 a les 17:53
Fi de cicle,si,si.... Aquesta nit no em perdu la cara de Roncero i tots el cavernicolas que no podem reconeixe perqué el BarÇa es el millor equip del mon.

Victória incontestable i rotunda.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Jordi Badia
Vaig néixer a Sabadell el 2 de febrer del 1963. La literatura i l’esport, com a practicant i espectador, són les meves passions de sempre. Em vaig fer periodista per poder escriure d’esports. També he estat director de comunicació del FC Barcelona, del 2003 al 2008, però aquesta és una anècdota en el meu currículum professional.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: