COMENTARIS

+
3

-
0
2011Montserrat, 24/11/2011 a les 15:24
UNITAT de tots els catalans.
CATALÂ: TOTHOM que estima i defensa la cultura i nació catalana.
Aprenguem de la història...
Un punt molt important de la derrota de la part republicana durant la guerra civil:LA DIVISIÓ

+
2

-
1
INDEPENDENCIARafel de Caldes, 24/11/2011 a les 10:01
A casa nostre sempre ens han perdut els interessos particulars dels partits politics que ens representen. Durant molt anys Convergencia va intentar el encaix del nostre pais a Espanya intentant treure´n el máxim possible..resultat...déficit fiscal insoportable. El PSC sempre de braçet amb el PSOE..resultat..déficit fiscal insoportable. A que ens porte això ?.. mani qui mani a Catalunya, mani qui mani a Espanya.. el espoli és inevitable. Conclusió.. fer tots el tramits legals per proclamar d´una vegada L´INDEPENCIA. Posem-s´hi d´una vegada..més malament que ara dificilment podrem estar-hi.

+
2

-
0
Molt bé Finestres, així podràs subvencionar GodóFalciot del Montseny, 24/11/2011 a les 09:29

+
2

-
13
españaAnònim, 23/11/2011 a les 20:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
En mi opinión Cataluña no tiene ningún fundamento estable para reclamar su independencia tal y como la demandan, puesto que cuando era "independiente" no lo era en realidad sino que era uno de los tres reinos del Reino de Aragón. Y nunca fué invadida por España por el simple hecho de que mientras existió el Reindo de Aragón España no existia. España se formó con el conjunto formado por el casamiento VOLUNTARIO de Fernando e Isabel, los Reyes Católicos. A partir de ahí existe España tal y como la conocemos.
Estoy de acuerdo con que dado el caso Navarra tendria mas derecho a ser independiente que Cataluña por la simplicidad que se anexionó a España unos años después que el Reino de Aragón. Pero ojo que digo Navarra y no Vascongadas, que siempre han sido Castilla.

+
2

-
5
Freaki somiadorAnònim, 23/11/2011 a les 17:45
Quin article més freaki xD, ara CiU pactarà amb ERC i el diputat Laporta per declarar la independència,oi?
Millor fes articles on promoure un pol independentista ferm i coherent, requisit imprescindible per fer moure el nacionalisme light de CiU, i deixa de somiar.

+
4

-
1
CIU no volJosep Pedra, 23/11/2011 a les 17:13
CIU no aconseguirà el Pacte Fiscal ni rés que si apropi, això es clar, però es molt important que tots sapiguem que el procés cap a l'independencia no el capitalitzará mai mentre el Sr. Duran estigui a la cúpula. La demagògia per anar fent i passant temps es molt clara. Ara mentre els diuen que "rés de rés" i es fan les víctimes passarán 2 anys més. No us enganyeu, CIU no vol......

+
5

-
2
així síAnònim, 23/11/2011 a les 17:01
Sr. Finestres, celebro el to dels seus artciles. Cada dia millor.

+
3

-
0
totalment d'acordAnònim, 23/11/2011 a les 13:06
i també unitat amb els bascos i Compromís. No passaran!

+
4

-
0
primer?Anònim, 23/11/2011 a les 12:42
I si primer ens posem tots a la feina per aconseguir la independència i després ja organitzarem el nostre país com ens sembli més just? Perquè sembla que aquí tothom té excuses perquè la culpa sigui d’altres i tothom posa condicions per posar-s’hi... Caldria treballar junts seriosament amb les eines que tenim i en el context en què estem. I després podem muntar el nostre país, amb les regles de joc que ens semblin millors i donar un exemple al món d’una nova forma d’entendre la democràcia o el partits o el que vulguis... però no demanis que arreglem primer la democràcia espanyola.

+
23

-
1
Esquerres? Dretes? Catalunya !!Carles Viñals Casado, 23/11/2011 a les 11:34
Només la incultura política i l'obcecació partidista impedeix veure als catalans que la causa principal de la imparable davallada que ens està duent a la ruïna en tots els terrenys és la situació colonial en què ens trobem respecte a Espanya. No és un problema d'esquerres o de dretes; és el problema d'una societat improductiva però dominant (Espanya), que fonamenta el seu tren de vida en l'espoliació dels recursos d'una altra societat (Catalunya), productora però políticament dominada.
I si algú dubtés encara de la veritat d'aquesta afirmació, no té més que observar la realitat econòmica de Navarra i el País Basc i comparar les seves dades amb les de Catalunya, començant per les d l'atur. En aquestes condicions, a les forçes polítiques catalanes, ja siguin de dretes o d'esquerres, no els resta altra alternativa que la col.laboració en les línies mestres de la política nacional catalana, de la mateixa manera que ho fan, per damunt de les respectives ideologíes socials, els partits d'obediència espanyola.
I de pressa, mentre la correlació de forçes ens sigui encara favorable. Front comú dels partits catalans ara mateix, com a primer pas en el camí cap a la independència. CiU i ERC: Qui de vosaltres dues sigui la primera en sacrificar-se per Catalunta, serà qui demostri estimar-se-la de debó.

+
3

-
7
Primer el primercipotal, 23/11/2011 a les 11:15
Jo estic d'acord amb la reflexió del post, però el que no acceptaré és que seguim amb aquesta democràcia de mercat i que els partits polítics no canviin les seves estructures internes i es democratitzin veritablement. Els governs de CIU porten molts anys fent i desfent i col.locant als seus dins l'estructura de la Generalitat.
Primer REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA, sino serà molt difícil que formacions com CUP o Solidaritat s'adhereixin a iniciatives per la independèncis sense cap altre canvi en el tarannà denmocràtic de formacions que han estat còmplices de la situació social que ens trobem.
CIU i ERC tenen molta feina interna abans de dir-se partits realment democràtics.

+
16

-
0
TOTALMENT D'ACORD.Anònim, 23/11/2011 a les 08:22
Estic d'acord, CATALUNYA ESTAT, aquells 22.500 milions d'euros que cada any s'en van a Espanya, ens faria pasar per davant de Alemania, en nivell de vida per els ciutadans.

+
20

-
3
Rectificar és de savisSanti Vidal, 23/11/2011 a les 08:15
La campanya de SI i les CUP pel vot nul i l'abstenció, no han ajudat gens a fer visible l'independentisme. Ara és el moment de reflexionar i buscar solucions positives.