Actualitzat el 18/11/2011 a les 00:01h

Rajoy, independentista

La presumpta entrada triomfal del PP al poder aquest 20N, d’estil “passejada militar” damunt Espanya, fonamentalment, s’aguanta sobre dos pilars. Un, l’estupidesa política del PSOE i de Rodríguez Zapatero en particular d’ençà de la patacada econòmica que no va saber veure a temps. El segon, l’exacerbació per part del mateix PP de la tradició anticatalana a Espanya, amb el seu recurs sobre l’Estatut i la posterior humiliació de la voluntat del poble de Catalunya que s’havia expressat en referèndum. I, aquests dos pilars, es coronen amb un frontispici absolutament previsible: presentar-se com a portadors de la recuperació de l’orgull de pertànyer a la gran nació espanyola, que és la música de fons que toca la banda militar de la FAES, amb Aznar portant el bombo.

Res de nou sota el Sol: hi ha cultures polítiques que es mouen per aquests mecanismes tan tradicionals com són l’honor i l’orgull, abans fins i tot que els de la llibertat o la justícia. Sí: Rajoy ha arribat a dir en campanya que es tracta que a Espanya no li vinguin amb imposicions des de fora. I aquesta idea de com és volguda la independència espanyola del senyor Rajoy explica molt bé perquè no són capaços d’entendre la nostra proposta d’independència. Ells volen la seva d’independència per no ser governats des de fora. Nosaltres la volem, tot el contrari, per obrir-nos cap enfora i, per tant, per acceptar les directrius europees –que és al club al qual pertanyem- i, és clar, participar en la seva definició. La nostra independència, doncs, busca fer possible i transparent una interdependència que avui és més necessària –i inevitable, és clar- que mai. La seva, sembla que s’utilitza per emmascarar-la perquè, a fe de déu que se sotmetran a les ordres de d’Europa! Rajoy es mostra, doncs, com un independentista a l’antiga. I si la independència és bona per a ell, haurien d’explicar-nos perquè no ho ha de ser per nosaltres, oi més si la nostra mira al futur, i la seva es fonamenta en el passat.

Nosaltres no parlem d’orgull ni d’honor, termes de ressonàncies militars, sinó de dignitat i prosperitat. Aquesta és la clau del perquè el nostre futur té tan bona pinta i suscita tantes adhesions. Sí, ja ho sé: i com és que hi ha qui encara vota PP a Catalunya? Doncs per la raó elemental que hi ha una bona colla de catalans que viuen dins del núvol espanyol construït per un sistema mediàtic de “mitjans d’incomunicació nacional” molt potent. I aquesta realitat tan tancada, més que no pas demonitzar-la, el que cal fer és obrir-la, ventilar-la... Aquesta és la feina principal que tenim pels propers dos o tres anys.
 
 

COMENTARIS

+3
-0
doble merit
un senyro antic, 22/11/2011 a les 12:56
La principal arma dels governs espanyols s'adreça a la ment dels ciutadans catalans: fer-nos creure que no existim com a poble i cultura, a banda de la invasio demografica i mediatica, dons els partits d'obediencia catalana han resistit i avançat, aixo vol dir que les armes nacionalistes espanyoles no son tan potents i per tant David pot tornar a guanayar Goliat, nomees cal afinar be la punteria, i no donarse per vençuts mai, l'imperialisme espanyol es un tigre de paper, i el paper caduca.
+1
-0
prediccions
Molinera, 21/11/2011 a les 12:27
Crec que hi ha un cert menyspreu per les majories, en tot plegat, que quan responen al que pensem són lloades, en canvi. Ha sortit el que sortit i passarà el que hagi de passar, tot això de 'ja veureu què heu fet, el futur us castigarà' em sembla una gran ximpleria. L'autocrítica és quelcom que gairebé ha desaparegut del mapa... electoral.
+1
-0
Titulars inflats
Anònima, 19/11/2011 a les 23:06
Sr. Cardús,
jo el que trobo és que no hi ha un periodisme investigatiu i profund de les noticies. M'empipa molt quan veig un titular tot atractiu i cautivador i vaig a lleguir-lo i la noticía no aporta res que no s'hagui dit al titular. És molt decebredor, perque has de lleguir molta palla abans d'arribar al moll del òs i amb la premsa espanyola i catalana hi ha molta política per el mig que condiciona al lector i ni al moll del òs devagades et deixa arribar.
Crec que la premsa, els mitjans de comunicació, hauríen de ser entitats independents de la política de torn.
Amb la independència ens haurem d'espolsar molts hàbits veïnals.

+3
-0
Realitat tancada
Anònim, 19/11/2011 a les 20:53
Eh, tranquil, noi de les 20:22. És el senyor Cardús qui parla d'un "sistema mediàtic de “mitjans d’incomunicació nacional”" i d'una "realitat tancada" que cal obrir i ventilar...

Jo només volia deixar palès que existeixen altres "realitats tancades". Però jo, a diferència del senyor Cardús, crec que cadascú té dret a viure com vulgui, i a llegir, mirar o escoltar els mitjans que vulgui. Encara que a mi no m'agradin aquests mitjans.
+3
-1
Per al de les 13,30. Realitat tancada.
Joanjo, 19/11/2011 a les 20:22
Jo faig tot el que tu dius, i?. La meva realitat es diferente a la teva i les teves prioritats?. Jo visc en català tot el dia, i tu, ets millor que jo?.
+7
-7
Realitat tancada
Anònim, 19/11/2011 a les 13:30
La gent que només veu TV3, només llegeix l'Ara, el Punt o Nació Digital, que només veu obres de teatre catalanes, que només escolta música en català... aquests no viuen a una realitat tancada, oi?
+9
-3
tota la raó
Anònim, 19/11/2011 a les 12:08
cardús en el darrer paràgraf tens tota la raó del mon mundial, si no ventilem la pudor de resclosit de molts mitjans desinformatius no aconseguirem l'objectiu de una catalunya independent.
+11
-2
no fotem 2
Anònim, 18/11/2011 a les 18:46
governará la merkel , ja ho vaoreu, el rajoy a callar, o el fotran fora com el berlusconi,
+8
-2
Estimat profe
Anònim, 18/11/2011 a les 17:19
Totalment d' acord. Per qué els mitjants i politics catalans s'han guardat en aquesta campanya els atacs a Catalunya amb l 'estatut i contra el català de PP amb el PSOE mut.
Veig que a CIU no l'importa gaire.
+10
-4
+ independentistes
Josep Pedra, 18/11/2011 a les 17:16
Sr. Cardús, jo soc català i catalanista i ja estic preparat per patir i de valent els propers mesos i anys amb el PP al govern espanyol. Tampoc entenc massa que gent que com jo va sortir a manifestar-se el 10J ara voti PP, però al final de tot això hi han dues questions que crec que serán determinants : 1) A mida que la gent vegi les "facilitats" que tindrem a Catalunya amb el PP, cada dia augmentarán més els independistes i potser algún dia es considerarà que ja es pot fer el referèndum. 2)Si el nostre president no te el coratge de treure d'una vegada el Sr. Duran de tot aquest procés, ho pagarà molt car a les properes eleccions perque tothom sap que el Sr. Durán no vol saber rés de la independència...
+13
-2
Uter-perillos
Antelm, 18/11/2011 a les 12:54
Aquesta gabia mediática, no es tal gabia, es molt mes perrillos , es un Uter-Mediatic que esta trasformant la nostra percepció de país .
+17
-3
Honor
Poal, 18/11/2011 a les 12:43
Benvolgut Mestre Cardús:
Com sempre, estic plenament d'acord amb vostè, a qui admiro profundament, sentint-me molt honorat en conèixer-lo personalment.
Malgrat tot, avui faria una matitzaci al seu text: el sentit de l'honor, tal i com jo l'entenc, no és en cap forma patrimoni exclusiu militar i en tot cas, molt menys encara dels militars espanyols, especialment els golpistes, els absolutistes, els pretorianistes i els catalanocides.
Els catalans és clar que tenim sentit de l'honor (només faltaria), malgrat que el pragmatisme imperant l'hagi soterrat sota carretades de peix al cove i seny de senyor Esteve.
I l'hem de recuperar i potenciar.
Catalunya ja ha estat prou humiliada i denigrada. I el sentit de l'honor motiva més encara l'autoestima d'un poble -el seu inconscient col.lectiu junguià- que el -d'altra banda respectabilíssim- sentit de la dignitat (Ep! I que no ens el toquin!).
L'enfrontament d'en Fiveller amb Ferran d'Antequera pel vectigal va ser una mostra d'honor, a més de dignitat.
La defensa de Barcelona el 1714 va ser una lliçó d'èpica i d'honor. I va ser principalment popular a més de militar. I el tancament de caixes va ser igualment una mostra de sentit de l'honor. I la gran manifestació de l'any passat.
No podem fer de menys el motor moral que pot impulsar els catalans a recobrar la seva sobirania apel.lant només a la dignitat (que ja és prou important i prou que també ens l'han volgut furtar), quan sempre s'ha dit que tot procès independentista necessita de la seva pròpìa èpica.
Quan recordo en Companys, en Carrasco i Formiguera o en Sunyol i Garriga penso en sentit de l'honor.
Quan penso en el Dr. Broggi, en el Dr. Trueta o en Pau Casals, també.
I ens calen molts més exemples i referents com aquests.
No caiguem en el parany de "medievalitzar" l'honor, quan encara ens cal lluitar molt per ell.

Bé, en tot cas, aquesta és la meva "digna" opinió.

Visca Catalunya Lliure! Digna i honorada!
+6
-5
El PP per la Diagonal.
Anònim, 18/11/2011 a les 11:31
En tot cas, si de català és "tot el qui viu i treballa a Catalunya", d'espanyol no n'és pas de cap manera tot el qui viu i treballa a Espanya.

Al contrari, per als espanyols, inclosos els que viuen a Catalunya, determinats immigrants no ho seran mai, d'espanyols, encara que passin diverses generacions que ho siguin de naixement.

Amb aquestes definicions, ja es veu qui guanyarà.
+29
-7
Continues equivocant-te,Salvador.
A. Nònim, 18/11/2011 a les 10:21
ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.

L'enemic de la nació catalana és la nació castellana,també anomenada Castella o Països Castellans.

"AAENPSY" és un pseudònim maligne que es va inventar la nació castellana per dissimular els seus crims.

FERMESA CONTRA EL MAL.

CONFLICTE A FONS.

RESPECTE!
+22
-12
TV
Jordi Ferrer, 18/11/2011 a les 08:23
Es percep com a realitat el que surt a la tele i no el que passa al carrer, ergo qui controla les teles té el poder.
+34
-18
Mé del 50% del que voten sin immigrants espanyols
Anònim, 18/11/2011 a les 07:16
Més del 50% dels votants catalans són o bé persnes nascudes fora de Catalunya o bé fills d'immigrants espanyols.
Amb aquest fet no és gens d'estrany que els partits espanyolistes tinguin sobretot en unes generals tant de vots, ja que un gran nombre dels immigrants vinguts d'Espanya s'han negat a integrar-se i basat en el seu nombre i la força de l'estat centralista espanyol que els hi dona suport, ens volen imposar la seva llengua, idea i costums.
És un miracle que no estiguem molt pitjor políticament a Catalunya
+22
-14
No fotem
Anònim, 18/11/2011 a les 04:26
En Rajoy és un titella de l'Aznar, tots dos imperialistes. En Rajoy donarà la cara però l'Aznar governarà.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Salvador Cardús
Vaig néixer a Terrassa el 1954. Sóc doctor en Econòmiques, professor de Sociologia, degà de la Facultat de Polítiques, tot a la UAB, i l'únic carnet professional que tinc és el de periodista. No tots els independentistes són, a més, independents: jo sí. Acabo de publicar El camí de la independència.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: