Actualitzat el 15/11/2011 a les 00:01h

Chacón: problemes d’agenda

Ahir Jordi Basté, a El món a RAC-1 va retreure a Carme Chacón, ministra de Defensa i candidata del PSC al Congrés, la seva poca presència en els últims quatre anys a Catalunya, i d’aquí una derivada clara: que en aquest temps no li ha concedit mai una entrevista. Chacón, per respondre, va al·legar problemes d’agenda. Revelador. Ras i curt: en els últims quatre anys Catalunya no ha estat a la seva agenda. I d’aquí plorarà la criatura.
 
Aquest 20N a Catalunya pot passar que el PSC no tingui un daltabaix electoral de les dimensions que vaticinen totes les enquestes. L’explicació té nom i cognom: vot ocult. Tradicionalment a casa nostra aquest tipus de vot avergonyit del que fa i que no es manifesta a les enquestes per por al rebuig social ha estat patrimoni del PP. Però ara no. Els populars estan exultants i molt desacomplexats. En canvi, el vot socialista sap millor que ningú el per què a l’Estat en general i a Catalunya en particular no estan de moda les sigles PSOE. El votant de pedra picada que tenen, que hi és, hi tornarà. Però ja ni aquest sector d’irreductibles no es manifesta públicament com abans en defensa de la seva tria. Ho admeten des del mateix PSC. I és molt simptomàtic.
 
El Partit dels Socialistes patirà daltabaix electoral però ja veuran que segurament dels 15 diputats no baixarà. Que això acaba passant? Llavors més els valdrà que en el congrés que faran d’aquí a un mes es refundin de dalt a baix. És això o que optin directament per rebatejar-se oficialment com la federació catalana del PSOE. D’una manera o altra hauran de refer l’agenda.

Navega per les etiquetes

Carme ChacónPSC

COMENTARIS

+4
-0
El gran problema
Anònim, 16/11/2011 a les 09:07
El grann problema del PSC es que te una part de votants que s'els en fot votar al PSOE o al PP o la desgraciada de la Rosa Diez
+11
-0
L'anticatalanisme, motxilles i deutes del PSc que paguem amb retallades
Anònim, 15/11/2011 a les 01:38
La Carme Chacón ha deixat el Ministeri de Defensa espanyol amb un deute de més de 30.000 milions d'euros, no sap administrar els diners dels contribuients. Per quedar en deute també ho sé fer jo.
Aquest deute també l'haurem de pagar nosaltres i els nostres fills i filles.

Les retallades dels 25 paràsits socialistes el que han fet i el que diu José Montilla contra Catalunya més enllà de l'Ebre,

El nom dels 25 diputats del PSc fins ara al Congrés què
NO defensen l'Estatut
NO defensen els interessos de Catalunya ni a Madrid ni a Brussel.les

-voten NO al Fons de competitivitat per Catalunya
-voten NO a l'Oficialitat del català a Europa tant a Madrid com a Brussel.les
-voten SI a la Reforma Constitucional junt amb PSOE i PP

CARME CHACON, Sixte Moral,
DANIEL FERNANDEZ, Montserrat Colldeforns,
MANEL MAS, Isabel López,
JOAN CANONGIA, José Vicente,
FRANCESC VALLÈS, Antoni Ferré,
TERESA CUNILLERA, Román Ruiz,
MERITXELL CABEZÓN, Meritxell Batet,
JORDI PEDRET, Joan Carles Corcuera,
DOLORS PUIG, Joan Ruiz,
MONTSERRAT PALMA, Àlex Sáez,
JULI FERNÁNDEZ, Fèlix Larrosa,
ESPERANÇA ESTEVE, LOURDES MUÑOZ i Lluïsa Lizarraga.

-A finals del 2010, el dèficit del país era de 8.352 milions d’euros (el 4,2% del PIB català, quatre dècimes més del que havia informat el tripartit).

-Amb pagaments ajornats de 54.199 milions d’euros amb terminis que arriben fins el 2017.

-Amb factures ajornades del 2010 pel 2011 per valor de 1.766 milions d’euros (principalment de sanitat).

-El deute de la Generalitat es situa en els 31.740 milions d’euros.

-Per l’any 2012 s’hauran de pagar interessos en concepte de finançament del deute de 766 milions.

-L'expert Montilla a Madrid parla contra el Pacte Fiscal, en contra dels interessos de tothom què viu i treballa a Catalunya.

Que heu fet per Catalunya aquests darrers 4 anys? Anticatalanisme, motxilles i deutes.
+10
-2
Mamporrero
Anònim, 15/11/2011 a les 00:55
Ahh un altre espectacle a RAC-1 va ser el mamporrero sectari del Bolanyo insultant a la Rahola nomes per dirli veritats a la Carmencita
+16
-1
vergonya
Anònim, 15/11/2011 a les 00:53
Es una vergonya que la cap de llista per barcelona no s'apropi al pais en 4 anys. Pero el que es encara mes vergonyos es que tregui 15 diputats. Un candidat aixi no en mereix cap. Pero be, quan un partit es elegit per ovelles enlloc de persones passa el que passa. Molt gran el Baste fotent-li ho en cara.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Toni Aira
Poblenoví des que vaig néixer, el 1977, i periodista des de no gaire després i força abans de llicenciar-me'n, sóc doctor en comunicació per la Universitat Ramon Llull. Allà hi faig classe, i també a la UPF, tot i que el meu camp base universitari és a la UOC. En aquestes facultats imparteixo docència a tomb de la comunicació política i institucional. He publicat diversos llibres sobre aquesta matèria i col·laboro de fa anys a mitjans com l'Avui, Catalunya Ràdio, TV3, BTV, El Periódico de Catalunya i el món online. Em podeu trobar, en pack, a toniaira.cat.

A Twitter: @toniaira


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: