Actualitzat el 13/11/2011 a les 00:01h

D’assemblees i consensos

El 7 de novembre es van celebrar a Barcelona dos actes commemoratius. El primer, un homenatge al dirigent del PSUC Miguel Núñez. L’altre, la conjunció entre la memòria de l’Assemblea de Catalunya històrica i la futura Assemblea Nacional Catalana, que en recull l’esperit, ara amb nous objectius. L’acte de l’Assemblea havia de ser per força el 7, aniversari de la fundació, però sorprèn que els organitzadors de l’altre acte no en sabessin res. El PSUC va ser l’eix vertebral d’aquella assemblea històrica; l’eix centrifugador, també. Vol dir que a Catalunya encara hi ha mons que no es toquen.
 
Servidora va estar a l’Assemblea quan ja era una estructura declinant, però no prou declinant per no ensenyar-me que sempre hi ha qui posa el llistó màxim al consens. El PSUC era qui hi decidia què quedava fora del mandat unitari. Per exemple, el retorn del president Tarradellas. Companys, això no és un acord de la Permanent, deien, i tothom a callar. Tenien l’Assemblea domesticada a còpia de sumar delegacions comarcals. Quan era el moment de votar, arrasaven.
 
Avui el catalanisme convencional és també un acord de mínims, l’altura màxima del qual la marca el PSC. Aquest partit té un mandat que depèn de la tolerància del PSOE, més flexible en campanya que en la realitat. Vull dir que Rubalcaba defensa el català a Maó però la ministra de Zapatero volia la tercera hora de castellà als col·les de la immersió.
 
Dic això perquè el bon amic Jordi Font, del PSC, ha fet un excel·lent recordatori de Maria Aurèlia Capmany amb motiu dels vint anys de la seva mort. És un llibret deliciós. L’Aurèlia, fundadora del PSC, va ser una dona intel·ligent, combativa, forta, compromesa amb el país i amb el socialisme. Recordo que ens tractava, als independentistes, de dogmàtics i exacerbats, i a fe que ho érem, aquells anys ho portaven. Diu Jordi Font que l’enyora. D’acord, però jo em pregunto on seria, avui, l’Aurèlia; què votaria; què desqualificaria. Quin país somiaria. Quin consens acceptaria i quin no.

Referències a Internet

Assemblea de Catalunya

COMENTARIS

+2
-0
no acatar, no acceptar
Anònim, 14/11/2011 a les 11:57
Només augmentant el nivell d'exigència, no acceptant mínims, sent ambiciosos... només així ens en sortirem.
Per l'anònim de les 17,55 preguntis perquè la Sra. Gabancho no recolza la "suposada" opció independentista d'aquestes eleccions, enlloc de desqüalificar-la home!
+2
-0
Americans for Catalonia
Anònim, 13/11/2011 a les 23:04
+2
-6
I de les eleccions, res?
Anònim, 13/11/2011 a les 17:55
I de les properes eleccions res, senyora Gabancho? No es defineix com a independentista?. Aquesta vegada no aconsella votar qualsevol cosa mentre sigui independència?. Es clar, aquesta vegada només es presenta una sola força independentista. I vostè, a parlar de l'Assemblea de Catalunya. Francament, senyora Gabancho, no l'entenc. O potser sí, que l'entenc
+5
-0
Si l´Aurèlia Capmany
Anònim, 13/11/2011 a les 13:06
avui visqués indubtablement s´apuntaria a tots aquells que protesten contra tanta hipocresia,manca de patriotisme i coratje.Que defensen la seva cadira,la menjadora coberts amb la senyera.I ningú o massa pocs son capaços de rompre això.Ella amb la seva clarividència,estic segur,que s´apuntaria a la indignació general
+10
-0
Quins records !
Oriol (Montreux), 13/11/2011 a les 11:40
Enguany fóra inimaginable - per a les generacions joves - que els independentistes siguin tractats d'utòpics, eixalabrats i fins i tot de perill per a Catalunya.

Així fou durant la Transició i fins al periode del Partit per a la Independència que va banalitzar la Independència traient-le del forat de la marginalització.

Encara recordo els psuquers maldant per manipular i control.lar les assemblees d'estudiants. O en Losantos amb un look falangista a les Coordinadores d'instituts. Fou una època al.lucinant. Tothom volia manipular i contol.lar. Fins i tot la CNT fou l'objecte de manipulacions sobretot després del míting dels 300'000 a Monjuïc. I l'enfonsaren amb morts al darrere.

No vaig votar el juny del 1977 malgrat que podia fer-ho. Tots els "opositors" es baixaren els pantalons per obtenir una parcela de poder. No foren eleccions democràtiques i tots ho sabíem.

I el resultat d'aquella merda fou la merda actual.

Encara ric dels pronòstics que vaig fer a psuquers, sociates i convergents sobre el futur negre que ens esperava i la inutilitat de cremar energia i d'anestesiar el poble. La patacada ens cauria tard o d'hora.

En José Luis Aranguren va advertir els diputats catalans el juny del 1977 quan arribaren a Madrid: no teniu pas cap amic aquí. NO COPSAREN PAS allò que l'Aranguren volia dir.

El merder que tenim els Catalans fou sembrat els anys 1976-1977. I en Pujol anestesià els Catalans durant 23 anys amb la col.laboració del PSC i del PSUC.

Tot plegat un gran error històric però tenim les miserables èlits que mereixem.
+13
-1
consens???????
Anònim, 13/11/2011 a les 10:48
Patrícia va molt bé que ens ho recordis això dels consens, doncs he participat en algunes de les reunions de l'assamblea nacional catalana, i he marxat cada vegada amb la impressió que els submarins de convergència estan fent el mateix, buscar acords de mínims, molt mínims pel projecte que tots volem, LA INDEPENDÈNCIA.

és vergonyós que la ANC no hagi fet acte de presència en aquesta campanya ni amb el més mínim comunicat, malgrat comptar amb gent de molt prestigi.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Patrícia Gabancho
Com que va néixer a Buenos Aires, no té problemes per xerrar. Com que viu a Catalunya, sap que Catalunya és el problema. Li agrada opinar des que tenia 5 anys. Per això fa tertúlies, conferències, xerrades, comentaris, sobretaules, simposis, llibres i articles com ara aquest.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: